donderdag 8 maart 2012

Kerstkrans wordt Paas Krans

Vandaag had ik toch zo'n leuke ingeving.
Ik heb zo'n leuke plastic zakjes krans gemaakt voor de Kerst die aan mijn voordeur hangt.
Met lichtjes en balletjes erin was het voor de Kerst echt een enorme leuke binnenkomer.
Die krans wilde ik nu voor de Pasen gaan gebruiken.

Het heeft nogal wat tijd gekost om al die zakjes erom te knopen, dus ik dacht, die laat ik gewoon lekker zitten. Geeft ook meteen wat meer volume!
Daaromheen heb ik een stuk stof gewikkeld, die had ik nog liggen. Het is een "tafel-loper", maar ik vond hem prima om de krans mee te wikkelen. Ik heb het geheel een beetje strak eromheen gedaan, zodat het goed blijft zitten en de zakjes wat indrukte.
Daarna heb ik met een lijmpistool eerst wat takjes uit de tuin eraan gelijmd (krulhazelaar). Dit even laten drogen zodat het goed vast zit.
Op de lijmprop (want ik had een beetje veel gebruikt) heb ik een vlinder geplakt (Action), was alles meteen mooi weggewerkt.
Bij de Action (hoe kan het ook andres, wat een leuke winkel is dat toch) heb ik ook een paar Haasjes gekocht. Ik vond ze zo ontzettend lief! Dit zijn eierwarmers, maar ik vond ze wel leuk voor op de krans.
Dus ook die, met het lijmpistool erop gezet.
Toen heb ik zo'n bloemen slinger (Hawaii slinger, gekocht bij het Kruidvat) kapot geknipt.
De losse bloemen heb ik weer aan elkaar gelijmd, (steeds 3 stuks gebruiken) en die ook op de krans gelijmd. Daarna nog een strass steentje (gekocht op Marktplaats) in het midden geplakt zodat er een mooi bloem hart ontstaat.


De krans hangt weer aan de voordeur.
Het is een mooie binnenkomer.
Dit weekend vieren we hier in huis 2 verjaardagen, dus de visite kan hem mooi bewonderen!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten