donderdag 29 december 2022

Happy Newyear ('22-62,63,64,65)

Op deze donderdag kom ik, veel later dan normaal, toch nog even met een serie Kerstkaarten, of beter, nieuwjaarskaarten:

Ik heb ze vanmiddag gemaakt. 
Ik heb mij laten inspireren door Sarah.
Zij maakte haar kaarten echter met strookjes papier, ik gebruikte washi-tape. 
Ik gaf er natuurlijk wel mijn eigen draai aan.
Ik heb een paar achtergrondjes gesneden en met verschillende tapejes plakte ik aan de zijkant steeds 3 strookjes.
De tekst en de sterren stempelde ik met inkt. 
Ik gebruikte verschillende kleuren hiervoor. 
Deze kaart heeft wat vlekjes van de inkt. 
Ik ging er met mijn hand overheen terwijl de inkt nog niet droog was. Jammer, maar het blijft handwerk zeg ik dan maar, hihi. 

Elke kaart matte ik op een andere kleur en dat ging op een witte basiskaart. 
Ik stuur ze morgen meteen op, voor nieuwjaars wensen ben ik nog niet te laat. 

Onze Kerst was héél gezellig. 
Kerstavond mijn schoonfamilie op bezoek, 1ste Kerstdag werken en 2de Kerstdag mijn familie bij ons. 
Na de kerst zijn we zo door gerold in de oliebollen. Mijn man en onze middelste hebben de eerste 800 bollen voor dit jaar al gebakken.

Zaterdag ben ik er weer, met de allerlaatste kaarten van dit jaar, de uitdaging met mijn moeder.  Dan zal ik ook wat foto's van het oliebollen bakken plaatsen. 
Challenges:
52 WTC, Weekelijkse Kerstkaart.





22 opmerkingen:

  1. Wat een leuke vrolijke serie heb je gemaakt Daphne!
    Succes met het oliebollen bakken!
    Groetjes en een fijne jaarwisseling,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 800 oliebollen... dat is een ferme stapel!
    leuke reeks nieuwjaarskaartjes.
    Fijne jaarwisseling
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke nieuwjaarskaarten, Daphne. Mooie stempel heb je voor nieuwjaarskaarten. En die washitape is heel leuk.
    Fijn dat je dit jaar weer meedeed met 52WTC.
    Goede jaarwisseling!
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke, vrolijke Nieuwjaarskaarten, Daphne. Slim gedaan met washitape.
    Succes met oliebollen bakken....800...dat zijn er nogal wat.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zijn hele feestelijke kaarten geworden Daphne.en 'n beetje uitbundig, zoals de jaarwisseling ook kan zijn. Tot zaterdag. 🙂
    Fijne dag morgen.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah ja, duidelijk geïnspireerd door Sarah.... ik zag ze vanavond ook al. Heel leuk met washitape. Je kerstdagen klinken gezellig en meten 800 bollen....dat gaat elk jaar maar door...waar waren ze ook weer voor?? Toch nog voor Bakker Bart?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn dit vrolijke kaarten geworden. Dan moet het nieuwe jaar toch wel een toppertje worden! Ik hoop het van harte. Laura en ik hebben de kerst samen gevierd. Eerste kerstdag met z'n tweetjes bij mij thuis en de 2e kerstdag bij haar thuis samen met Kevin, Triscilla en kleine Fender natuurlijk. Geert is vandaag weer thuisgekomen. En is nu 3 weken vrij. Succes nog met de oliebollen. Dan ben je er straks wel flauw van denk ik? Wij eten ze altijd met de plaatselijke winkelweek in oktober. Op oudjaarsdag vaak snert. Een hele fijne jaarwisseling gewenst! Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap gedaan leuke serie, dat zijn heel wat oliebollen!! Fijne jaarwisseling

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke serie kaarten. Wow veel gebakken, heb er wel al zin in hihi.
    Fijne jaarwisseling en een goed 2023.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gave serie nieuwjaarskaarten maakte je Daphne, leuke vrolijke kleurtjes ook. 800 oliebollen? wauw…ik word al misselijk van 1 en vind ze zo lekker…xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een leuke en snelle serie kaartjes! Leuk gedaan en ik heb die kaartjes bij Sarah ook gezien en die vond ik ook al zo leuk! en wat een oliebollen moeten jullie bakken. Wel goed hoor. Jullie zullen wel helemaal doorgedraaid zijn aan het eind van het jaar! Veel succes maar! Een fijne jaarwisseling en groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Daphne,
    Wat een leuke kaarten. Zo leuk gedaan met dat washi tape, wat een goed idee. Ja, vlekjes van de inkt heb ik ook wel eens. Het blijft inderdaad iets handgemaakts ;-).
    Fijn dat de kerstdagen leuk waren. En wat leuk dat jullie alweer druk zijn met de oliebollen. 800 zo zeg. Succes met bakken.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Eenvoud is vaak heel mooi en dat is hier ook te zien.

    Lieve groet, fijne en rustige jaarwisseling, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Snelle kaart of niet; ze zijn wèl leuk en je houdt het voor jezelf ook leuk door steeds te variëren met de kleurtjes.
    Wat veel oliebollen! Gaan jullie ze verkopen?
    Fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow....wat een gave kaart....prachtig!
    Stunning!!!!
    Fijne jaarwisseling
    Claudia

    grtjs Claudia

    Je kan mij nu ook vinden op You tube: https://www.youtube.com/channel/UCnlT4Rs1DfAZU_GLcM7Kx1g
    https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
    http://creativesketchygirls.blogspot.be
    http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
    https://girlzcreativecrafts.blogspot.com
    https://girlzcreativechristmaschallenge.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hele vrolijke nieuwjaarskaarten Daphne en wat véél oliebollen, kun je ze nog wel zien? Gezellig je weer te zien bij 52 WTC, ook op deze laatste donderdag van het jaar. Fijne jaarwisseling en een mooi 2023 gewenst.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke serie Daphne
    Slim gedaan!
    Fijn dat de kerst zo gezellig was!
    Fijne jaarwisseling!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk deze nieuwjaarskaartjes met washitape. Kleurrijk zoals hopelijk ook 2023 wordt :) Ik wens je alvast een fijn jaareinde ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jaaaa eindelijk is het gelukt om te reageren (iets met cookies en instellingen:) Allereerst bedankt voor je mooie kaart, heel blij mee!! En wat een leuke serie laat je hier zien. Kleurrijk en steeds net even anders. Fijn te lezen dat de kerstdagen leuk waren en ik ben benieuwd naar de kaarten die je met je moeder maakte. Werk ze de komende week, wat doe je tegenwoordig? Heb het even gemist...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie kaarten! Leuk hoe de kleur van de stempels zo mooi matcht bij het washitape. Daar houd ik van ;-)
    Wij bakten gisteren oliebollen. Niet zo veel als jullie hoor. Ik weet niet of het lukt om morgen je laatste blogberichtje van 2022 te lezen ... dus bij deze alvast een goede jaarwisseling gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuke serie nieuwjaarskaartjes met vrolijke washi tape strookjes.
    Tjonge, wat hebben jullie veel oliebollen gebakken.
    Een fijne jaarwisseling toegewenst!
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo leuk dat ik je inspireerde! Het werd een toffe reeks. Oliebollen is typisch voor Nederland, bij ons zijn het smoutebollen. Ze zijn kleiner en worden niet perse deze dagen gegeten maar horen bij een kermis of kraampjes op een kerstmarkt of andere markt. X

    BeantwoordenVerwijderen