zondag 10 november 2019

Kerstkaart.

Zo, daar ben ik weer!!
Ik heb een ontzettende  drukke week achter de rug, maar vanaf nu hoop ik dat het allemaal weer wat rustiger gaat worden.
Ik heb ook helemaal niet geknutseld afgelopen week, maar vanmiddag ben ik er weer eens lekker voor gaan zitten.
Met deze leuke kerstkaart als resultaat:
 Allereerst maakte ik de achtergrond met een embossing folder.
Nadat ik het papier met de folder door mijn BigShot had gehaald heb ik het heel voorzichtig een kleurtje gegeven met rood, groen en geel distress inkt.
Ik vind deze figuurtjes erg op vuurwerk lijken,  geschikt voor een kerst- nieuwjaarkaart dus.
 Daarna heb ik mijn (nieuwe) kerstmannetje gesneden.
Deze kocht ik een poosje geleden.
Komt uit China.
Het pakje sneed ik uit glimmend rood,  de bond randjes maakte ik van watten schijfjes voor een bond achtig effect.
 Ik ben erg blij met mijn kerstmannetje.
Het is best een gepruts om het in elkaar te zetten,  maar ik vind het een schatje😍.

De foto's maakte ik net nog,  onder een lamp,  want ik wil graag meedoen aan een challenge die vanavond afloopt.

Ga ik nu gauw koken,  want knutselen is leuk,  maar er komt niks op tafel als ik hier blijf zitten 😉.
Tot gauw maar weer.
Challenges:
TMS, #528, sketch.
Carlin's kaartenparadijs,  #16, kerst en maak zelf een achtergrond.
Unicorn challenge blog,  #49, Kerstmis en of winter.
CHNC, #463, alles mag.

17 opmerkingen:

  1. Wat een mooie achtergrond maakte je voor dat leuke kerstmannetje Daphne. Die bontrandjes van watten maakt het nog leuker vind ik. Leuke kerstkaart.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kerstkaart heb je gemaakt, Daphne!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een dotje die kerstman! En je achtergrond is ook schitterend gemaakt.
    Leuk dat je meedoet met de challenge bij Carlin's kaartenparadijs.
    Groetjes,
    Karin DT

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele leuke kerstkaart. Hopen dat je nu weer meer tijd om te knutselen krijgt. Ik heb tijd genoeg, maar er komt weinig uit mijn handen en ik vergeet steeds foto's te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Genoeg mensen in huis die kunnen koken, toch? :-p
    Je achtergrond is superleuk! Ook je kerstmannetje staat te stralen op je kaart, zeker met al die bontjes. Mooie kaart dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. This is so cute! Your Santa is adorable and you've made a lovely and colourful embossed background! Thank you so much for joining us at Tuesday Morning Sketches! I hope you will come back again next week!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh my that Santa is adorable! Thank you for joining us at Tuesday Morning Sketches.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je gaat als een speer met de kerstkaarten! Ja, en ik moet nog beginnen...
    Hopelijk heb je deze week wat meer rust!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ontzettend leuke kerstman! Heel mooi kaartje Daphne! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kerstkaart.... wat heb je de kerstman prachtig voorzien van een 'echte' baard. Het bont maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie achtergrond. Alleen de achtergrond zou al een mooie kaart kunnen zijn. Eenvoud ...
    Wat goed bedacht om wattenschijfjes te gebruiken!
    Hopelijk deze week veel knutseltijd voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een mooie kerstkaart met mooie embossing erbij en inderdaad het gelijkt wat op vuurwerk.
    Leuk kerstmannetje, mooi gemaakt met die wattenschijfjes.
    Bedankt voor je deelname aan onze lopende challege van Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi hoi Daphne
    Ah wat een leukevkerstkaart, dat kerstmanneke heeft mijn hart gestolen en wat een goed idee met die wattenschijfjes, ik was pas ook met zoiets bezig en ik kreeg het niet bedacht, bedankt dus voor de tip, ook het achtergrondje vind ik super!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke kaart Daphne, mooi heb je de achtergrond gemaakt! Fijn hè om weer even tijd te hebben om te knutselen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Toffe kaart,prachtig hoe je je embossingachtergrond zo mooi gekleurd hebt!
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen