dinsdag 3 juli 2012

Nog meer memo borden.

Mijn memo bord van een paar posten geleden, ("In opdracht van mijn zoon" heet het berichtje) , is 1 van mijn favoriete kadootjes om te maken.
De schilders doeken koop ik bij de Action (verschillende maten, dus je kunt kijken welke grote je wilt maken. En lekker goedkoop!) de fiberfill komt van de markt, gekocht per meter en ooit eens 2 meter mee genomen, nou ik heb er al vele vele borden mee gemaakt. De stof pas ik aan aan de wensen van de ontvanger (Welke kleur heeft de kamer waarin het bord komt te hangen, of wat zijn de lievelings kleuren of hobby's.....) en koop ik overal. Op de markt, in de stoffen zaak of ik koop een tafelkleed en knip daar stukjes vanaf.
Daarna nog de lintjes, die komen van de markt, stoffenzaak of Action en de brads heb ik vele van op voorraad, dus heb ik altijd wel de juiste kleur in huis.

De fiberfill knip ik op maat van het bord, de stof knip ik zo groot zodat ik het om het bord heen kan vouwen en het geheel niet ik vast met mijn niet pistool.

Er zijn al vele vriendinnen van mij die zo'n bord thuis hebben hangen, harstikke leuk om foto's en kaartjes achter de lintjes vast te zetten. Of met een speld erop spelden, want daarom zit dat laagje fiberfill er achter. Kun je heel makkelijk met spelden in prikken.

Afgelopen week heb ik er wéér 3 gemaakt.......

1 Voor mijn zwangere vriendin, voor op de baby kamer. Zoals jullie zien wordt het kamertje beige met wit en zilver. Op de lintjes zitten hele kleine hartjes, zo lief voor een babytje!!

En 2 voor de vriendinnetjes van mijn dochter. Wij vieren morgen gezamelijk de verjaardagen van onze meisjes en dus heb ik ook voor hun een memo bord gemaakt.
Ze hebben alle 2 een roze kamer (echt prinsesjes, ha ha) de stof is daarom ook roze, met feeën erop, zo leuk!!
Er komt nog een klein gekocht kadootje bij en ik maak foto's van het feestje, dus die kunnen ze mooi op het bord doen als ze die krijgen.

Ga ik nu weer ff verder, ben weer met van alles tegelijk bezig.....
Er is hier een groot dorpsfeest aankomend weekend. Daar zijn wij heel erg druk mee, aangezien dat feest achter ons huis plaats vindt. Als het ware in mijn achtertuin, dus wij ontkomen er niet aan.....
Ik zal dus even niet zoveel op mijn blog te vinden zijn.
Maar.......jullie horen gauw weer van mij.
Doeiiiiiiiii

11 opmerkingen:

  1. Ze zijn zo gaaf! Ook zo leuk dat ze aan de ontvanger worden aangepast. Die voor de meiden zijn fantastisch maar mijn favo is die met jute.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi daphne
    wat een leuke cadeau's om weg te geven en zo persoonlijk op de persoon gemaakt,dat ziet er bijzonder lief en mooi uit!
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke persoonlijke cadeautjes zijn het weer geworden.
    Veel plezier met alle feesten de komende tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt cool hoor die memo borden.
    In een stofje dat je leuk vindt maak je er iets
    moois van. Je kan er van alles op hangen: foto's,
    kaartjes, kleine berichtjes enz...
    De vriendinnetjes zullen super blij zijn met hun
    cadeau! Nog een fijne, gezellige avond en ik was
    deze morgen blij verrast met met je lief email berichtje,
    goedenavond x♥x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd handig en heel mooi zo'n memo bord, veel plezier dit weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke kadootjes worden dat zeg.... Maar ik vraag me af, is het vliseline die je gebruikt, of fiberfill?
    Vliseline is om tegen stof aan te strijken of er tussen te doen om stof stevigheid te geven. Fiberfill is zo'n "wattenlaagje"

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik denk dat Daphne fiberfill bedoelt...

      Verwijderen
    2. Het is idd fiberfill.....
      Hi hi, sorry voor de verwarring!
      Ik zal het in mijn berichtje even aanpassen.

      Verwijderen
  7. Hoi Daphne

    Wat een mooie memoborden en heel leuk om van die persoonlijke cadeautjes te maken.
    Heel veel plezier met al die leuke bezigheden.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een mooie memoborden heb je gemaakt
    erg leuk dat je ze aanpast aan de persoon waarvoor ze bedoelt zijn
    zo ook voor die 2 meiden, erg leuk in dat roze, ja echt meide kleuren hè,
    je hebt een geweldig leuk blog dus ik ga je volgen
    en heel veel plezier de komende tijd met al die feesten.

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nadat mijn vriend van een jaar het met me had uitgemaakt, kon ik nauwelijks praten zonder te huilen. Ik voelde me verblind en wist niet wat ik moest doen. Ik wist niet of ik hem terug kon krijgen en de angst was ondraaglijk. Ik zocht het internet af en na het lezen van talloze artikelen en websites over spreuken, kwam ik Heer Zakuza nummer + 1 (740) 573-9483 tegen. Ik wilde onze relatie terug en daarom wilde ik ervoor zorgen dat ik alle mogelijke begeleiding en middelen had om dat te doen. Heer Zakuza verzekerde me dat mijn vriend bij me terug zou komen. Dus ik volgde de instructies en plannen die Heer Zakuza voor me had opgesteld en binnen 48 uur waren we weer bij elkaar en we zijn zo verliefd! Ik weet dat het niet altijd zo snel gebeurt, maar Heer Zakuza zei dat hij spreuken effectief zijn en dat deed het ook! Ik ben zo dankbaar en ik kan zeggen dat als je het uitgemaakt hebt en die persoon terug wilt krijgen, Heer Zakuza de beste is! Ik zal nooit vergeten hoeveel hij me heeft geholpen! E-mail hem nu via: lordzakuza7@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen