maandag 10 mei 2021

1 Jaar later

Toen ik vanmiddag in de tuin dit berichtje aan het typen was bedacht ik dat wij er precies een jaar geleden heel anders voor stonden, om kwart voor 4 in de middag belde  de buurvrouw aan dat er brand was in het café naast ons.......brrrr, ik krijg er nog de rillingen van!

Toen de buurvrouw aanbelde was ik bezig met een serie kaarten voor mijn familie. 

Dit jaar heb ik besloten om weer kaartjes te sturen naar deze familie leden en voor mijn achternicht en achterneef en hun partners maakte ik deze kaarten:

Deze is voor mijn achternicht. 
Zwarte basis kaart,  het dising papier komt uit een heel oud blokje, denk dat het 1 van de eerste blokjes papier is wat ik ooit kocht. 
De streepjes achtergrond is gemaakt met washi-tape en gemat op zwart, zodat er een héél klein randje ontstaat. 
De vogel uitgesneden met mijn BigShot en een stans die ik ooit kreeg van onze oudste toen hij ongeveer 7 jaar was (hij is nu 21) . Hij zocht het zelf uit, (samen met mijn moeder was hij in de stad om een kadootje voor mij te kopen) "Die moet het worden" zei hij héél zelfverzekerd en ik ben er nog altijd heel blij mee. 
Ik sneed de vogel van papier wat ik zelf kleurde met metallic verf. 
Nogmaals de vogel, uit zwart. Iets schreef op elkaar geplakt zodat er een soort schaduw ontstaat.

Challenges voor deze kaart:
De Egel,  #120, Sketch en washi-tape. 
Carlin's kaartenparadijs,  #34, Bloemen en hartjes. 
K&K, #, Nederlandse tekst,  2de inzending. 
Daarna maakte ik nog zo'n kaart.
Ander achtergrond papier,  ander washi-tape en de sketch ook anders gebruikt. 
Deze is voor mijn achterneef en zijn partner. 
"Geniet" gemaakt met goud embossing poeder, de andere 3 tekstjes gestempeld met roze inkt. 
Nog even samen op de foto. 
Ze zijn eigenlijk heel verschillend, maar toch ook weer niet😉

Binnenkort ga ik ze opsturen,  maar eerst moet ik weer postzegels kopen, ik ben er helemaal doorheen. 



24 opmerkingen:

  1. Dat zijn mooie kaartjes Daphne. Leuk effect met de washi tape.
    Bedankt dat je meedoet met de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Een jaar na dato, zoiets vergeet je nooit. Sterkte ermee.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke kaartjes!
    Niet zo'n leuke verjaardag om te herdenken... Ik vermoed dat die beelden vaak nog door jullie hoofd spoken.
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi duo, daar zullen de onvangers vast een grote glimlach van op hun gezicht krijgen.
    Een jaar geleden alweer, zo'n nare herinnering, maar vast ook dankbaarheid dat het zo relatief goed afgelopen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie kaartjes zijn het en jee, dat dat al weer een jaar geleden is. Heftige periode, die je nooit meer zal vergeten. En die stans is ooit gebroken volgens mij en heeft je moeder tweedehands op de kop kunnen tikken.... toch??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja!!🥰
      Maar dat werd nu zo'n lang verhaal op mijn blog.
      Maar wij weten hoe het zit, en mijn moeder ook, als ze dit leest😉

      Verwijderen
  5. Wat een leuke kaartjes. Je bent productief!
    Zulke dingen blijven je altijd bij hè? Gelukkig met een goede afloop voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. PS: misschien weet je het wel ... maar online kun je een postzegelcode kopen waardoor je nooit meer de deur uit hoeft voor postzegels. Ik koop de codes via de post-app. Het kan volgens mij ook via de site. Je kunt 1 code kopen als je 1 kaartje te versturen hebt, maar ook meerdere tegelijk.

      Verwijderen
  6. Hoi hoi Daphne,
    Het verhaal van de brand las ik toen inderdaad via Gerjanne haar blog (we waren toen nog geen vriendinnetjes) en was daar zo van onder de indruk...een nachtmerrie om dat mee te maken!
    Je kaartjes van toen maar zeker van nu zijn erg mooi.
    Ik heb even teruggelezen en zag weer hele mooie creaties staan,je gaat lekker.Je maakte hele leuke modellen,ik heb ze even open gezet,wie weet...Lieve groetjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele mooie kaarten, ja dat vogeltje heb ik ook nog. En dat verhaal van die brand weet ik nog ja, jeetje erg hoor.
    Logisch dat je er nog bij stil staat.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kaarten Daphne
    Mooi gemaakt met die tapejes en leuke stansjes, dat vogeltje van je zoon gekregen wat een lieve herinnering!
    En oja een jaar geleden alweer met die brand bij jullie en dat het toen zulk mooi weer was dat de brandweer met het zwembadwater de brand heeft geblust.....
    Wat gaat de tijd snel en wat is er dan weer veel veranderd....
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk en vrolijk zijn deze mooie kaarten! Mooi die achtergrondjes van washi-tape. Dat lukt mij nooit om ze zo te combineren. Voor mijn gevoel hen ik nooit echt de goede combinatie.
    Een jaar gaat echt snel.....jullie hadden een jaar geleden echt een engeltje op jullie schouder.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooie kaartjes, de stans met de vogel heb ik ook nog(een van mijn eerste uit ondertussen al een hele verzameling). Ik geloof het best wel dat je sommige nare gebeurtenissen niet zomaar vergeet maar we gaan door hé.
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat gaat een jaar dan toch snel.. we weten nog zo goed dat je het bericht plaatste op je blog.. we begrijpen dat je er nog de rillingen van krijgt! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen voor jullie.
    Je kaartjes zijn weer super leuk, lekker vrolijk!

    Liefs, Merit en Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jhee is dat alweer een jaar geleden!!? Ik kan met het bericht nog zo goed herinneren. Gelukkig vandaag lekker geknutseld zonder gekke dingen. Wat een leuke herinnering heeft deze stans voor je en het is het een hele goede keuze geweest want je maakt er nog steeds prachtige kaarten mee. Beide zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo zie je maar dat de tijd vliegt Daphne, gelukkig ligt dat nu achter jullie.
    Prachtige kaartje heb je gemaakt, bedankt voor je 2e deelname bij K&K.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohjee. Ik kan me je bericht nog goed herinneren. brrrrrr. dat ging maar net goed bij jullie toen, dankzij het zwembad in de achtertuin toch? Wat een mooie kaarten heb je weer gemaakt. Ik word er helemaal vrolijk van.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is toch raar. Het hele jaar weet ik wat er op 11 mei 2020 gebeurde en vandaag nog geen moment aan gedacht. Ik was druk met de caravan kuisen en papa het schuurtje. Zo gek, nu windstil en toen....poh wat een wind. Ach, ik was met mijn gedachten bij de andere gebeurtenis in jullie leven, mei 2021 🙊.
    Je hebt weer 2 hele leuke kaarten gemaakt trouwens.
    Liefs en kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. 2 leuke kaartjes heb je gemaakt Daphne.
    Bedankt voor je deelname aan onze lopende challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Al een jaar geleden dat jullie beschermengel er was voor jullie....
    Heftig was het.
    Leuke kaarten Daphne.
    Bedankt voor je lieve reacties steeds! Ik reageer minder, ik wil als ik alleen ben mijn tijd zo goed mogelijk invullen. Wat hij is zo schaars . 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Snap dat je even de kriebels kreeg, wat een heftig voorval was dat!
    Mooie kaartjes heb je gemaakt, liefdevol.
    En bedankt voor nog een deelname aan de challenge bij Knutsels en Kadootjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jeetje, is dat alweer een jaar geleden? Toen stond je zwembad al op hé? Nu is het nog te koud. Je hebt leuke kaarten gemaakt Daphne, lekker vrolijk.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel.
    Lieve groetjes Miranda dt De Egel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amai, dat lijkt mij vorig jaar inderdaad geen leuke ervaring. Wel lief van je dat je op deze manier anderen opvrolijkt met je leuke kaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het is een heel mooi kaartje :)
    Maar het is vervelend om te zeggen,
    maar het rechthoek op je kaart zit in het midden,
    op de sketch niet, kijk maar eens goed...
    {Challengeblog De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
  22. WWooww....leuke kaartjes Daphne dit vergeet je nooit meer , hopelijk zijn er geen mensen verbrand toen want das drama .
    Mooie hemelvaart en geniet van het zonnetje die is gratis ;)
    Groetjes Epie en Birdie XX

    BeantwoordenVerwijderen