vrijdag 30 juni 2023

Voor mijn zus

9 Juli is mijn zus jarig. Dit jaar heb ik ruim op tijd een kaart voor haar gemaakt:

Ik heb vorig jaar een mooi blok gekocht bij Action met als thema Koffie.
DP, plaatjes, tekst, stickers, alles zit in het blok en past bij elkaar. 

Mijn zus werkt bij een koffie branderij en dus vond ik het leuk om dit blok nu te gebruiken voor een kaart voor haar. 
De dame op de kaart doet mij aan mijn zus denken. Eigenlijk heb ik geen idee waarom, want ze lijkt er niet op...... en toch moet ik steeds aan haar denken als ik naar het plaatje kijk. 
Het achtergrond dp heeft kringen en vlekken die je krijgt als je koffiebeker aan de onderkant die schoon is. 
Op deze foto, gemaakt van de binnenkant van de kaart is dat beter te zien.

Normaal weet ik nooit zo goed wat ik met zo'n groot plaatje kan maken, maar deze sketch heeft mij goed op weg geholpen. 
Zelf word ik wel blij van deze kaart. 

Challenges:
K&K, Laat je inspireren door het dp.
KIC, #181, Koffie of thee. 
De Egel,  #165,Tijd en bijpassende binnenkant.
Sketch Saturday, #728, Sketch.




21 opmerkingen:

  1. Een superleuk kaart maakte je voor je zus Daphne, gaaf die kringen…mooi papier,jammer dat ik die blok gemist heb want ben dol op (ijs)koffie 😋

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een geweldige kaart, misschien de uitstraling van dit meisje dat je aan je zus denkt, maar het is dan zeker een persoonlijke kaart voor haar.
    Bedankt voor je deelname bij KIC
    Groetjes Elly DT

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Daphne,
    Wat een ontzettend gave kaart. Heel mooi gedaan. Die kringen zijn heel leuk geworden. Daar zal je zus blij mee zijn.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kaart Daphne
    Zeker als het zo toepasselijk is, je zus zal er blij mee zijn!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal leuk voor je zus !!!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Wat een elegante afbeelding in deze kleuren.
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtige kaart, bedankt om mee te doen, groetjes Darline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooie felicitatie-kaart Daphne. Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel.
    Lieve groetjes Miranda dt De Egel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk hé, als je je kaartje op tijd klaar hebt. Mooi kaartje voor je zus heb je gemaakt, wat makkelijk dat alles bij elkaar zat in het blok..Fijn weekend, en bedankt dat je meedoet bij K&K. Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie verjaardagskaart maakte je voor je zus. Leuk met dat achtergrondpapier met koffievlekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zijn dat zelfgemaakt koffievlekken of is dat bestaand DP? Het past ontzettend leuk bij die elegante afbeelding.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gave kaart geworden zeg! Ik zag hem vanmorgen al op de IPAD maar daar kan ik niet bij je reageren. Dank je wel voor jouw bijdrage aan de uitdaging van de Egel. Groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Grappig is dat, he? Soms lijkt iemand op iemand die je kent en dan kun je niet precies zeggen waar dat door komt. Maar ik herken het zeker.
    Je kaart is superleuk, zeker met het verhaal erbij waar je zus werkt.
    Dank je wel voor het meedoen bij ons van de Egel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat 'n gave kaart heb je hiermee gemaakt Daphne, heel mooi gedaan zo. Ik heb het blok ook aangeschaft en er nog (te) weinig mee gedaan. Superkaart dit, ook de binnenkant heb je leuk 'aangekleed.'
    Werk ze.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel tof Daphne! Bedankt voor je lieve reacties. 💜

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi gedaan! Die plaatjes van zo'n papierblok belanden bij mij meestal bij het oud papier maar jij hebt er iets heel moois van gemaakt voor je zus.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, geweldig! Ik heb dat blok ook liggen en het zijn prachtige plaatjes en dito papier... Maar ik gebruik het meestal in mijn Bullet Journal. Fijn dat je zus een echte koffieleut is; dan is het leuk om zo'n kaart te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou ja zeg, deze was me helemaal ontgaan. Wat een leuke!!!! En inderdaad, ik kan me voorstellen dat "ze" je aan Ar doet denken, ze lijkt een beetje op die dame op het schilderij van Ar en die dame doet me ook weer aan Ar denken. 😂😂
    Doei kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke kaart in het koffie thema.
    De koffievlekken zijn erg toepasselijk erbij. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige kaart! Het kan niet anders dan dat je zus daar heel blij mee was en is. Echt superleuk gedaan!
    Dank je wel voor je deelname bij K&K.
    Lieve groet, Monique

    BeantwoordenVerwijderen