zaterdag 25 november 2023

Uitdaging met mijn moeder, #34

De laatste zaterdag van de maand betekend dat mijn moeder en ik onze uitdaging aan elkaar laten zien. Al bijna 3 jaar houden we dit vol en we hebben er nog steeds heel veel plezier in. Ik weet niet goed wat het leukste is...... de uitdaging verzinnen (doen we om en om) of de kaart maken. 

Wat ik wel weet is dat ik er elke maand heel veel plezier in heb en dat ik met liefde mijn kaart(en) maak. 

Deze maand heb ik verzonnen: "Maak een kaart met een spreekwoord of gezegde." Natuurlijk brak ik mijn hoofd er weer over en stelde ik het maken van mijn kaart steeds uit omdat ik veel ideeën in mijn hoofd had, maar nog niet "het" idee. Tot afgelopen maandag,  toen móést ik mijn kaarten wel maken, want de rest van de week had ik er geen tijd voor:

Dus sprak ik mezelf streng toe: "Ga naar je kamer, zoek een leuke sketch en maak gewoon die kaarten, Appeltje Eitje".
En zo geschiedde. 
2 Leuke afbeeldingen opgezocht op internet, in Word deze 2 bij elkaar gezet. 
Bijpassend dp gezocht, bijpassende kleur om op te matten en binnen korte tijd was mijn kaart, voor mijn moeder klaar. 
De oogjes nog voorzien van een laagje Glossy. 
De kaart voor mijn zus (we maken ook altijd een kaart voor mijn zus) rolde er zo achteraan. 
Alhoewel ik wel langer heb gezocht naar ander dp.
Voor deze kaart knipte ik het appeltje en eitje uit en plakte dat op een stukje dp.
Tekst voor beide kaarten ook gemaakt in Word.

2 Kaarten, binnen anderhalf uur.....Appeltje Eitje😊

Benieuwd wat mijn moeder heeft gemaakt? Ga dan even op haar blog kijken. 
Challenge:
SSW, #266, Sketch. (Kwartslag gedraaid)







17 opmerkingen:

  1. Wat een gave appeltje-eitje kaarten!
    Persoonlijk vind ik de 2e het leukst.
    Fijne dag.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze allebei erg leuk Daph. Je hebt ze goed verdeeld. Ik vind juist de mijne het leukst.
    Fijne dagen verder en veel plezier samen.
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave kaarten maakte je bij deze opdracht. Daar zou ik nog wel even over moeten denken hoor, een spreekwoord op je kaart.
    Soms moet je jezelf even toespreken maar ik functioneer soms het beste onder druk.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat GAAF gedaan Daphne....leuke opdracht....maar dan kun je het jezelf ook nog moeilijk maken!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig leuk en zeker met het verhaal erbij 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt leuk dit kaartje met het appeltje eitje erop.
    Het dessinpapier is ook prachtig erbij.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is echt geweldig gemaakt!!! En wat ben je toch streng voor jezelf hahaha.
    Ik ga gauw bij je moeder kijken, groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo zie je maar weer soms is het appeltje eitje om snel leuke kaartjes te maken!

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gaaf, je kaarten Daphne! Toen ik ze zag en nog niets gelezen had, dacht ik aan: 'Voor een appel en 'n ei'... 😊
    Heel leuk gedaan!
    Fijn weekend verder.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O Daphne ze zijn geweldig beide kaarten wat een leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk Daphne
    Zo grappig bedacht en gemaakt,
    Wat fijn dat je er zoveel plezier aan beleeft!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou ja zeg, wat zijn ze gaaf! Heel leuk bedacht en gemaakt Daphne.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooooooooh ten 1e: hoe kom je op het idee van een spreekwoord (ik zou in de stress schieten want wat zou ik daar mee moeten maken 🙈) en dan “schud” je even zulke superleuke kaarten uit je mouw….met name appeltje-eitje voor jou Daphne, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Appeltje eitje ... geweldig! Leuke, vrolijke kaarten.
    Wat een mooie traditie samen met je moeder. Leuk dat jullie dit al zo lang met veel plezier doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey Daphne,
    hahaha. Wat een leuke kaarten heb je gemaakt. Echt top geworden weer. Appeltje eitje. Goed bedacht ook. Zo gezellig om samen van die uitdagingen te doen.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Very cute card, I love the image that you used and your design paper and embellishments are perfect. Great card and thanks so much for sharing it with us over at Sweet Sketch Wednesday 2 and good luck.
    Hugs
    Kathie SSW2~DT

    BeantwoordenVerwijderen