zondag 1 september 2024

Uitdaging met mijn moeder, #43

Vandaag laten mijn Moeder en ik onze uitdaging zien. 
Ik heb vanaf het begin onze uitdaging geteld en we zijn aangekomen bij onze 43ste keer.
Dat hadden we niet verwacht, toen we ermee begonnen.
Dat was in de Corona tijd.
Omdat we toen niet samen komen knutselen en niet bij elkaar op bezoek konden komen bedachten we om elkaar elke maand een kaart te sturen.
Om en om  bedenken we een opdracht die op de kaart verwerkt moet worden:
Deze maand was mijn moeder aan de beurt om iets te bedenken en dat was "Katten".
De kaart voor mijn moeder maakte ik in mijn vakantie. 
Ik heb er 3 weken over gedaan. 
Niet omdat het zo moeilijk was hoor, haha, helemaal niet zelfs.
Meer omdat ik steeds maar heel even tijd maakte om te knutselen, het was namelijk veel te warm om kaartjes te maken. 
De achtergrond maakte ik op een dag. 
Ik sneed wat stukjes dp in 4en.
Een paar dagen later plakte ik het op een gele mat en dat weer op een witte basiskaart. 
De poezen/katten stempelde ik op een ochtend op een wit stukje papier. 
Later knipte ik ze allemaal uit. 
Dat deed ik buiten, onder de parasol. 
Weer een aantal dagen later plakte ik ze op een cirkel en plakte dat op de achtergrond/kaart die al klaar lag. 
De tekst vond ik tussen mijn voorraad. 
Het hoort bij een pakket van plaatjes en tekstjes en deze tekst vond ik wel toepasselijk voor de kaart voor mijn moeder.
Toen was ik eindelijk klaar en waren we 3 weken verder. 😊

Omdat mijn moeder en ik ook altijd een kaart sturen naar mijn zus maakte ik onderstaande kaart voor haar. 
Tussen mijn voorraad vond ik restjes DP, waarop kattenpootjes en bolletjes wol staan. 
Zo leuk voor deze uitdaging, precies wat ik nodig had. 
Ook hier de uitgeknipte katten en een uitgeknipt bolletje wol verwerkt op de kaart. 
De tekst XoXo vond ik tegelijk met de tekst voor de kaart voor mijn moeder. 
Ik vind het zwart van de teksten wel mooi, dat geeft een beetje pit aan de kaarten. 
Hier kan je zien wat mijn moeder ervan gemaakt heeft deze keer. 

Dit bericht heb ik voorgeprogrammeerd. 
Als het goed is komt het online terwijl ik aan het werk ben. 
Nadat Wies mij een mail heeft gestuurd met een uitleg hoe dat moet denk ik dat het goed komt. 
Ik heb nog wel erg zitten stoeien hiermee, vandaar ook mijn "test" berichtje donderdag en een bericht dat zomaar verdwenen was van mijn blog, maar als het goed is weet ik nu hoe het moet. 
Dank je wel Wies!!
Je ziet...... het is uiteindeijk gelukt.
Nu hoop ik dat jullie dat kunnen bevestigen!





9 opmerkingen:

  1. Leuke kaartjes. Heel moeilijk is het niet een kaartje klaar zetten om te publiceren, als je eenmaal weet hoe het gaat...makkie.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe leuk is dit Daphne. Mooie zachte kleurtjes en hoe schattig, die kleine poesjes.
    Als het je bedoeling was dat ie vandaag op je blog zou verschijnen, dan is het goed gegaan Daphne;) 't Is alleen ff opletten dat je niet per ongeluk een of meerdere dagen te vroeg aanklikt bij de kalender want dan komt ie er meteen op haha. Is mij al vaker overkomen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig poezenkaartje, Daphne
    Maar ik miste je bericht gisteren toen ik je moeders bericht had gelezen, dit bericht is op 1 september geplaatst net als het bericht wat hierboven staat en waar jij verwees naar dit bericht, dus of het voorprogrameren gelukt is, zoals jij wilde weet ik niet...maar je kaartjes zijn superleuk
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kaarten maakte je voor de uitdaging met je moeder. ik word vrolijk van al die katten. De zwarte teksten maken het meteen wat stoerder.
    Dat dit bericht gisteren niet tevoorschijn kwam klopt want je hebt hem blijkbaar geprogrammeerd voor 05:53 uur vanochtend 🤣.
    Zoals Hermien ook al zegt: heel moeilijk is het plannen van berichten niet als je eenmaal weet hoe het moet. Ik doe het met grote regelmaat.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, dat zijn heel leuke kaarten. Je hebt heel vrolijke papiertjes gebruikt en alles past bij elkaar.
    Eigenlijk was het maakproces ervan vergelijkbaar met een recept in je slowcooker: hoe langzamer, hoe beter 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klopt helemaal! Je bericht was niet te zien. Ik heb nog bij je moeder gereageerd om half negen 's avonds of je het misschien vergeten was.
    Als je voorprogrammeert moet je heel goed kijken dat je de goede tijd ook instelt! Misschien heb je het op een avond gedaan (na half 9) en heeft het bericht pas heel laat in de leeslijsten gestaan oh nee, waarschijnlijk een keer voor je ging werken, zie ik bij de reactie van Henriet!.....is mij ook eens overkomen.
    Je kaarten zijn heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Daphne,
    Wat een leuke kaart heb je gemaakt voor de uitdaging met je moeder. En wat een leuke kaart heb je voor je zus gemaakt. Echt tof gedaan hoor.
    Wat goed dat je kunt voorprogrammeren. Ik heb ze al klaargezet voor 3 weken ongeveer hahaha. Heel ideaal.
    fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De eerste kaart is zo mooi zonnig. Past precies bij het weer dat je beschrijft. Zonnig en warm.
    Schattige poesjes zijn het.
    Leuk dat jullie al zo veel keren met elkaar de challenge aangegaan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen