vrijdag 20 juli 2012

Spannend project.....

Jullie hebben van mij nog een "spannende iets" te goed, waar ik een paar posten terug over begonnen ben......
Nou let op, komt ie:
Een paar weken geleden hadden wij hier het dorps feest en daar gebruiken ze al jaren deze keet voor om muntjes vanuit te verkopen.
Dit jaar hebben ze hem nog dankbaar gebruikt, maar omdat ze nu iets anders bedacht hebben waaruit ze kunnen verkopen wilde ze wel van deze keet af.
"Weg gooien" zeiden ze, "want hij is erg verrot zo hier en daar, die wil niemand meer hebben......"
Nou zit mijn man ook in de feest commissie en die bedacht, nog net op tijd, om eerst eens aan Daphne te vragen of zij er misschien nog iets mee wilde......
Nou, Daphne werd bijna wild!!!!! NATUURLIJK wilde ik daar "iets" mee.
Mijn man zei nog, "misschien als kippen hok, of een leuk speelhuisje voor de kinderen........."
Ja daaaaaaag, BEN JE GEK OFZO????!!!!!!!
Daphne gaat dit project eens even heel grondig en uitgebreid aanpakken en dan wordt het het mooiste huisje wat je je maar voor kan stellen!!!!
En dan ga ik er ZELF van genieten (natuurlijk wel met de kids), die kippen blijven maar ik hun eigen hok zitten!!
Zoals gezegt, hier en daar zitten wel wat rotte plekken. Mijn schoonvader gaat me helpen met de buitenkant, die gaan we opknappen, met platen en latten en er komen ramen in en en en......
De verschrikkelijke lelijke tekeningen moeten natuurlijk ook weg, ik wil hem graag groen met geel maken (in de kleuren van ons huis!). De luikjes gaan we ook nog wat leuks mee doen en ik zou het fijn vinden als ze zowel open als dicht kunnen.
De deur (hier op de achterkant te zien, daar zit dat bierglas op........bleeeeeh, wat lelijk) moet ook vervangen worden en heel misschien komt er nog een soort van balkonnetje aan vast te zitten (met of zonder dakje)
Schrik niet, hier de binnekant!
Die wil ik helemaal leeg halen en opnieuw opbouwen.
Hier wil ik me helemaal gaan uitleven met behang, kleur, aankleding, gordijntjes enz enz.
Natuurlijk wil ik zo veel mogelijk zelf doen, (met af en toe wat hulp van mijn (schoon)-vader), want ik ben nu toch lekker aan het freubelen. Ideeën genoeg, ooooooh, ik zie het helemaal zitten.

Mijn man snapt er weinig van, hij ziet het allemaal niet zo (welke man snapt ons freubelaars nou wel?!) en denk zo langzamerhand dat ik gek geworden ben.
Nou, hij denkt maar, als alles klaar is nodig ik hem wel een keer uit om samen met mij te genieten van mijn mooie huisje.

Ik trek er een hoop tijd voor uit, tis een groot project en ik zie ook wel dat er enorm veel werk in zit (ben niet helemaal gek natuurlijk, maar wel een klein beetje hoor ;-)), maar volgend jaar om deze tijd hoop ik gezellig in mijn eigen kleine knusse huisje te kunnen zitten!!

Ik hou jullie op de hoogte!

Onze kinderen hebben vakantie gekregen vandaag, van freubelen (en opknappen) zal dus weinig komen de komende weken. We gaan lekker genieten van onze vrije dagen/weken en zien wel wat voor leuks er op ons pad komt.
Ik zal wat minder op mijn blog te vinden zijn, maar over een aantal weken ben ik er weer helemaal.

Fijne vakantie allemaal en genieten want het wordt EINDELIJK mooi weer!!

Lieve groetjes, Daphne

14 opmerkingen:

  1. WAUW! Te gek zeg! Als je overal door heen kunt kijken is hier zeker iets leuks van te maken, maar wat een klus! Het gaat je vast en zeker lukken.
    Geniet lekker van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ga je echt iets leuks kunnen van maken!!
    Je zal het kunnen schilderen en inrichten naar je
    eigen smaak. Tof!!!!!!
    Fijne Vakantie,
    lieve groeten, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Daphne,wat een giga-project maar wel super.Goed dat je het al helemaal voor je ziet, dat helpt wel denk ik. Hou ons wel op de hoogte hoor want dit vindt ik echt gááf!!lieve groetjes en fijne vakantie Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooooooooooohhhhhhhhhhhh, een pipo wagen. Gaaf! Dat is mijn droom.Ik ben zo benieuwd wat je er mee gaat doen. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaaaf!!! Ik kan me helemaal vinden in wat je erin ziet hoor. Heel cool!! Wel update-jes laten zien he?! Ben heel benieuwd.

    Groetjes Marlies.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi daphne
    toch hartstikke leuk zo ouwe keet en in je vakantie kan je lekker brainstormen hoe je het allemaal gaat doen:-)) maar eerst lekker genieten van de vakantie samen met man en kids!
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit lijkt me een super project. Ben reuze benieuwd naar je vorderingen. Succes!

    gr. Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig project...ik zie het wel voor me, ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen. Je houdt ons toch wel op de hoogte tussendoor met foto's enzo?!! Fijne vakantie....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een projekt....maar wel een met potentie, dat ben ik met je eens! ben benieuwd wat je daar weer voor leuks van gaat maken!!, maar nu eerst van je vakantie genieten..........

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een superleuk project Daphne, ben benieuwd naar het resultaat.
    Fijne vakantie en geniet van elkaar.
    Zonnige groet,
    Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldig verhaal!! ik ben erg benieuwd wat het resultaat gaat worden!! Heel veel succes!
    Lieve groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nadat mijn vriend van een jaar het met me had uitgemaakt, kon ik nauwelijks praten zonder te huilen. Ik voelde me verblind en wist niet wat ik moest doen. Ik wist niet of ik hem terug kon krijgen en de angst was ondraaglijk. Ik zocht het internet af en na het lezen van talloze artikelen en websites over spreuken, kwam ik Heer Zakuza nummer + 1 (740) 573-9483 tegen. Ik wilde onze relatie terug en daarom wilde ik ervoor zorgen dat ik alle mogelijke begeleiding en middelen had om dat te doen. Heer Zakuza verzekerde me dat mijn vriend bij me terug zou komen. Dus ik volgde de instructies en plannen die Heer Zakuza voor me had opgesteld en binnen 48 uur waren we weer bij elkaar en we zijn zo verliefd! Ik weet dat het niet altijd zo snel gebeurt, maar Heer Zakuza zei dat hij spreuken effectief zijn en dat deed het ook! Ik ben zo dankbaar en ik kan zeggen dat als je het uitgemaakt hebt en die persoon terug wilt krijgen, Heer Zakuza de beste is! Ik zal nooit vergeten hoeveel hij me heeft geholpen! E-mail hem nu via: lordzakuza7@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen