donderdag 1 september 2022

Nieuwe maand, nieuwe challenge.

Vandaag start de nieuwe challenge bij Cheerful Sketches en we hebben weer een leuke sketch voor jullie:
Ik mocht deze maand aan de slag met de digi's van Papernestdolls.
Ik koos er 2, Emma en Owen en zette ze met hulp van mijn computer naast elkaar. 
Bij deze zomerse digi gebruikte ik weer het zomerse disign papier uit het blok wat ik kreeg van  Mijn Moeder
Ik kleurde de digi met de Derwent potloden (zijn van mijn moeder maar die logeren hier nog steeds)
Ik probeerde de kleuren aan te passen aan de kleuren van het dp.
Als laatste deed in de gezichtje en toen.......😱........ maakte ik een foutje bij het gezichtje van Emma.
Sjonge jonge, ze leek wel een clowntje.
Ik heb het geprobeerd te herstellen met een wit potlood. Steeds een laagje, dat met geurloze terpentine blenderen en daarna weer met wit. 
Het is niet helemaal naar mijn zin, maar het is en blijft handwerk😉.
De kleine toevoegingen op de kaart (zonnebril,  krab, slippertjes, enz) komen ook uit het zelfde blok als het dp.
Ook de tekst komt daar vandaan. 

Doen jullie allemaal weer mee?
Je mag de sketch draaien of spiegelen, zolang het maar herkenbaar blijft voor ons. 
Je hebt tot 28 September de tijd om je kaart te linken. 








14 opmerkingen:

  1. Leuke, zomerse kaart!
    Knap hoe je te werk ging met herstellen. En ja, het is handwerk en dat mag je zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel leuke kaart, de sket h komt heel mooi tot zijn recht met deze papiertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey dat is een leuke sketch heb je mooi ingevuld en dat papier is zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is inderdaad een leuke schets! Omdat er zoveel op je kaart te zien is, valt het gezicht van Emma niet op. Leuke zomerse kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zomers kaartje, Daphne
    Emma is lekker gebruind!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit ziet er nog heerlijk zomers uit.
    Mooi gemaakt met de sketch.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Daphne,
    Wauw, wat een uitdagende sketch. Je hebt het heel mooi gedaan. lekker zomers nog. Ik heb heel veel herfstmallen gekocht, ben al helemaal toe aan het volgende seizoen haha. Mooi gekleurd met de potloden, van dat gezichtje zie je niks hoor hihi.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele mooie uitwerking van de leuke sketch maakte je, het papier is ook erg leuk en inderdaad,het is handwerk!
    Zo heb ik veel moeite met recht plakken, heb echt allerlei tips geprobeerd maar nog ga ik vaak de mist in en dan heb ik ook zoiets van………(ben al blij als ik het niet achteraf op z’n kop heb geplakt hihi) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke sketch en mooie, zomerse uitwerking! Ja, kleuren vind ik ook nog steeds lastig, zeker met potloden. Maar wat je zegt: het is handwerk en waarschijnlijk ben je zelf kritischer als de ontvanger....
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt een hele gave kaart gemaakt Daphne, met deze leuke schets! De kleuren heb je mooi aangepast en het gezichtje van Emma valt toch wel mee hoor, knap gedaan!
    Heel fijn weekend.
    GROET, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vrolijke kaart met een leuke sketch. Wat zijn we zelf toch kritisch op ons eigen werk hé? Dat is helemaal niet nodig. Je kaart is gewoon leuk en vrolijk.

    Dank je voor je lieve bericht op mijn blogbericht. Ik word steeds handiger om kaartjes te maken met 1 hand. Daar waar het niet meer kan...gooi ik weer aan de kant en hoop dat ik het over een tijdje weer kan.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha, ha nu niet je ophouden hoor, ik ga bijna het blokje weer terug eisen. (Nee hoor ben blij dat jij er zo veel leuks mee doet)
    En het gezichtje is best goed!!
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk kaartje met dit duo en van het 'foutje' is mij niks meer te zien hoor! Goed opgelost ! Mooi kaartje met de sketch van Cheerful Sketches ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen