woensdag 14 december 2016

Kerstboompjes

Nou, dat was me het weekend en begin van de week wel zeg......
Werd mijn man toch ziek!!
Op zich niet zo erg, iedereen is ziek, dus waarom hij niet, maar.......
Wij hebben een Bakkerij Bart en HIJ is bakker.
Gelukkig hebben we een vervanger, namelijk onze oudste zoon, maar die is 17 en kan nog niet auto rijden. En, 's nachts om half 4 rijden er geen treinen......
Nou, jullie voelen hem al aankomen......daar ging ik 😭
Half 4, weet je wel hoe vroeg dat is?!!
Om een lang verhaal kort te maken, ik ben dus zaterdag, maandag EN dinsdag vroeg opgestaan om mijn lieve, dappere zoon bij te staan als "hulp bakker".....pffff.
Nu zit het erop, mijn man is weer beter en achteraf zeggen mijn zoon en ik allebei, "ach, het viel best mee en gezellig was het ook"!! (hierbij lieg IK natuurlijk wel een beetje, want het viel mij echt niet mee 😉, maar gezellig was het inderdaad)

Omdat er eigenlijk niet zoveel werk te doen was voor mij (het ging meer om het halen en brengen van mijn zoon) bedacht ik dat het misschien een goed idee was om onze zaak een beetje aan te kleden voor Kerst.
En dus liep ik zaterdag nacht (of is het dan al ochtend?) om half 5 te slepen met onze Kerstboom, lampjes en versiering.
Tja, meestal doe ik wat anders om die tijd (lees: SLAPEN), maar hee, ik was wel goed bezig en heb mijn tijd nuttig besteed.

Zaterdag om 8 uur ging de winkel open en waren zowel mijn zoon als ik klaar met ons "werk"
Wel vond ik de tafeltjes nog een beetje saai, dus heb ik 's middags nog even gauw wat spullen gekocht en maakte ik deze "Kerstboompjes" voor op elk tafeltje :
Bij de action kocht ik een kralen slinger, voor in de Kerstboom.
Natuurlijk in Bakker Bart roze!
Ik knipte elk kraaltje los en plakte die met mijn lijmpistool op een dennenappel.
Daarna strooide ik een beetje kunstsneeuw in een glazen potje en daarop wat, tja hoe heet dat eigenlijk....."Grijze friemels"
Daarop de dennenappel.
Ik maakte er 6, voor elk tafeltje 1 boompje
Heerlijk ontspannen werkje, met de radio op de achtergrond aan.

Maandag morgen zat ik om half 5 al broodjes aan een touwtje te rijgen.
Wij hebben al een aantal jaar onze boom op de zaak versierd met lampjes, en dan ipv ballen broodjes en knabbelstengels:
Broodjes laten we goed drogen en dan prik ik er met een naald een touwtje doorheen.
Zo is het een echte "bakkers-boom"
Piek is uit dit jaar, hoorde ik op de radio, dus die heb ik weggelaten.
Hiervoor in de plaats een echte Bakker Bart wintermutssssssss.


Ik krijg heel veel leuke reacties van onze klanten en als ik nu zelf aan het werk ben geniet ik volop van onze gezellig aangeklede zaak!!









12 opmerkingen:

  1. Oeps...dat zal inderdaad niet meegevallen zijn, Daphne. Maar je hebt je best gedaan en wat ziet het er gezellig uit zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, ga ik onthouden...:-)!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach we weten het hè. Hij is gewoon een kanjer die zoon van jullie en.....ONZE KLEINZOON! Wie had dat gedacht, van ongelukkig op school, gelukkig in de bakkerij (ha, ha)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet er niet aan denken om midden in de nacht op te moeten staan en dan ook nog eens te gaan werken. Wat dat betreft veel respect voor de bakkers. Die moeten dat elke dag een heel werkend leven lang. En ja, je hebt alweer een heel leuk idee met die dennenappels. Wat ik ook leuk vind, als ik het zeggen mag, is dat potje bloemen op de tafel. Staat zo vrolijk, juist nu met dit griebis weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeutje wat een BIKKELS! Wow!
    Wat knap van je zoon dat hij precies weet wat hij moet doen en het gewoon kan overnemen! En jij natuurlijk om zo vroeg je warme heerlijke bedje uit te komen, zeker nadat je zelf ook helemaal niet lekker was geweest. En wat een leuke versieringen ook! Helemaal gaaf in Bakker Bart-roze ;o) Love it!
    Toppers! (maar kan me voorstellen dat èxtra blij was dat je mannetje weer beter was, hihi)

    Groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat GAAF allemaal! Die boom is ontzettend leuk.
    Weet precies wat je man doormaakte, want ik heb nu zelf de griep en die is niet prettig. Vooral de keelpijn en koortsaanvallen. Ben nu op dag 4 van de hoopvolle 10 waar de dokter het over had....
    Ik kan weinig doen, maar wel lekker met m'n tablet in bed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een teamwork en wat lijkt me dat ondanks het vroege uur toch wel gezellig Daphne. Top van je zoon dat hij al zo goed z'n "bakkertje" staat en complimenten voor jouw werk om het zo gezellig aan te kleden allemaal. Gelukkig dat je man weer opgeknapt is en wat zal hij blij met jullie zijn :)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ajjj ... een zieke ... da's niet fijn. Dapper opgelost door jou en je zoon!
    Je hebt van de nood een deugd gemaakt en gezellige kerstversieringen gemaakt. Helemaal in stijl qua kleur. Leuk gedaan hoor!
    Gelukkig is de bakker weer beter en jij kunt mooi van de versieringen genieten.
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je toch een lieverd ♥ en fijn dat het met manlief weer goed gaat. Jouw zoon verdient een meer dan enorme pluim natuurlijk want ga er maar eens aan staan als 17 jarige. Hij komt er wel hoor Daphne!!! Je hebt de zaak weer mooi in kerstsfeer gebracht. Had je wel willen zien staan in alle vroegte met de kerstversiering ;-). De tafeldecoraties zijn schattig geworden en het mooie ervan is ze kunnen tegen een stootje.
    Liefs, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super dat jullie het werk van je man zo konden opvangen samen. Lijkt me heel gezellig, afgezien van het tijdstip. Poeh poeh... De bakkerij zal er vast heel gezellig uitzien met al die versiering.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi hoi Daphne,
    wat super dat jullie je man en vader zo hebben vervangen, petje af!
    En jij hebt je creatieve kant ook weer laten zien, wat mooi versierd allemaal!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh jeetje wat vervelend allemaal.
    Knap van je zoon zeg, dat hij dat allemaal zo oppakt (en van jou ook natuurlijk!)
    Je hebt alles maar mooi aangekleed.
    Zo nu ben ik ook weer helemaal bijgelezen in blogland... Kom er doordeweeks niet zo goed aan toe dus nu ik wat vrije dagen heb lees ik weer bij.

    BeantwoordenVerwijderen