donderdag 19 juli 2018

52 WTC

Afgelopen maandag was het zo warm, dat ik vooral binnen ben gebleven.
Heel vroeg in de ochtend ben ik even door ons huis gegaan met de stofzuiger en een sopje, de rest van de dag heb ik niks meer gedaan!!
Ja, lekker zitten knutselen want in mijn knutsel kamer is het lekker koel (vergeleken bij de rest van de omgeving, want eigenlijk is het nergens meer koel😊)

Zo kwam het dus dat ik bij 32 graden deze kerstkaart zat te maken:
 Ik gebruikte wederom de sketch van De Egel,
Het Kerst-meisje is een stempeltje.
Ik kleurde haar in met mijn Silky krijtjes.
Zulke leuke krijtjes, je kan ze met water en een kwastje gebruiken  dan is het net waterverf.
Het goud van de laarsjes, de bel en de handschoentjes is acryl verf.
Het glimt een klein beetje.
Ik zie nu dat ik het linker handschoentjes niet helemaal geverfd heb, ga ik meteen nog even doen, dom zeg, hihi,
Daarna heb ik de rand van de muts, de mouwen en de onderkant van het jasje met glossy bewerkt en, toen dat nog nat was, nep sneeuw overheen gestrooid.
Dit geeft zo'n leuk effect, leuker dan ik had verwacht😊.
Het is net echt een zacht bont-randje.
De doily is een snijmal.
Deze heb ik half op en half achter het meisje geplakt.
Het sterren randje links naast het meisje geeft een extra leuk (Kerst) idee.
De kleine sterren die uit de snijmal kwamen heb ik links boven en 1 rechts onder, op de kaart geplakt.
Kleine tekst stempel paste precies naast het meisje.

Deze kaart doet weer mee met 
En dus ook bij De Egel: Sketch en gebruik een doily op je kaart.

Onze zomervakantie begint morgen!!
Eindelijk hebben de kinderen dan 6 weken vrij.
Ze hebben alledrie een goed jaar gehad, Jade gaat naar de brugklas,  Mylo is over naar het laatste,  dus examen jaar en Jesse gaat aan zijn 2de studie jaar beginnen.
Spannende tijden, maar eerst genieten van een welverdiende vakantie!!



23 opmerkingen:

  1. Heef mooi kaartje, loef stempeltje en je bontrandjes zien er super uit.
    Fijne donderdag
    Nancy DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een lief stempetje, en je hebt echt alle kerst uit de kast gehaald glitter sneeuw...super en dan op zo'n warme dag.
    gezellig dat je er weer bij bent van de week.
    Heel veel plezier in de vakantie.
    Liefs Annemarie en merit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kaart, leuk stempeltje, en mooi ingekleurd en versierd ! Proficiat met je geslaagde kinderen en geniet van de vakantie ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar je zin in hebt. Met deze temperaturen een kerstkaart maken. Maar hij is wel heel leuk geworden. De bontrandjes vind ik geniaal.
    Geniet van jullie vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt een hele leuke kerstkaart gemaakt.
    Het blijft een lief stempeltje, ik heb het ook nog liggen.
    Je bont randjes zijn net echt, super mooi.

    Groetjes,
    Yvonne DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatje, ik ben gisteren vergeten het goed te bekijken, jammer.
    Werk ze vandaag en een kus van mam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het een hele mooie kaart. En vrolijke kleurtjes. Als je deze kaart krijgt, krijg je ook meteen een vrolijk gevoel. Fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi Daphne,
    Wat een leuk en gezellig kerstkaartje en dat midden in deze tropische warmte!
    Hier hebben de kinderen al 2 weken erop zitten van de vakantie heel veel vakantieplezier voor jullie,
    Fijn dat het goed gaat met jullie studerende kinderen en kleintjes worden groot, niemand meer op de basisschool!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke kaart!
    Ik gebruik ook wel nepsneeuw op kaarten, zowel voor bontrandjes als voor sneeuw-accenten. Ik heb er een kruidenstrooier mee gevuld, dat werkt makkelijk.
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een vrolijke en lieve kerstkaart Daphne. Heerlijk vakantie...geniet ervan.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke kerstkaart Daphne. Grappig dat je nu pas ziet dag je een stukje handschoen vergeten bent, soms zie je dat gewoon niet als je erboven op zit hè 😉.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg leuke kaart, Daphne.
    En voor jullie allemaal een fijne vakantie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Grappig kaartje, leuk gemaakt. Fijne vakantie, wij zijn al weer over de helft :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een enig kaartje!! Leuk dat je de sketch van de Egel weer gebruikt hebt. Jouw maandag klinkt als mijn donderdag (vandaag). Heerlijk. Maar ik heb ook mijn dikke boek uitgelezen in de tuin. Net of ik al vakantie heb. EN ja, het Noorden is het laatste aan de beurt. Heel fijne vakantie! Jullie hebben vast geen 6 weken, maar als de kinderen vakantie hebben voelt dat voor mij ook anders. Voor jou ook??

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is je goed gelukt om een kaart te maken met deze temperaturen !

    groeten Ineke
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi kaartje, Daphne! En fijn dat je hobbykamer (relatief) koel is!
    Mooi ook dat alle kinderen en goed schooljaar achter de rug hebben, extra genieten van de vakantie!
    Groetjes,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een lief kaartje en mooi ingekleurd Daphne ...
    Fijn weekend voor straks ... lieve groet Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk en lief kaartje
    fijn dat je er (weer) bij bent deze week,
    grtjs, martina DT 52 WTC
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geen kerstpapier meer, nou dat heb je creatief opgelost. Leuke kaart!
    Fijne vakantie!
    groetjes,
    Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk kerstkaartje, Daphne. Leuk die randjes met nepsneeuw. Wordt het toch net even echter ;)
    Fijn dat de allen het schooljaar goed zijn doorgekomen. Nu genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige kaart! Mooie uitwerking van onze sketch. Dank je wel voor het meedoen aan challenge #61.
    Veel succes!

    {Challengeblog De Egel}
    {Hobbywinkel De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuke kerstkaart heb je gemaakt met onze sketch.
    Fijn dat je meedoet met onze challenge.
    Groetjes Marja DT.

    BeantwoordenVerwijderen