woensdag 20 september 2017

Lappenpoppen

Een poos geleden kocht ik het boek "Gehaakte Lappenpoppen", van Sascha Blase.
Een erg leuk boek, met ontzettende leuke poppen erin.
Mijn oog viel op de Kikker, allereerst omdat ik een bolletje garen had liggen wat ik goed bij een kikker vond passen, maar ook omdat ik een kikker zo leuk vind door het verhaal van de kikker en de prins.
Vol goede zin ging ik aan de slag en het was erg leuk om te doen.
Totdat ik bij zijn bekkie kwam.....grr.....dat was moeilijk zeg!
Ik moest steeds van kleur wisselen en ik kreeg het niet voor elkaar om het recht te krijgen, grr.......
Ik heb het 3 keer (!!!!!) uitgehaald en uiteindelijk besloot ik om het zo te laten, want uithalen....ik heb daar zo'n hekel aan. En het lukte echt ECHT niet!
Ik ken mezelf, als het dan niet lukt gooi ik het in een hoek en kijk er nooit meer naar om.
En, dan knap ik af op het boek en gebruik het nooit meer en dat is ook zonde.
Mijn dochter (al 11 jaar) vond de Kikker prachtig en wilde haar wel adopteren als ze af was, dus hup, hup, doorgaan!
De kleurwissel op het buikje heb ik over geslagen, vond dat niet echt nodig door het gemêleerde garen en dat scheelde mij een hoop frustratie.

Toen ze afwas hebben we besloten om er een los mondje op te maken.
Wij waren heel tevreden, alhoewel ik van verschillende mensen om mij heen al hoorde dat die scheve bel ook wel wat had 😊.

Het is zo jammer, ik heb niemand in de buurt wonen die kan haken en waar ik zo even naar toe kan lopen voor advies, dus dan moeten dochter en ik het zelf maar verzinnen en oplossen!!
Ach, zeg nou zelf, het is een schatje, toch? Die Kikkerbek (zo hebben we haar genoemd)

Om te zorgen dat ik vol goede moed blijf haken, ben ik meteen begonnen aan een nieuwe lappenpop......
Deze zou naar mijn zoon (net 15 jaar geworden) gaan, zodat ik geen rekening hoef te houden met veiligheid  (kleine kinderen stoppen alles in hun mond, hygiëne, enz)
Eerst maar eens zorgen dat het allemaal lukt.

Dit keer de Panda, die heeft geen ingewikkelde kleurwissels enzo.
Ik koos voor "Julia" garen van Zeeman.
Wit en grijs.
Het ging prima en het koppie was zo klaar en zó lief, met die blauwe oogjes en het lieve neusje!
De rest van de Panda haakte heerlijk weg en was eigenlijk zo klaar.
Hij is heerlijk zacht, wel wat pluizig en groot. Maar voor mijn grote zoon is dat natuurlijk geen probleem😉
En.....ik ben weer helemaal blij, niet afgeknapt op het boek of het haken van lappenpoppen.

HOERAAAAA, missie geslaagd !!!!!

17 opmerkingen:

  1. Mega leuk geworden de lappenpoppen ...
    Mijn favorietje is de panda ...
    Fijne woensdag ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wow, je bent heerlijk aan het haken zeg, mooie popjes, zo leuk! Fijne dag! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kikker is gaaf maar de Panda smelt mijn hart.... hihihi gewoon geweldig gedaan Daphne. Je bent goed bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn allebei superlief en mooi gehaakt Daphne. Ik vind juist dat het niet allemaal exact hoeft te kloppen, juist charmant als het er net anders uitziet. ;P
    Ja ik heb je mail gelezen en meteen een teruggestuurd. Ik lag gisteren bij het lezen van je mail al onder tafel en vanmiddag bij het ontvangen van de kaart weer..LOL. Ook mijn man kwam niet meer bij, dus dank je wel ;p
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn allebei hartstikke leuk. Ik herken dat wel. Als het niet meer lukt, leg ik het ook weg en pak ik het nooit weer. Knap dat je toch een mooie oplossing hebt gevonden.
    XXX Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ze superleuk geworden. En je eigen draai aan iets geven maakt dat het een uniek stuk is. Goed van je dat je toch doorgezet hebt. Ik zou je graag helpen als je dichterbij zou wonen, maar die afstand hè. Maar eigenlijk heb je die hulp ook helemaal niet nodig. Gaan er nog meer lappenpoppen komen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker!!
      Ben nu bezig met andere projectjes, maar ik vind de lappenpoppen erg leul, dus, jaaaaaa!!

      Verwijderen
  7. hoi hoi Daphne
    zo schattig beide popjes
    de kikker vind ik zo lief met dat mooie bekkie
    liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap doorgezet hoor. De aanhouder wint. En je eigen twist eraan geven zorgt voor originaliteit.
    Leuk geworden!
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Soms heb ik dat ook, dat ik totaal niet tevreden ben en dat ik er mijn eigen ding aan geef. Kan best, niet?!
    Ook de panda ziet er heel lief uit.
    Fijne zaterdag, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat raar dat ook hier mijn bericht weg is, ik heb dat ook al bij andere blogs gemerkt dat opeens mijn bericht weg is. Ik wil alleen maar zeggen dat ik je kikker super leuk vind en je er het perfecte garen voor uitgekozen heb.
    Liefs van Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank voor je reactie op mijn DCL kaart! Ik zou het leuk vinden om ook jouw herfstkleuren-kaart te zien dus hopelijk vind je tijd om mee te doen. Deze lappenpoppen zijn echt te schattig, knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aaaah, ze zijn super leuk! En ik snap je frustratie helemaal als het niet lukt hoe je het wil, maar de kikker is een schatje hoor. Top opgelost ;o)

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow heel mooi haakwerk. Het is er niet aan te zien dat het een moeilijke bevalling was :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze zijn leuk geworden.
    Zo te zien is het helemaal geen probleem dat je niemand in je buurt hebt die haakt.
    Het lukt je zelf wel.

    BeantwoordenVerwijderen