zaterdag 15 februari 2020

Prins Carnaval.

Bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige bericht.
Het is gelukt hoor,  met de drukte!!
Ik ben op zo'n dag vooral hem en weer aan het rijden,  al dan niet met de kinderen.
Wij wonen op het platteland en met die storm wil ik Jade niet naar school laten fietsen.  Ze fietst 3 kwartier tot een uur,  voordat ze op school is.....
Mylo,  met zijn gebroken enkel,  breng ik ook, maar natuulijk beginnen ze niet op dezelfde tijd,  dus rij ik gezellig de hele dag hem een weer, haha.

Vandaag een vrolijke kaart,  die ik maakte voor een vriend van ons.
Ons dorp heeft dit jaar en carnavals vereniging opgericht en hij is Prins Carnaval geworden!!
Echt iets voor hem🤗
Hij was ook nog eens jarig afgelopen week,  dus maakte ik een toepasselijke kaart:
Op internet zocht ik een kleurplaat op van een trommel.
Deze heb ik geprint op dik papier.
Daarna nogmaals geprint en alle stukjes uitgeknipt.
De losse,  uitgeknipte stukjes heb ik op disign papier gelegd en met een potlood een lijntje getrokken.  Toen kon ik al die stukjes uit het disign papier knippen,  héél veel werk,  maar het resultaat was erg leuk!
De uitgeknipte stukjes heb ik op de trommel geplakt.
Daarna de trommel uitgeknipt,  zo had ik een grote kaart,  in de vorm van een trommel (snappen jullie het allemaal nog?)
 De samba ballen  vond ik ook op internet.
Was ook een kleurplaat, die heb ik eerst verkleind.
Dat geprint, ook op dik papier en uitgeknipt.
Daarna gekleurd met alcohol stiften.
De oogjes van wiebeloogjes, die zijn zó leuk, geven het gezichtje iets meer "leven"
Daarna de tekst.
Gesneden met mijn BigShot.
"Prins Balki 1" en natuurlijk "Alaaf".
Hier en daar nog een pearl drops-je en klaar is mijn kaart.
Op de achterkant ruimte genoeg voor een felicitatie en persoonlijk woord.

Deze kaart maken kostte veel tijd,  maar ik had er zo'n plezier in.
Ik heb de kaart zelf in hun brievenbus gestopt.
Ik kreeg van mijn vriendin en fotootje met daarop haar "Prins" die de kaart aan het lezen was
Ze waren net terug van zijn eerste optreden als Prins.  Het was 3 uur 's nachts èn hij was jarig,  hij was er erg blij mee!!

Challenges:
K&K, Muziek.
Carlin's kaartenparadijs. #19, Cijfers&Letters,  2de inzending.
Unicorn Challengeblog, #51, Anything Goes,  2de inzending.

Fijn weekend voor jullie allemaal.
De kinderen hebben voorjaarsvakantie,  ik heb dus ook een rustigere week voor de boeg,  zonder al die taxi ritjes,  hihi.



24 opmerkingen:

