zaterdag 29 december 2018

Oliebollen.

Wat een leuke reacties kreeg ik op mijn vorige bericht.
Vooral veel berichtjes over het oliebollen bakken.
Ik kan jullie vertellen, het gaat hartstikke goed.
Het zijn lange dagen, voor ons allemaal .
Onze oudste is deze dagen "hoofd brood bakker", in onze eigen winkel.
Elke dag staat hij vroeg op om zijn vader te vervangen.

Mijn man is "hoofd oliebol beslag maken", wat hij maakt met een speciaal ontworpen (geheim) recept:

Onze middelste is "hoofd oliebollen bakken", hij bakt de bollen in een hele grote bak met olie.
Hij weet precies wat hij moet doen en heeft geen aanwijzingen of hulp van ons nodig.
En onze jongste is "hoofd oliebollenverkoop", ze verkoopt de bollen vanaf een kraam en met haar 12 jaar doet ze dat echt héél erg goed.
Ik ben vooral druk met het bezorgen van de oliebollen.
Ik rij overal heen, wetende dat ik iedereen met een gerust hart achter kan laten.

Het is een echt familie bedrijf dus😊.
We bakken de oliebollen bij een collega Bakker Bart, omdat daar meer ruimte is buiten en we daar d droog kunnen staan.
En er is daar meer aanloop en gezelligheid

Het is echt héél erg leuk.

Als we thuis komen stinken we een uur in de wind naar oliebollen en staan we in de file voor de douche, hihi.

Voor Lila zijn het ook drukke dagen, zij is "hoofd oppas", ze past op het huis als wij druk aan het werk zijn😋
Als haar baas, onze oudste,  weer thuis is, is het tijd om even lekker bij te slapen......samen, op de bank:

Ik wens jullie allemaal een heel fijn oud en nieuw!!
Bedankt voor alle reacties en gezelligheid het afgelopen jaar en ik hoop dat we in 2019 lekker creatief blijven en allemaal blijven bloggen.

Pas op met vuurwerk.
Veel liefs en tot volgend jaar!!
Xx, Daphne.

14 opmerkingen:

  1. Wat goed om te lezen dat het bakken en verkopen voorspoedig verloopt. Succes nog even en tot volgend jaar.
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk gezin en wat fijn om zo allemaal de schouders er onder te zetten Daphne. De oliebollen zien er heerlijk uit en ik smelt helemaal bij die foto waar Lila en haar baas samen liggen te slapen..geweldig :)
    Dank je wel voor alle inspiratie van het afgelopen jaar en alvast een hele fijne en gezellige jaarwisseling gewenst (met oliebollen??).
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Daphne
    wat leuk zo met z'n allen lekker bezig zijn!
    Fijn dat jullie er zo van genieten!
    Voor jullie ook een hele fijne jaarwisseling!!!
    Liefs en groetjes van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn om dit zo samen te kunnen doen. En als ze met zoveel liefde en saamhorigheid gemaakt worden, smaken ze vast extra lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Druk, druk, druk dus! Zo te lezen een perfect geolied bedrijf, veel succes en sterkte de laatste dagen.
    En voor het nieuwe jaar heel veel mooie momenten om van te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat ontzettend leuk zeg! Onwijs gaaf dat ze allemaal mee helpen! En knap van je dochter dat ze zo goed achter de kraam staat. Elke dag een voldaan gevoel in de file. Dat kunnen niet veel jullie nazeggen!
    Heel fijn uiteinde en een goed gezond begin!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezelligheid maar hard werken inderdaad! Wel leuk dat je dit samen kunt doen en dan op naar 2019! Waarschijnlijk kun je dan geen oliebol meer zien, of juist wel omdat je dan pas tijd hebt om ze zelf te eten! In ieder geval; een heel gezellige jaarwisseling! Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een drukte de laatste dagen van het jaar voor jullie. Ik wist niet dat je een bakkerij had. We weten wat het is, onze jongste heeft jaren bij een bakker gewerkt, ieder jaar december kwam hij alleen naar huis om te slapen, eten, douchen en weer weg. Nu is hij overgestapt naar een industrie bakkerij ( eierkoeken ) Hij was het nachtwerk beu.
    Prettige jaarwisseling.
    Karin.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Druk, druk, druk, maar ik denk wel een gezellige drukte ook omdat jullie het allemaal tesamen kunnen doen.
    Leuke foto's met een echt verhaal.
    Ik wens jullie nog een fijne jaarwisseling.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat hebben jullie een geweldig leuk familiebedrijf Daphne, om trots op te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig verhaal!
    Leuk om zo samen te werken, en deze foto's met ons te delen.Gezellig!
    Heerlijk oliebollen, ik ben er gek op.
    Ik ga morgen aan de bak:)
    Heel veel succes verder met de verkoop!
    Fijne jaarwisseling en een goed, creatief en gezond 2019!
    Dikke knuffel voor Lila, hoop dat het vuurwerk meevalt voor haar.
    Bedankt voor je lieve berichtjes in 2018!
    Liefs Isolina.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het zal vast en zeker heel gezellig zijn maar ook dodelijk vermoeiend. Hopelijk hebben jullie nog genoeg energie op vanavond tot 12 uur op te blijven.
    Hele gezellige jaarwisseling en voor 2019 veel gezondheid, liefde en geluk gewenst.
    Liefs van Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha ha dat doen jullie goed, echt teamwork!!! Leuk om deze periode zo samen met het gezin er voor te gaan. Ik wens jullie en een heel mooi 2019!

    BeantwoordenVerwijderen