zaterdag 29 juli 2023

Uitdagingen met mijn moeder, #30

 En zo zijn we aan het eind van Juli aangekomen en dat betekend dat mijn moeder en ik onze uitdaging aan elkaar laten zien.

Ik was aan de beurt om iets te verzinnen en ik appte het volgende naar mijn moeder: Deze keer wil ik graag "rond" zien,  dus stippen en/of cirkels. Hoeveel en wat mag je zelf weten. 

Omdat het zomer vakantie is willen we niet te moeilijke doen, dit leek mij wel wat.  (Ook omdat ik op internet kaartjes had gezien bij iemand die mij op het idee bracht)
Ik pakte een A4 aquarel papier en mijn neon verf van Ikea en stipte met de bovenkant van een hout rond blokje allemaal cirkeltjes op het papier.
Daarna heb ik het een paar dagen laten drogen en toen heb ik met een fineliner om alle cirkels een randje gemaakt, expres niet te netjes. 
Tussen mijn gekleurd papier voorraad zocht ik naar een goede kleur om op te matten, maar niks gaf het "wauw" effect, alleen zwart, dus daar uiteindelijk voor gekozen. 
De tekst op de kaart is een combinatie van verschillende Hollandse tekststempels 
Als je goed kijkt zie je ook nog een geel zonnetje onder de "Joepie".
Voor mijn zus maakte ik precies dezelfde kaart. 
Zij kan wel wat zonnigs gebruiken want ze appte woensdag dat ze denkt dat ze verkouden wordt (wat niet zo gek is met dit weer😝), dus ik stuurde meteen deze vrolijke kaart naar haar. 

Zoals ik al zei,  ik gebruikte een A4-tje en het toeval wil........ dat mijn schoonmoeder vandaag jarig is:
Voor haar maakte ik deze kaart. 
Iets andere tekst, maar wel lekker vrolijk. 

En een vriend van ons is 50 geworden en geeft in September een feestje. 
Dat duurt nog even en dan is het wel leuk om op je verjaardag een kaartje in de bus te vinden:
Het laatste stukje van het A4-tje gebruikte ik voor een kaart voor hem. 
De hele serie nog een keer samen op de foto. 
Kijk hier als je wil zien wat mijn moeder heeft gemaakt. 

Ik kijk gewoon steeds naar deze foto's, want als ik naar buiten kijk is "het is zomer, genieten in de zon" gevoel ver te zoeken.
Challenge :
Carlin's Kaartenparadijs,  #60 Iets met een C (Cirkels), 4de inzending. 








13 opmerkingen:

  1. Supergave kaarten heb je gemaakt Daphne, gezellige kleurtjes! Geeft meteen een heel feestelijk effect, leuk zo! En in bijna 1 klap 4 stuks! 😀
    Fijn weekend gewenst.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat word ik vrolijk van jouw mooie kaartjes. Wat slim om meteen een A4tje te bestippen, zodat je 4 kaarten overhield, die je ook allemaal meteen kon gebruiken!
    Fijn weekend.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel gave kaarten, ze spatten van het scherm met die vrolijke neonkleuren. Ik denk dat het zwart een perfecte keuze was om op te matten. Slim om meteen een serie van 4 te maken. Gefeliciteerd met je schoonmoeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk! Ik kijk ook liever naar hier dan naar buiten! ⛈️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Joh dat is even een serie in één klap. Slim gedaan hoor (een slimme meid is op haar toekomst voorbereid 😂). Ik vind ze erg leuk en grappig hè dat we allebei zo heel verschillend de opdracht hebben verwerkt. Nu moet ik nog een nieuwe opdracht verzinnen pfft, valt niet mee met zo veel dingen aan mijn hoofd 🥴. Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zomers gevoel is inderdaad ver te zoeken het is niet koud maar het zonnetje wil niet echt gaan schijnen(hier nu wel even tussen de buien door) Je kaartjes zijn leuk en speels.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een vrolijke serie!!! erg leuk en gelijk 4 tegelijk!
    groetjes, Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha die Daphne
    Wat een vrolijkheid!
    Mooie zomerkaarten!
    Richard en ik gingen van,orgen met Saartje in het karretje een fietstocht maken, volgens buienradar zou het rond 15 uur gaan regenen, dus niet ,rond 12 uur barste er een hoosbui los gelukkig hadden we beiden eenbregenpak mee, maar van het lunchen in het restaurant is niet meer gekomen en nu straalt de zon alweer..
    Fijne tijd liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie en vrolijke kaarten. Zo leuk hoe je de achtergrond met cirkels maakte. Leuk idee. Ga ik onthouden.
    Met je eerste 2 kaarten had je zo met de uitdaging van GerJanne en mij mee kunnen doen want GerJanne wilde een zon op onze creaties zien.
    Nog bedankt voor de leuke verjaardagskaart die je me stuurde.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dit geniaal uitgevoerd Daphne, inderdaad word je hier vrolijker van dan naar buiten kijken maar ach gelukkig hebben we ook zonnige momenten tussendoor…
    Jij maakte tenminste weer 4 mensen vrolijk met deze prachtige serie kaarten xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mooi serietje vrolijke, kleurrijke kaartjes.
    Prachtige idee.
    Veel cirkeltjes, wat perfect had geweest voor onze "C" challenge, maar helaas kunnen we deze niet meer laten deelnemen, want je hebt al 3 keer deelgenomen en dan zit je aan het maximum van 3 kaarten per deelnemer.
    Toch bedankt om deze mooie voorbeeldjes te tonen.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Daphne,
    Wat een mooie vrolijke kaarten. Geweldig gedaan met die achtergrond, heel mooi. Leuk dat je direct meerdere kaarten hebt gemaakt.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, wat een gave en kleurige kaarten! Ik ben momenteel helemaal in de cirkel, stippen en kronkellijnen modus...
    Ik word er helemaal vrolijk van. Misschien dat ik vanmiddag ook wel zoiets ga maken, het weer is toch niet zo 'bie'..
    Slim om meteen meerdere kaarten te maken, en gefeliciteerd met de jarigen!

    BeantwoordenVerwijderen