donderdag 5 januari 2023

De 1ste 2 Kerstkaarten van 2023 ('23-1&2)

Op Nieuwjaarsdag maakte ik mijn 1ste Kerstkaarten van dit jaar. Vorig jaar heb ik er 67 gemaakt en ik heb besloten om ook dit jaar (bijna) elke week minstens 1 Kerstkaart te maken want het is reuze makkelijk aan het eind van het jaar.

De laatste kerstkaarten van 2022 maakte ik voor de uitdaging met mijn moeder en dus leek het mij leuk om de 1ste Kerstkaarten van 2023 met hetzelfde model te maken, zo loopt het mooi in elkaar over, daar hou ik van. 

Ik maakte er 2, ik dacht, ik begin gelijk goed😉.
Voor de basis gebruikte ik een grote stans van Action en vouwde de onderkant en stukje terug. 
Zo ontstaat er een vakje. 
In het vakje stopte ik 2 labeltjes. 
Op de labeltjes stempelde ik de tekst met rode inkt. 
Als je de labeltjes uit het vakje haalt wordt er een leuk plaatje zichtbaar, een zingend koortje bij 2 Kerstboompjes. 

Het dp komt uit 2 verschillende papier blokken.
De 2de kaart heeft een andere vorm.
Bij het dp met de "golfjes" heeft het blauw een  glimmetje en dus vond ik het leuk om 2024 uit te snijden van blauw glitter foam.
Ik maakte dus wel de fout door een 3 uit te snijden ipv een 4, whahaaaaa,  maar dat heb ik gauw hersteld. 

Wij zijn nog steeds op Schiermonnikoog. 
We genieten volop!!
Het is zó leuk om met de honden op het strand te lopen en ze te zien rennen en spelen.
Gisteren hele harde wind, maar met de wind mee over het strand en door de duinen terug was goed te doen. 
Floor heeft een hekel aan water, maar op het strand vergeet ze alles en rent alleen maar als een dolle rondjes. 
Lila maakt het allemaal niks uit, die is zelfs al een paar keer de zee in gelopen, brrrr.

En wij..... wij lopen en lopen en lopen en hebben maandag meteen een muts gekocht voor onszelf, want het was veel te koud aan ons hoofd. 
Challenges:
52 WTC, #December, Kerstbomen.
GCC,,#32, Alles mag. 








20 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie zo genieten.... en je kaart is super leuk!! lekker meedoen in 2023 heb je weer een hele stapel aan het eind van het jaar.
    Gezellig dat je meedoet met de uitdaging kerstbomen op je kaart.
    Lieve groetjes Annemarie en Merit DT 52WTC.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kerstkaarten Daph. Ik vind het dp zo leuk. Nooit gezien bij de AC-tion
    Geniet nog maar lekker op Schier.
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele gezellige kaarten heb je gemaakt Daphne en zo te zien hebben jullie mooi weertje daarzo. Het kan wel koud zijn, maar daar kun je je op kleden. Het 🌞netje schijnt in ieder geval!
    Nog lekker genieten.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is echt genieten aan zee. Heel leuk je idee met deze stans, een om te onthouden. Nog veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk dat jullie zo genieten samen met de honden. Ze zien er helemaal happy uit. Je hebt twee leuke kerstkaarten gemaakt in een leuk model. Je mocht bij mij wel zeggen dat het ook iets voor jou zou zijn om een 3 ipv een 4 uit te snijden hihi.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kaarten en wel zo handig om er meteen maar 2 te maken. Als je dat het hele jaar blijft doen heb je aan het eind een behoorlijk aantal.....lol.
    Jullie zijn lekker aan het uitwaaien en de honden hebben dikke pret. Wat een mooie blauwe lucht achter jullie!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke kaarten, Daphne
    Altijd leuk om een stans nog op een andere manier te gebruiken
    Heerlijk uitwaaien daar, de honden genieten dubbel!
    Fijne tijd, liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent echt goed bezig! Mooie kaarten ook.
    Dat is pas echt uitwaaien dan. En wat een prachtige blauwe lucht achter jullie.
    Nog even genieten ervan, de honden genieten ook super.
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha ha, wat herkenbaar van die mutsen. Zo'n actie hadden wij een paar jaar geleden op Texel.
    Mooie foto's van de honden en jullie op het strand. Een goed begin van het nieuwe jaar.
    En je kaarten zijn ook weer leuk. Mooi plaatje komt er tevoorschijn bij de eerste.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kaartje heb je gemaakt voor de Challenge !
    Ik wens je ook een goed en gezond 2023
    Groetjes Suzan
    DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Daphne,
    Wat een leuke kaarten heb je gemaakt. Meer hebben het idee om van kaarten direct 2 te maken, ik ook haha.
    Wat ziet dat er heerlijk uit, daar op Schiermonnikoog, hoe de honden ook rennen. En jullie gezellig samen, met muts op. Kan het me goed voorstellen, dat een muts wel fijn is nu.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  12. geweldige kaart. Zeer mooi. je kerstkaarten zijn prachtig. Tot zaterdag kan je meedoen met onze challenge bij Girlz Creative Christmas, thema is gnomes.
    Very nice card.
    grtjs Claudia

    Je kan mij nu ook vinden op You tube: https://www.youtube.com/channel/UCnlT4Rs1DfAZU_GLcM7Kx1g
    https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
    http://creativesketchygirls.blogspot.be
    http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
    https://girlzcreativecrafts.blogspot.com
    https://girlzcreativechristmaschallenge.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel leuke kerstkaarten, leuk model heb je ervan gemaakt. Haha, ik dacht meteen: wat knap dat je er 2024 op hebt gezet, ik ben nog niet gewend aan 2023, maar jij kennelijk ook nog niet, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. toffe kaarten, goed idee dat omvouwen van die stans! Probeer ik te onthouden!
    Geniet nog van jullie vakantie.
    groetjes
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat klinkt dat nog ver weg ... 2024 ... Maar jij hebt al weer twee kaarten klaar. Leuk met die labels.
    Heerlijk zo'n warme muts op het winderige strand. Schier is zo'n fijn eiland. Veel plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oeps, is mijn reactie misschien in de spam terecht gekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi! Lekker hoor, uitwaaien aan het strand! Echt genieten! Verstandig van die muts, want je oren gaan er gewoon pijn van doen, van die koude wind.
    Je kaartjes zijn top! Zo leuk om die labels er zo in te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat zijn je kaartjes leuk Daphne, slim en mooi om die stansmallen zo te gebruiken…ik heb ze ook.
    Mooi hoe je alle kleurtjes op elkaar afgestemd hebt en zeker de bling bling cijfers erbij,ik ben dol op bling bling.
    Ooo wat zijn jullie heerlijk aan het genieten, prachtige foto’s!! Nog veel plezier xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk zo uitwaaien op het strand en top dat de honden het ook zo fijn hebben!
    Je hebt 2 mooie kaartjes gemaakt, beiden zijn erg tof, ook van model.
    grtz Colien [52WTC]

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie kaarten en een goed begin !!!!
    Super zo op het strand !!!!
    Groeten Ineke
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen