woensdag 21 maart 2012

"Over de top" Spaarpot

Omdat mijn dochter voor haar verjaardag allemaal geld heeft gekregen, leek het mij wel een leuk idee om een mooie spaarpot voor haar te maken.
Het idee voor deze spaarpot heb ik van Peet (www.peetjesfreubelsite.blogspot.com) haar blog over genomen. Ik vond het meteen zo'n leuk idee dat ik hem ook wel wilde maken.
 Het is een lege "pringles" bus (die was zo leeg, daar hebben wij hier in huis totaal geen moeite mee, hi hi)
Eerst heb ik hem beplakt met een mooi A4 papiertje (kruidvat) op maat geknipt.
Daarna, om de naad weg te werken, in de lengte een mooi lintje erop geplakt.
Hier en daar een Hartje (Nellie Snellen mal) en de basis was klaar.

Toen ben ik eerst verder gegaan met de deksel.
Allereerste een gleuf erin voor het geld.
Een mooi Nellie Snellen "rondje"erop, zodat de plastic deksel helemaal weggewerkt is.
Daarna heb ik hem weer lekker "over de top" gepimt met allemaal mooie bloemen en een parel ketting en pearl drops. (bijna niet te zien, maar die zitten naast de parelketting, helemaal rondom)
Hier en daar een strikje en een strass steentje en naar mijn idee was ie toen wel af.

Ondertussen had ik een leuk idee voor de voorkant.
Die mocht naar mijn idee ook wel lekker "over de top" worden, want dat is wel helemaal wat Jade mooi vindt. Bling bling, roze, bloemen, parels en veel............vooral VEEL!!
 Eerst met de Nellie Snellen Ovale bloem een basis kaartje gemaakt, en daaronder een gewone ovaal.
Hiertussen heb ik een kanten lintje geplakt, wat er net tussenuit komt.
Op de ovaal haar naam (met mijn alfabeth snijmallen uitgesneden) geplakt.
Nog wat bloemen en de parel ketting maken het af.
Onder de spaarpot heb ik weer de "bekende/beroemde" pootjes geplakt (kralen die ik laatst van mijn schoonmoeder heb gekregen). Oh, oh, wat is dat toch een leuk idee, om van kralen pootjes te maken!
Ook heb ik nog een lintje aan de boven en onderkant geplakt, hier zag je nl nog het plastic van de deksel en een randje van de pringles bus (hou ik niet van, het moet wel "perfect" zijn :-)) met daaroverheen weer de parel ketting.

Als laatste nog wat bloemen (Action en Internet) en natuurlijk ook weer wat pearl drops hier en daar.

Mijn dochter kan nu mooi haar geld sparen in deze "over de top" spaarpot!!

Ga ik nu van het mooie weer genieten, want, oooooooh, wat is het lekker buiten!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten