zaterdag 14 juli 2018

Nieuwe Baan

Mijn schoonzus vroeg om een kaart voor een collega.
Mijn schoonzus is "juf" op een basisschool en haar collega gaat na de zomervakantie op een andere locatie werken.

Ik vind kaartjes maken in opdracht erg leuk, maar ook wel lastig, want ik ken de ontvanger vaak niet en dus kan ik geen persoonlijke details aan de kaart geven.
Dus doe ik altijd extra mijn best om met vrolijke papiertjes en leuke versiering een mooie kaart te maken.

Dit is het geworden:
 Het model van de kaart maakte ik al vaker, Hier en hier  op de voorkant zitten 2 vakjes waar je kleine labeltjes achter kan stoppen.
De kaart maakte ik met licht groen stippen papier en een drukker papiertje met kleine bloemetjes en meer kleur.
Het oranje van de bloemetjes liet ik terug komen op de labeltjes en in mijn verdere versiering van de kaart.
Op de labeltjes stempelde ik een toepasselijke tekst met losse letterstempeltjes.

Mijn schoonzus was erg blij, ze gaat de kaart woensdag geven aan haar collega.

Deze kaart wil ik weer linken bij,  Carlin's kaartenparadijs :Alles mag.  Het is mijn 2de inzending.

Wil ik vele van jullie nog bedanken voor de tips die ik kreeg over mijn kerstpapier wat op dreigt te raken.......
Met stempels zelf achtergrond papier maken is een goeie optie,  daar ga ik zeker eens mee aan de slag komende week.
Er waren zelfs mensen die mij wat papier wilde opsturen, dat is lief, maar doe maar niet hoor, straks begint mijn man te mopperen "heb je nog geen papier genoeg😡"?? (Jazeker, héél  veel,  maar bijna geen kerstpapier meer!!)
Hihi,  dat willen we natuurlijk niet, boze mannen......
Ik ga wel eens even zoeken tussen mijn "gewone" papier voorraad, daar zit ongetwijfeld iets tussen wat ik ook op Kerstkaarten kan gebruiken.

Fijn weekend, GENIET van de zon.

17 opmerkingen:

  1. leuk idee voor die andere baan, je kan met dit model ook "kerst/nieuwjaarskaarten" maken ;-). Aan de andere kant van de wereld is het trouwens met de jaarwisseling net zo heet als hier op dit moment . . .
    Wat dacht je van "Unexpectect Christmas" ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleurtjes! Heel tof.
    Ik was echt van plan om je wat papier op te sturen maar een boze man willen we natuurlijk niet. En niet kerstig papier kan ook dienen, en verpakkings materiaal soms ook of stof. Laat je maar inspireren! Dat komt vast goed!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Daphne,
    Wat een vrolijke leuke model kaart leuk zo met die 2 vakjes waar je labels in kunt doen! Voor jullie ook een fijn en zonnig weekend!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie en vrolijke kaart Daphne, heel toepasselijk om iemand te feliciteren met een nieuwe baan. Ik denk dat een mooie handgemaakte kaart wel bij iedereen in de smaak valt ;P Fijn dat je weer wat ideeën hebt om kerstpapier te maken, succes, ik ben benieuwd (leuke challenge voor jezelf hihi)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gelukt je opdracht, hoor!
    Ziet er vrolijk uit.
    Model is ook erg leuk, met de 2 labeltjes.
    Heel leuk gedaan!
    Boze mannen met dit weer, nou nee liever niet, geen zin om me op te winden, hahaha.
    Fijn weekend en laat je brein maar mijmeren terwijl je ligt te zonnen.Over kerstpapier,hahaha. ;)
    Liefs Crealientje.


    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke kaart Daphne! Leuk papier, lekker frisse kleurtjes. Dit is zeker één van die pocket kaarten waar je het toen eens over had hè. Door onze vakantie heb ik vast eea gemist 😉.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooie frisse kaart.
    Ze zit super goed in elkaar met de labeltjes erbij.
    Tof gedaan.
    Bedankt om nog een 2de kaart te laten deelnemen aan onze challenge van Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla (DT)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super vrolijk en leuk kaartje! Dat zal ze vast waarderen!

    Ik moet nog niet aan de winter denken hoor, ben veel te blij met deze prachtige zomer, hihi

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, dat vind ik ook lastig, om een kaart te maken voor iemand die je niet kent. Ik heb ook nauwelijks kaarten op voorraad (en die ik heb gebruik ik eigenlijk nooit) daar ik ook heel graag een kaart persoonlijk maak. Het is jou goed gelukt, mooie, vrolijke kaart heb je ervan gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kijk, als mensen aan jou gaan vragen om voor hen kaarten te maken, die zij weer gaan versturen, dan weet je zeker dat je mooie kaarten maakt. En daar mag je best trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is een schitterende kaart! Erg leuk met de labels. Daar hou ik van. Ik snap dat je schoonzusje er blij mee was.
    Ik ben heel benieuwd of je papier vindt dat geschikt is voor kerst. Ik denk dat het meevalt. Er zijn vaak wel papiertjes in gewone blokjes die prima kunnen voor kerst. EN alleen met stansen kom je ook een heel eind! En als je echt alles op hebt weet je dat je eind augustus bij Action moet gaan kijken! Oh ja en wat bestellen en laten komen op de dag dat je man werkt en jij niet ;-) (of is er niet zo'n dag in jullie week)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh Daphne, deze kaart is echt heel erg leuk. Die 'verborgen' labeltjes, helemaal geweldig. Ik ga deze kaart van jou weer onthouden.
    Mijn man zegt dit ook regelmatig. Afgelopen vrijdag nog. Liepen wij op de markt, staat een horloge man naast de knutselkraam. Ik loop naar de horloge man en zegt mijn man:" Nee joh, niet doen." en vervolgens "o, niet de knutselkraam." Hoe grappig was dat.
    Fijn zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik snap dat je het 'lastig' vond maar de opdracht is volgens mij heel goed geslaagd, ik vind je kaart een plaatje!! Super mooie papiertjes heb je gecombineerd en de labeltjes maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk met die kaartjes in de vakjes!
    Creatieve mensen hebben geen rommel of te veel spullen ... het zijn allemaal nieuwe ideeën. Herkenbaar hoor ... ;-)
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige kaart, wat een leuk idee die vakjes! Lastig inderdaad een kaartje maken voor iemand die je niet kent, maar je resultaat mag er zijn!
    groetjes,
    Syl

    BeantwoordenVerwijderen