zaterdag 23 november 2019

Nog een kaart op bestelling

Mijn schoonmoeder kwam met de vraag of ik nóg een kaart wilde maken,  dit keer voor Stijn,  die 1 jaar wordt.
De moeder van Stijn kennen mijn schoonouders al vanaf haar geboorte.
Ze komt van een boerderij waar mijn schoonouders jaren en jaren gekampeerd hebben.
Er mocht wel een koe op de kaart komen, want daar is Stijn helemaal gek op.
Ik zocht op internet,  maar vond niet echt iets naar mijn zin.
Komt nog bij dat de kleuren van mijn printer niet helemaal mooi printen,  omdat de inkt bijna op is,  dus ik moest wat anders verzinnen.
Na lang denken kwam het idee boven om zelf een koe te maken met mijn......Rudolph snijmal! (Klik)
 En zo ontstond deze kaart!!
Ik gebruikte de sketch van Cheerful Sketches, zocht wat mooie,  stoere papiertjes bij elkaar en maakte van de koe en schud gedeelte.
 Met als schud materiaal kleine ballonnen,  in de kleuren blauw,  groen en zilver.
(Lastig op de foto te zetten)
 De "koe" sneed ik uit, met wit.
De zwarte vlekken maakte ik met een stift.
De oortjes plakte ik iets lager dan bij Rudolph, zo krijg je meteen een heel ander koppie.
Daarna knipte ik van het gewei van Rudolph 1 stukje af en plakte dat op het koppie van de koe.
Ik vond het zelf zó leuk geworden😊.
Helemaal omdat ik nu weet dat ik met mijn snijmal veel meer kan doen dat alleen maar Rudolph maken.
Angélique tipte mij ook,  dat ik met Rudolph misschien ook een hondje kan maken..... dat ga ik zeker ook eens proberen.

Nu ga ik gauw verder.
Ik ga zo mijn moeder ophalen,  daarna rijden we door naar Sappermeer,  naar Willy
Ik won een workshop bij haar een die ga ik vandaag verzilveren.  Mijn moeder gaat mee,  wat het allemaal nóg gezelliger maakt!!
 Kaart link ik bij:
Cheerful Sketches

25 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch creatief!
    Heel leuk opgelost. Je moohdolf is erg leuk en grappig:)
    Wens je heel veel plezier met je moeder tijdens de workshop.
    Goed weekend, liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Daphne
    Lachen die rudolf in een koeienjasje, goed verzonnen en leuk verwerkt tot een vrolijk felicitatiekaartje!
    Ah een hele fijne dag bij Willy samen met je moeder, wat gezellig zeg! Ben benieuwd wat jullie gaan maken!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijke kaart Daphne! Leuk met het schudgedeelte en wat knap dat je van je Rudolph andere dieren gaat maken. Ik heb ook een Rudolph, toch eens kijken of ik er ook iets anders van kan maken, hihi. Gezellig samen met je moeder gaan workshoppen, ik ben benieuwd wat jullie gaan maken, heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah wat lief is ie! En wat een goed idee om Rudolph om te bouwen tot koe, haha! Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé dat is prima gelukt om met je Rudolph mal een koe te maken. Slim hoor, je moet er maar opkomen om het zo te doen.
    Die kaart gaat wel in de smaak vallen.
    Heel mooi gemaakt.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, ik dacht juist voordat ik je blog aanklikte "zal ze de hond al geprobeerd hebben?" Maar dit is ook heel leuk! (Al had ik op de snuit 2 neusgaten geplakt ipv 1 neus) Heel creatief zo!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, en batuurlijk veel plezier bij de workshop! Ik ben benieuwd wat je daar gaat maken.

      Verwijderen
  7. Wat heb je dat leuk gedaan! Echt een schattig koetje en leuk met die oren! Helemaal top hoor! En veel plezier met de workshop! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk kaartje Daphne, wat is die koe gaaf! Vele plezier met de workshop gewenst! Fijn weekeind, groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja, mooi hoor zo met die koe. Inventiviteit heeft je (meer dan) gered hier !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat geweldig gedaan Daphne!! Wat ben je toch creatief bezig geweest, super leuk die koe! Hopelijk hebben jullie een leuke workshop gehad samen.

    Groetjes, Merit en Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk kaartje voor de jarige Stijn!
    Oh, een workshop bij Willy... dat was vast heeeel gaaf, ben benieuwd naar wat jullie gemaakt hebben!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke koe heb je zo gemaakt Daphne. Een heel jolig koppie vind ik en Stijn zal hem vast leuk vinden. Mooie kaart volgens de sketch en leuk dat schudgedeelte erbij. Ik ben benieuwd wat jullie op de workshop gemaakt hebben. Gezellig samen met je moeder.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Best een lastige opdracht om een kaart voor een 1-jarige te maken... Maar hoe leuk is deze geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een super leuke kaart heb je voor Stijn gemaakt, Daphne.
    En wat gezellig dat je samen met je moeder naar Willy gaat. Heel benieuwd wat jullie daar vandaag gedaan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Creatief opgelost, wat goed bedacht! Hele leuke kaart is het geworden! ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, wat en leuke koe heb je gemaakt! Echt eentje voor een 1 jarige vind ik.
    EN de ballonnetjes als schudmateriaal doen het vast goed bij Stijn!
    Ik ben zo benieuwd naar de workshop bij Willy! Heb je foto's gemaakt of waren jullie te druk en te geconcentreerd bezig? Misschien heeft Monique wel foto's gemaakt, want ik las dat zij er ook was geweest. Gezellige boel!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Allereerst je kaartje en dan vooral die koe...die is super! Zie je, zo heeft ieder zijn talent.
    Ik vond het superleuk om jullie te zien. Ik moest me ook zo lang stilhouden maar het was tof! En ook de workshop was weer super! De kattenachtergrond is inderdaad met acrylverf gemaakt maar hetzelfde principe. Als ik een keer in de buurt van Nunspeet ben kom ik zeker langs.
    Fijne dag, liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Als dat niet creatief is zeg, een rendier zomaar omtoveren tot koe, je moet er maar op komen. Leuk ook dat je er dan nog eens een schudkaart van maakte. Knap!!!
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een schat van een koe heb je gemaakt. Knap gedaan.
    Bedankt voor het meedoen bij Cheerful Sketches.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een slimme zet, van rendier naar koe.
    Het is een stoere kaart geworden. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke kaart en gave koe! dankjewel voor je deelname bij Cheerful sketches. groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen