zaterdag 3 december 2016

Leuke envelop/tasjes

Via mijn moeder kreeg in een patroon  onder ogen voor het vouwen van een heel leuk envelopje, of beter gezegd, een tasje:
Sinds kort proberen mijn moeder en ik 1 keer in de week gezellig bij elkaar te komen om te gaan knutselen!
Heel erg leuk, omdat we ook spullen van elkaar kunnen  gebruiken en elkaar onze nieuwe ideeën door te geven.
Mijn moeder kwam dus met dit patroontje......gevonden op Pinterest.

Terwijl ik zat te knutselen ging mijn moeder "even" zo'n tasje vouwen.......whahahaaaaaa, EVEN?????
Ik zal jullie de details besparen, maar neem van mij aan dat het niet vanzelf ging (en dan druk ik me rustig uit, hihi)
De beschrijving was in het Engels, totaal geen probleem voor mijn moeder, maar omdat zij alles altijd PERFECT wil doen, lukte het niet.......
En mopperen joh, poeh 😉
Uiteindelijk ben ik me er maar mee gaan bemoeien, want ik kon haar niet langer laten ploeteren vond ik.
Nu ben ik heel erg van "kan het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan", dus binnen 2 minuten waren we eruit😁.
(sorry mam, maar zo was het toch?!)

Het leukste is om het tasje te vouwen van dubbel bedrukt papier, aangezien je zowel de voor- als achterkant van het papier ziet.

Het was zo leuk om te doen dat ik aan het einde van onze gezellige middag (die bijna niet meer gezellig was, whahahaa) zomaar opeens 7 tasjes had gevouwen!!

Nu wilde ik iemand een bedankje geven, dus heb ik meteen 1 van de tasjes opgeleukt en gevuld met wat lekkers en een kaartje.
Leuk toch?!?



12 opmerkingen:

  1. Ha, ha ja zo ging het wel en het mooiste was was dat jij na één blik wist hoe het gevouwen moest worden. En deze is erg leuk. Ik heb me er niet meer aan gewaagd.Blèh.kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is ie leuk zeg!!
    Geweldig cadeau ideetje
    Jij ook een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gezellig met je moeder knuselen. Wij, iets oudere, hebben misschien niet meer zo' n ruimtelijk inzicht ;). Het resultaat is geweldig. Vast veel succes voor de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Daphne
    Ik zie het al helemaal voor me hoe jullie zaten te worstelen met dit superleuke enveloppen-tasje hihihi.......maar wel erg gezellig zo samen freubelen.
    Helaas zal ik toch kaarten moeten kopen hoor want zoveel als ik er verstuur lukt me echt niet om zelf te maken en er komen zeker een paar CAS kaarten bij.
    Een heel fijn weekend nog.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Daphne,
    wat leuk zo een enveloppentasje,
    en gezellig knutselen met je moeder....
    Fijn, dat zijn kostbare momentjes, (hou dit vast, mijn moeder is er niet meer)
    En ach ja de één heeft meer inzicht dan de ander....
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ha zie jullie in gedachten al helemaal zitten, gezellig kibbelend een tasje vouwen :) maar eind goed al goed is het je toch maar mooi gelukt, superleuk geworden joh!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk verhaal :-)
    Heerlijk om samen met je moeder creatief te zijn! Het is erg leuk geworden!
    Groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Whahaha, ik lag in een deuk om je verhaal. "Gezellig" een ochtendje frobelen en dan al dat geworstel. Maar het resultaat mag er zijn en het was uiteindelijk vast wel gezellig met je mams ;o)
    Heerlijk!

    Erg leuke tasjes, ziet eruit als een soort ruit van twee kanten vouwen en dan een gootje in het midden rillen. Helemaal leuk! Ga m ook eens uitproberen.

    Groetjes! Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk verhaal, zie het helemaal voor me. Maar buiten dat het tasje heel erg leuk is , is het toch geweldig om dit samen met je moeder te kunnen doen. Dit zijn zulke kostbare momenten [ondanks het kibbelen] waar je alleen maar van moet genieten. Zou het ook nog heel graag met mijn mamsie willen doen,maar helaas..... Geniet er van zowel van jou mamsie als van de mooie tasjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat gezellig zeg ... zo samen freubelen. Genieten!
    Leuk om cadeau te geven zo'n tasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Whaha, ik zie jullie haast bezig...LOL. Gezellig hoor zo samen met je moeder aan de freubel, daar worden meteen herinneringen gemaakt. Wat een leuke vrolijke envelop-tasjes zijn het geworden, leuk om te geven en leuk om te krijgen :) Lang leve Pinterest...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen