donderdag 13 mei 2021

Geen kerstkaart vandaag

Vandaag heb ik geen kerstkaart voor jullie, wel een persoonlijk berichtje:

Sinds 17 jaar zijn wij franchisenemer van een bakker Bart winkel.  Ongeveer 2 jaar geleden hebben wij ons leven eens onder de loep gelegt.  Is dit wat we nog langer willen/kunnen blijven doen of gaan we een nieuwe weg inslaan met elkaar?

Na vele gesprekken en alles goed tegen erkaar te hebben afgewogen hebben we besloten om te stoppen met onze eigen zaak. 

Het is geen makkelijke beslissing geweest, maar we hebben hem weloverwogen genomen en er heel goed over nagedacht.

Om een lang verhaal kort te houden, a.s. zaterdag (15 Mei) is de laatste dag dat we open zijn. Daarna gaat onze "bakker Bart" deur voorgoed dicht en hopen we dat er snel weer nieuwe deuren voor ons open gaan!!

Het is een spannende tijd, waarin we qua emoties alle kanten opgaan. Ons leven zal er heel anders uit gaan zien en we zullen de tijd (moeten) nemen om hier rustig aan te wennen met ons hele gezin!

Maar.......we hebben er vertrouwen in een kijken positief naar de toekomst. 🥰


Jullie begrijpen dat ik de komende tijd iets minder met bloggen bezig zal zijn, maar ik ben niet verdwenen hoor. 
Voor iedereen een fijn (lang) weekend en veel liefs van mij. 


30 opmerkingen:

  1. Hey Daphne,
    Wat een dapper besluit, wat jullie natuurlijk weloverwogen hebben genomen. Blijft een spannend en misschien wel verdrietig besluit. Ik hoop dat er weer heel veel mooie deuren voor jullie open zullen gaan.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zeg, dat is ingrijpend voor jullie. Heel veel sterkte en succes voor de toekomst, dat het jullie maar veel goeds mag brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een ingrijpende beslissing Daphne, maar soms moet je het roer omgooien als je je eigen niet prettig voelt met je werk en je leven. Heel veel sterkte en succes met het zoeken naar iets nieuws.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach wat een nare tijd voor jullie en toch een goed plan van jullie om een andere weg in te slaan , ik wou dat ik je kon helpen meid !! Helaas heb ik geen toverstaf maar ik denk aan je en je gezin met veel sterkte in de toekomst Liefs van Epie en Birdie , hou je taai Xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms moet je zulke beslissingen maken, en jullie gevoel zegt dit dus er komt vast en zeker weer iets op jullie pad,
    veel succes verder XXX
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha die Daphne,
    wat een beslissing! Ik vond het al bijzonder dat jij je terugtrok uit de eigen zaak en een nieuwe baan aannam...Nu je man dus ook. Als je 2 jaar geleden al aan het denken bent geslagen, dan is het niet een impulsieve beslissing geweest.
    Ben jij nu tijdelijk kostwinner? Je man is nog niet aan zijn pensioen toe, dus ik ben heel benieuwd wat het gaat worden! Je houdt ons vast wel op de hoogte!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn echt moeilijke beslissingen maar jullie gaan zeker niet over een nacht ijs. Er zal vast wel iets op jullie pad komen wat beter bij het hier en nu past en jij hebt natuurlijk al een andere baan. Veel succes en wijsheid gewenst Daphne maar dat gaat vast goedkomen :)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zal wel even wennen zijn......geen winkel meer maar een andere invulling voor je leven zoeken. Dat gaat vast wel goed komen. Jij hebt in elk geval al een nieuwe plekje gevonden.
    Succes met alles wat komen gaat! En we zien je vanzelf weer langskomen in blogland.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wist helemaal niet dat jullie een bakkerij hadden. Kan me voorstellen dat dit een hele stap geweest is maar als jullie er zo goed over nagedacht hebben is het vast een goede beslissing. Je bent toch verantwoordelijk voor je eigen levensgeluk hè en soms moet je even stilstaan en bedenken of alles nog wel zo loopt als je zou willen. Heel dapper van jullie en het pakt vast goed uit! (Zal wel wennen zijn dat je je broodjes niet meer uit je eigen winkel kan gaan halen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou zeg, dit zijn zeker beslissingen die je niet zomaar neemt. Ik weet uit ervaring wat het is om te besluiten om te stoppen. Bij ons in het klein( varkensmesterij 200 varkens) bij mijn broer in het groot. Ja je zult wat emoties alle kanten op gaan. Zeker ook opgelucht. En echt er komt overal weer een oplossing voor! Succes met alles en ook sterkte gewenst. groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wist ook niet dat jullie een bakkerij hebben. Dat is echt superzwaar werk en je ziet elkaar niet vaak. Ik vind het heel knap dat jullie dat jullie toch de stap hebben gezet om te evalueren, het is vaak 'makkelijker' om gewoon door te gaan met hetgene wat je kent.
    Ik wens jullie heel veel succes en er komt vast iets goeds op jullie pad hoor.
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dat is een ferm besluit, dapper ook om na zo lang een zaak te hebben die stap te zetten, maar als het gevoel aangeeft om een andere weg in te slaan, dan is het goed om dat te doen. Jij bent ondertussen al een tijdje iets anders bezig, ik hoop dat alles mooi op zijn pootjes valt voor jullie gezin!
    lieve groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zoo hee wat moedig en knap van jullie!
    Maar julliie zullen dit niet ondoordacht hebben besloten!
    Wat jullie ook gaan doen, het is altijd goed mits je het met elkaar eens bent!
    Heel veel succes en af en toe wel bloggen hoor, want het is gezellig met je!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een dapper en ingrijpend besluit, maar je weet: alles komt goed! Jullie hebben er duidelijk goed over nagedacht, soms is verandering nodig.
    Succes met de laatste dagen en op naar een mooie toekomst!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. goh,wat spannend, zeg ! Ik wens jullie het beste voor de toekomst !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel veel succes met de nieuwe stappen die jullie gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een dappere beslissing. Da's niet niks. Maar zoals jijzelf al heel mooi omschrijft: er zullen nieuwe deuren opengaan. Heel veel succes voor jullie. Op naar nieuwe wegen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een uitdaging! Moedige beslissing en veel succes met jullie eigen zaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oooh hopelijk hebben jullie vandaag nog een fijne laatste dag! Ik duim mee voor nieuwe deuren die open gaan en waar leuke verrassingen achter schuilgaan! X

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Daphne, als de ene deur sluit dan kan er een andere deur open gaan. Komt goed! Maar ingrijpend is het zeker.
    Ik wens jullie veel kracht samen.
    Even over mijn blog. De jute gebruikte ik om structuur aan de brengen bij de blaadjes. En... Kom je morgen even kijken, er gaat iets zijn wat je herkent! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bakker zijn met een winkel is een zwaar leven en ik vind het erg moedig van jullie dat dit besluit is genomen. Nu hebben jullie misschien nog de leeftijd om iets anders te vinden.
    Veel wijsheid de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik hoop dat jullie vandaag een mooie laatste dag hebben gehad en dat jullie je nu rustig op de toekomst kunnen voorbereiden. Veel succes met alles wat er op jullie pad komt.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jeeehhh Daphne, wat een dapper besluit!! Ik wens jullie veel wijsheid en vooral een hele mooie nieuwe toekomst toe!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Daphne.
    Wat een pittige beslissing van jullie!
    Als je het wel overwogen hebt zeg ik komt wel goed. Nu even rust nemen en dan met goede moed aan jullie nieuwe toekomst werken.
    Ondernemers zijn goed in hun werk,ik heb er alle vertrouwen in dat als jullie je schouders er onder zetten dat er iets moois op jullie pad komt.
    Heel veel succes!
    Liefs en knuffel Isolina.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wow...dat is nog eens een stoere beslissing! En waar deuren dicht gaan, gaan altijd nieuwe deuren weer open. Wat een spannende en boeiende tijd zal dat worden. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Tough decision but I am sure you will find many new adventures.

    Hugs diane

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een hele verandering in jullie leven. Maar als ik het zo lees zijn jullie niet over één nacht ijs gegaan met deze beslissing. Er komt vast wel weer iets op jullie pad. Veel wijsheid en vertrouwen toegewenst en ook succes met het afronden van alles rondom de bakkerij.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh wauw, dat is een dapper besluit, Daphne. Maar weloverwogen zo te lezen. Veel succes en sterkte met alle afwikkelingen en veel geluk voor de toekomst!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  29. oh wauw, ik krijg kippenvel bij het lezen van je bericht..wat een dapper besluit, maar weloverwogen, dan komt het wel goed...eerst dit afsluiten, en dan zal er zeker wel weer iets moois op jullie pad komen...Sterkte met de laatste loodjes en afsluiten van deze Bakker Bart periode...groetjes `ingrid

    BeantwoordenVerwijderen