zondag 22 december 2019

Kadootje voor vriendinnen

Toen ik 14 December als vrijwilliger bij de wensboom in Zwolle stond,  deed ik dat samen met 2 vriendinnen.
Omdat het bijna kerst was wilde ik een bijzondere kerstkaart voor ze meenemen.
Het liep en beetje uit de hand,  het werd een grote,  houten kerstkaart😉.
Bij Action kocht ik 2 houten snijplank en zocht op internet naar een leuke tekst:
Ik zette de tekst met potlood op de planken en met mijn houtbrander brandde ik het in de planken.
 Het kostte veel tijd,  maar ik zat heerlijk,  met een kopje thee,  aan tafel en brandde rustig verder.
Het werd echt héél erg leuk (Ik had er bijna spijt van dat ik voor mezelf ook niet zo'n plak had gekocht,  hihi.) en na een paar uurtjes had ik 2 planken met de mooie tekst klaar.
 Daarna heb ik een lekkere kerststol meegenomen van de zaak,  een pakje boter erbij en....
 Kocht ik bij Action een potje taart versiering,  waar ook glitters in zitten😊.
Alles mooi ingepakt in cellofaan met een grote strik erom en klaar waren mijn kaarten,  euh,  kadootjes voor mijn lieve vriendinnen!!
Ze vonden het erg leuk en waren er heel blij mee!!

Op dit moment zit ik een beetje in de lappenmand......BAH!
Ik heb héél erg veel last van mijn nek,  schouders en boven rug. 
Een bezoek aan de manuele therapeut heeft niks uitgehaald en nadat ik ook al dagen paracetamol en daarnaast ook ibuprofen genomen heb ben ik toch maar naar de dokter gegaan.
Alles is verkrampt en ik heb zwaardere pijnstillers gekregen en een pil waardoor ik 's nachts weer even goed kan slapen.
Het lijkt ietsjes beter te gaan nu.....
Voor de kerst hebben we genoeg hulp op de zaak,  maar het zou fijn zijn als ik na de kerst de oliebollen tijd zelf kan werken.
We houden moed.
Hele mooie  feestdagen voor jullie allemaal.
Brandt en extra kaarsje en hou elkaar goed vast.

14 opmerkingen:

  1. Daphne, je bent creatief op elk gebied 😀 Het zou mij niet lukken om met een brander om te gaan om een tekst in te branden. Heel leuk presentje!
    Van harte beterschap,misschien ben je met een paar dagen weer op de been.
    Groetjes,
    Karin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben best een beetje "jaoers" op jouw vriendinnen, wat een gave planken heb je voor hen gemaakt.
    Denk je wel een beetje aan jezelf??? Je bent druk voor alles en iedereen maar vergeet jezelf geloof ik een beetje. Sterkte en even rustig aan doen, dan kun je vast zelf ook oliebollen bakken/verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw wat een leuk en creatief cadeau. Gave tekst en in combinatie met het brood, boter en eetbare glitters hélémaal geweldig.
    Ik duim dat het snel beter met je mag gaan.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die vriendinnen boffen maar met jou als vriendin!! Wat een gaaf kado, echt te gek!! Maar bah wat vervelend dat je nu in de lappenmand zit :( Ik wens je heel veel beterschap en hopelijk knap je gauw weer wat op! Mooie feestdagen wens ik jou en je familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Daphne
    Wat lief en attent van je om die mooie plankkadootjes met prachttekst voor je vriendinnen te maken!
    Wat vervelend dat je in de lappenmand zit, heel veel beterschap!
    Ook voor jullie heelv veel warmte en liefde!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie planken! Erg leuk gedaan.
    Beterschap, hopelijk ben je gauw van de klachten af.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super tof cadeau. Ik houd van het combineren van teksten met bijbehorende materialen (de glitters, brood en plank). Heel mooi gemaakt!
    Pas goed op jezelf. Beterschap. Hopelijk gauw weer op de been.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig die houten 'kaarten'... Maar je nekklachten zijn minder... misschien teveel in een bepaalde houding gezeten? Ik merk het ook met breien... Beterschap gewenst!
    Fijne dagen met allen die je lief en dierbaar zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohh wauw Daphne, wat heb je dit mooi gemaakt. Dit is zeker een leuk cadeautje. Vervelend dat je last hebt van je lichaam, sterkte hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat balen!! Ik hoop dat je snel weer soepel bent! Weet je waarom het zo vast zit?? Gekke dingen gedaan ivm de verhuizing van je ouders?
    Je planken zijn super! Lijkt me heel leuk om te doen. Ook wel rustgevend. Je kunt niet haasten. Logisch dat je vriendinnen dit gaaf vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een heel mooi cadeau voor je vriendinnen. Beterschap.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk idee! Beterschap en fijne feestdagen gewenst! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldige, persoonlijke cadeaus! Balen zeg dat je in de lappenmand zit, beterschap.
    En natuurlijk hele gezellige feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Helemaal geweldig! Ik had een tijd geleden een houtbrander in de Action gekocht, maar die deed het niet: begon helemaal rood te gloeien en er kwam dikke, witte rook uit. Waarschijnlijk een defect er in. Ik heb hem terug gedaan en geen nieuwe gekocht. Nu ik dit zie, wil ik er toch weer eentje vinden... heel leuk dit en ook om houten lepels en zo te personaliseren. Waar komt jouw houtbrander vandaan?
    Fijne Kerst en ik wens je snelle beterschap! ❤

    BeantwoordenVerwijderen