dinsdag 11 december 2018

Kerst kaart anders.

Nog steeds niet helemaal fit, maar tot nu toe zet het niet door, gelukkig.
Ik hoest heel.erg en heb er buikpijn/spierpijn van, maar met veel slapen en op z'n tijd een paracetamol kom ik de dagen wel door.

Vandaag een kerstkaart.
Bij Dinah kun je meedoen aan een leuke Kerst CAL, elke vrijdag en zondag plaatst zij een klein haak patroontje.
Nu ik niet fit ben vind ik het leuk om te haken, dat lukt dan beter dan kaarten maken.
Dus haakte ik het eerste patroontje, een mini kerstkransje:
Met wit garen van Wibra, hierin id een klein zilveren draadje verwerkt, dus het is extra feestelijk.
Een rood strikje erom en klaar?
Nee, het is leuk, maar het kan leuker:
Dus plakte ik nog 2 Hulstblaadjes en een glittertje op de krans.
Ja! Zo vind ik het wel heel erg leuk.
Maar ja, wat doe ik nu met zo'n piepklein kransje:
Juist,  ik maak er en kaart van! (Toch maar even aan mijn knutsel tafel gaan zitten)
Zwarte basis kaart, witte "mat" en daarop dp met mooie dennentakken.
Daarop heb ik het kransje geplakt.
Ik vind het zelf echt zó  leuk!
Een tekst mag niet ontbreken, ik heb heel erg getwijfeld,  maar heb deze binnenin de kaart gedaan.
Ik vind de kaart, met die takjes op het dp en dan alleen dat kleine mini kransje voorop al helemaal af.
Tekst binnenin met Versamark en perfect pearls gemaakt.

Jammer dat ik niet meer van die Hulstblaadjes heb, ik had graag nog een paar van dit soort kaarten gemaakt.

Link mijn kaart als 2de inzending bij:
Carlin's kaartenparadijs: #5, Hulstblaadjes en kerst.
DAK: #24, Kerst en/of Oudjaar.
Zaterdag, tussen het hoesten en snotteren door wel een beetje kerst in huis gebracht.
We hebben een héél klein boompje dit jaar en verder veel lichtjes en kaarsjes.
De avonden zijn lang en binnen is het warm en gezellig.

Tot gauw.

21 opmerkingen:

  1. Super Daphne! Fijn je twee hobby's gecombineerd. Veel beterschap! Door de drukte hier kom ik slecht tot bloggen. De kerstboom staat hier ook, ik vond een mooie grote in de kringloopwinkel. Zo blij mee. Daarvoor hadden we altijd een kleintje, een hele oude. Zo oud als ik...want ik leende hem steeds van mijn mama. Zo oud ben ik nu nog niet, maar de kinderen vonden van wel...🎄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Daphne,
    Leuk bedacht, mooi resultaat, beterschap!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh waht a clever and nice idea to decorate your card. Nice done!!!

    Thanks for playing along with our Do-Al(l) Kreatives Challenge and good luck!

    Hugs and please come back soon!
    Doris
    Kleido’s BastelStüble
    *Owner* Do-Al(l) Kreatives
    *DT* Die Traumfabrik
    *GDT* Die Kreativtanten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grinnn, dat rendier vind ik echt grappig. En de kaart is mooi. Ook de tekst binnenin. Staat netjes.
    O, ja, het is dus toch wel gelukt met mijn kaart. Leuk dat je me daarop attent maakte. En hoop dat je je snel weer goed voelt. Daaagggg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gemaakt Daphne.
    Bedankt om nog een 2de keer deel te nemen aan onze challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla (DT)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is toch een super leuke kaart geworden!
    Heel veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterende combinatie van twee hobby's.
    Mooie kaart, en hopelijk ben je snel beter!
    Fijne avond
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gave kaart zo, hij is echt prachtig.
    Een kerstboom heb ik nooit, met lampjes en kaarsen en subtiele kerstversieringen is het ook heel gezellig te maken en hebben we in januari geen dip om een leeg huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk en creatief kaartje heb je zo gemaakt, Daphne!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aaah wat lief dat kleine kransje Daphne. Goede keuze om de tekst aan de binnenkant te plaatsen. Jammer dat je niet fit bent hopelijk knap je snel op.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk kransje!
    Ik dacht bijna dat je het kransje in de kerstboom had gehangen ... maar nee, het is een kaart. Heel erg leuk.
    Mooi in eenvoud deze kaart. Goede keuze om de tekst aan de binnenzijde te plaatsen.
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je er niet meer van kunt maken, super mooi is deze combinatie van je zelfgehaakte kransje, het prachtige papier en de mooie tekst!!! Beterschap, hopelijk ben je voor kerst weer helemaal opgeknapt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Daphne, wat een goed idee om te gaan haken as je niet helemaal fit bent. Dan kun je lekker in je luie stoel blijven zitten en toch creatief bezig zijn. Lekker! Je kaart is erg leuk! Goed idee om er hulstblaadjes bij te doen.
    En dat Wijhe om de hoek ligt weet ik.... zal ik ej nog wel eens laten weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wonderful Christmas card! Great idea how you decorated it.
    Thanks for playing along with us at our present challenge at Do-Al(l) Kreatives and good luck. Hope you will join us next month again.

    Crafty greetings
    Alex

    *DT + Admin* Do-Al(l) Kreatives {#24 –Christmas or New year}
    *DT* Kreativ-Tanten Challenge {#24 – Christmas tree}
    *DT* Craft Rocket Challenges {on break till January 2019 }
    Alex' Kreative Seite

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Eenvoud maakt de kaart prachtig 🤶⭐🎀
    Fijne woensdag ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohh wat een leuk haaksel is dit Daphne! En ik moest toch even goed kijken, dacht eerst dat het kransje echt in de takken lag, mooi papier zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. super leuk de kaarten. En het kransje is ook erg leuk geworden en weer heel ander zo met die hulstblaadjes. Tof hoor.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hopelijk ben je inmiddels wel weer beter. Ziek zijn is nooit handig of leuk. En dit kerstkransje op deze kaart, mijn god, wat leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super schön geworden :)
    Thank You for joining us at Do Al(l) Kreatives Challange. DT Ella

    BeantwoordenVerwijderen