  1. Hallo Daphne.
    Wat een Super creatieve kaart!
    Een vrolijke verjaardagskaart voor Prins Carnaval.
    Daar word met veel bewondering naar gekeken op zijn verjaardag, er komen vast nog meer leuke reacties op😊.
    Heel erg leuk bedacht!
    Geniet van je "rustige" week en veel plezier samen.
    Goed weekend en lieve groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt je weer creatief goed uitgeleefd op dit kaartje, heel leuk gemaakt Daphne !
    Wat een opgave om alsmaar heen en weer te rijden voor de schoolgaande jeugd, hoop dat het weer vlug betert voor hun en voor jou ook.
    Bedankt dat je nog eens meedoet met de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Prettig weekend,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Top wat een gave kaart!! Alles past en wat gaaf die sambaballen. Gelukkig even een rustige week met de voorjaarsvakantie, ik heb je via je blog een email gestuurd 🙂.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie, persoonlijke kaart heb je voor de jarige Prins Carnaval gemaakt.
    Een leuk idee om een kleurplaatje als kaartvorm te gebruiken.
    Ik kan het me best voorstellen dat je er veel werk aan gehad hebt.
    Bedankt om nog een keertje mee te doen aan onze lopende challenge van Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super vrolijke en toepasselijke verjaardagskaart heb je voor Prins Carnaval gemaakt. Kan me helemaal voorstellen dat ie daar blij mee was! Wel lekker zo´n rustige week nu iedereen vakantie heeft. Geniet er maar even van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe grappig, deze post staat onder je vorige, heel verrassend.
    Maar je hebt je weer heerlijk uit kunnen leven op deze leuke kaart en als ik het zo lees kan ik mee voorstellen dat het heel veel werk is geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat heb je het druk gehad. Lijkt me heerlijk om zoveel energie te hebben. Ook nu weer een prachtige kaart, je hebt het echt in je vingers!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan me voorstellen dat Prins Balki er heel blij mee was! En dat je meteen een foto kreeg van de prins zelf zegt genoeg. De kaart is ook echt helemaal geweldig! Zo goed bedacht en met zoveel zorg en liefde gemaakt. Dat zie je er aan af.
    En nu hebben de de kinderen vakantie, dus de taxicentrale heeft het ook minder druk. Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi Daphne
    Wat leuk deze kaart voor d'n Prins heel vrolijk en kleurrijk en heel creatief gemaakt, je hebt je heerlijk uitgeleefd op deze creatie!
    Fijn dat het zo gewaardeerd is!
    Geniet van jullie vakantie!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke kaart heb je gemaakt!
    Leuk hoe je met een kleurplaat als basis zoiets origineels kan maken, hè?
    Fijne week! Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke kaart heb je gemaakt Daphne! Ziet er vrolijk uit en zo origineel ook, goed bedacht van je! Als je de foto's vergroot kun je heel goed de leuke effecten zien, echt gaaf gedaan hoor. Enne....ik hoop toch echt niet dat jij het berichtje om 3 uur 's nachts gelezen hebt, hihi. Mijn 5 Valentijnskaarten heb ik inderdaad allemaal verstuurd. Van 3 mensen iets terug gehoord, van 2 nog niet, maar ik had mijn handschrift verdraaid en niet mijn eigen naam erin gezet ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een werkje, maar hoe leuk bedacht! Helemaal toepasselijk en vrolijk, tof! ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig kaartje voor de prins karnaval, dit heb je weer heel leuk bedacht en knap uitgewerkt.
    Groetjes
    Marleen



    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig leuk deze kaart Daphne. Je moet er maar opkomen. Hele leuke kleuren en uitvoering. Hier barst volgende week de carnaval los, ik duik onder LOL.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie muzikale kaart, leuk voor de 'verse' prins!
    Gezellig dat je meedoet met onze uitdaging bij Knutsels en Kadootjes.
    Geniet van de voorjaarsvakantie. Die valt bij jullie dus niet tegelijk met carnaval?
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig deze kaart! Wat mooi ook.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. OMG, wat een gave creatieve kleurrijke kaart.
    Echt voor een prins carnaval. Mijn complimenten Daphne!

    Ik zou hier nooit opkomen.

    Groetnis fan Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super leuke persoonlijke kaart voor prins Carnaval. Geniet van je taxi vrije weeek.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een geweldig leuke creatieve kaart! Kan me voorstellen dat je er even zoet mee was maar het resultaat is er dan ook naar. Echt te leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beautiful card! Thanks for joining us at Unicorn. Have a nice day,.. Succes!!
    DT Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een super leuk kaartje! En wat heb je dat mooi gemaakt met die oogjes! Een heel geslaagd kaartje hoor! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat gaaf gemaakt! Ik heb zelf niets met carnaval, maar des te meer met leuke kaarten 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een superleuke kaart! Dank je wel voor het meedoen bij K&K.
    Ik bracht ze vroeger ook naar school hoor als het zo waaide. Dat is het nadeel van achteraf wonen.
    Maar ach, hoe vaak komt het voor? Dat doen wij moeders met liefde toch?
    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen