zondag 11 december 2022

Oh Deer ('22-56)

Bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige berichtje. Lila loopt geen trappen omdat ze dat niet durft, ze vind de diepte eng,  als ze naar beneden moet. 

Jesse heeft het haar ook nooit geleerd. Dat wilde hij niet omdat het slecht voor haar schouders was toen ze nog in de groei was. Toen wij op puppy cursus waren met haar was daar een ijzeren trap met van die open gaatjes in de treden, doodeng vond Lila dat. Jesse tilde haar altijd naar boven en beneden en dat doet hij nu nog steeds als ze een trap tegen komen. In zijn appartementen complex is een lift, daar stapt Lila zo in, zonder probleem. Dus het is prima zo. Ik kan Lila meenemen naar boven als ik ga knutselen maar ze weegt 25 kilo, dus dat doe ik liever niet,  ik word ook een dagje ouder!😉

Vorige week kocht ik een kadobon voor iemand. Er zat een heel mooi zakje omheen, met een mooie print. Ik werd er op slag verliefd op. De bon deed ik bij een kado pakket, het zakje gebruikte ik om een kaart mee te maken:

Zeg nou zelf, prachtig toch?
Ik plakte het zakje op een stukje cardstock en daarna deed ik het in een plastic kaart hoesje. 
Daarin stopte ik wat schud materiaal wat qua kleur heel mooi bij de print past. 
Aan de achterkant dicht geplakt en op een witte basiskaart geplakt. 
Omdat het al vrij druk is wilde ik niet teveel meer toevoegen. 
Ik maakte een banner en stempelde daar de tekst op, met Versamark en rood embossing poeder. 
Daarna sneed ik 3 kerstboompjes uit en plakje die ook op de kaart. 
Een wit en glimmend rood touwtje bovenaan geknoopt en toen vond ik het genoeg. 
Schudden maar!!

Vandaag ga ik weer verder met de kerstkaarten schrijven. 
Ik heb al een stapeltje ontvangen, zo leuk, het wordt steeds meer Kerst hier in huis.
Kijk, zo ziet het eruit als Jesse met Lila een trap af gaat.
Of een roltrap.
Lila durft nooit naar beneden te kijken, de bange poeperd 🤣

Challenges:
K&K, #Oh Deer, gebruik en rendier. 
DCL, #366, Hert of Rendier. 
GCC, #31, Kerst/Winter.


24 opmerkingen:

  1. Inderdaad te leuk om het opnieuw te gebruiken m. Het werd een hele leuke kaart. Veel plezier met schrijven. Ik ben aan mijn laatste kaarten bezig 💌

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herkende dit papier meteen. Ik heb al jaren stroken van ditzelfde papier liggen (geen idee meer hoe ik er aan kwam). Jij hebt het mooi gerecycled door er een schudkaart van te maken met leuke details erop. De ontvanger zal er mee in zijn/haar nopjes zijn.
    Die Lila toch....
    Mijn kaarten zijn allemaal op de bus....een zorg minder.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je weer een leuke kaart gemaakt. en inderdaad leuk om te gebruiken
    You made a really nice card
    Claudia

    Je kan mij nu ook vinden op You tube: https://www.youtube.com/channel/UCnlT4Rs1DfAZU_GLcM7Kx1g
    https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
    http://creativesketchygirls.blogspot.be
    http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
    https://girlzcreativecrafts.blogspot.com
    https://girlzcreativechristmaschallenge.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dit weer een mooi en schitterend idee!
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aha, dank je voor de uitleg! Wat bijzonder dat ze niet naar beneden durft te kijken. Een hond met hoogtevrees dus.
    Je kaart is superleuk met dat schudmateriaal. Ik had het net zo gedaan...
    Dank je wel voor het meedoen bij ons van K&K.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je een gave schudkaart gemaakt van die cadeaubon verpakking Daphne. Zeker een mooie print en nu heb jij extra plezier van de bon die je cadeau geeft én je maakt de ontvanger van deze schudkaart blij. Alleen maar winnaars dus.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi gemaakt, snap dat je dit design erg aansprak! Onze honden komen ook niet boven. Briep is altijd al een 'klimgeit' geweest, nergens bang voor, dus we hebben een (kinder)hekje voor de trap, mét haakje, want anders steekt ze haar neus er tussen en is ze alsnog naar boven. Zelfs nu ze blind is... Suus sluipt heel af en toe naar boven, maar durft dan niet meer naar beneden. Dat is dan ook 25 kg om weer de trap af te dragen.. Dus we zijn er aardig aan gewend om het haakje vast te maken, zeker als we van huis zijn.
    Je kaartje voor 52WTC hieronder is ook leuk!
    Gezellige avond nog...
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En natuurlijk ook bedankt voor je deelname aan onze challenge bij Knutsels en Kadootjes!

      Verwijderen
  8. Ach arme lila sneu voor haar jullie hebben het goed opgelost zo. Mooi kaartje is het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goeie tip voor ons :-) leuke kaart.
    Heerlijk als de hond niet naar boven durft, scheelt een hoop ellende. Onze hond liep naar boven en ging dan zitten janken tot we thuiskwamen. Ook met een traphekje gewerkt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig dat kaartzakje Daphne!
    Ons Saartje loopt ook niet op de trap in ons huis maar ze kan het wel, als we buiten ergens zijn huppelt ze vrolijk naar boven of naar onderen, wij hebben haar geleerd niet op de trap te lopen in verband met haar heupjes dus ik draag haar naar boven, 7,5 kg is nog te doen he, hihi
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een super leuke schudkaart heb je van dit mooie zakje gemaakt.
    Onze hond hebben we later getraind met wat lekkers (stukjes kip filet) en is het toch nog gelukt. Maar hij heeft nooit veel trap gelopen.
    Groetjes, Els


    BeantwoordenVerwijderen
  12. 😁 Wat 'n leuk verhaal over Jesse en Lila, Daphne. En je hebt een hele gave kaart gemaakt met dat zakje, knap gedaan! Dit papier is inderdaad te mooi om niets mee te doen...
    Fijne dag vandaag.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die foto's van Jesse en Lila ... lief!
    Wat een mooie kaart. Leuk om het zakje zo opnieuw te gebruiken. Grappig met het schudmateriaal!
    Vanmiddag zat bij ons de eerste kerstkaart in de brievenbus. Zo gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee om er een kaartje van te maken, en dan helemaal een schudkaartje. Leuk bedacht ook. Wat een mooie hond is Lila, wel weer gezellig denk ik als ze er is.
    Ik wil ook niet altijd in mijn knutselkamer zitten, vooral avonds niet. Vaak leg ik dan wat klaar overdag en maak het avonds in de kamer af. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O ja, die cadeauzakjes zijn tegenwoordig er-rug leuk!
    Ik bewaar ze ook altijd, maar wat een kei goed idee om er een kaart van te maken. Helemaal in kerstsfeer met dit prachtige zakje en de kaart heeft idd maar weinig nodig om kaart te zijn...
    Als ik kaarten maak, zit ik toch wel graag in mijn hobbyhoek; je hebt zoveel verschillende dingen nodig. Het is nu bij mij heel koud op zolder omdat we de houtkachel stoken.
    Maar dit winterweer vind ik wel prachtig en ik geniet ervan. Fijne dag, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk idee en tof resultaat, Daphne! En een schudkaartje is altijd leuk, vind ik. Fijn dat je meedoet met DCL.
    Leuk die foto's van Lila en het verhaal erbij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een schatje die Lila !!!!
    Je kaart is top !!!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schattig hondje en je kaartje is super gemaakt. Soms krijg je ineens inspiratie als je iets ziet, dat heb ik ook wel eens.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hier ook een hondje wat geen trappen loopt, ook nooit aan geleerd, en nu we in een appartement wonen is het niet meer nodig...In het begin als ze puppy zijn wordt het inderdaad afgeraden, de foto ziet er wel heel aandoenlijk uit, op de foto lijkt net of Lila wil zeggen, zijn we er al ? niet kijken......Bedankt dat je meedoet bij K&K. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oja heel herkenbaar met het trappenlopen…wij hebben het Hummer ook nooit geleerd, net als in de auto springen kon hij niet, van puppy af aan via een loopplank en zo wist hij niet eens dat hij kon springen of traplopen, sufferd hihi verder was hij wel heel slim hoor! Ik mis hem :(

    Je gerecyclede kaartje met het mooie zakje is zo gaaf bedankt en prachtig gemaakt Daphne xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi hi onze Nuts komt ook niet boven hoor, die vind een brug al eng om overheen te lopen, vooral als ze tussen de balken door kan kijken. Alleen korte dichte trappen wil ze nog wel eens nemen. Maar ik heb al genoeg hondenharen beneden hoef ze niet ook nog eens boven dus vind het wel prima! Je kaartje is prachtig, wat een mooi zakje inderdaad en superleuk wat je ermee gedaan hebt! Dankjewel voor het meedoen met DCL

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel leuk gedaan zo! Leuk om zo het zakje te hergebruiken. Leuk dat je met ons meedoet bij DCL!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig kaartje Daphne. Bedankt voor je deelname bij K&K.
    En nog bedankt voor de mooie kerstpost.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen