vrijdag 12 juli 2024

T&T, #1.

Op het blog van Busy Bessy kan je vanaf nu elke 2de vrijdag van de maand Tips & Tricks lezen van bloggers. Een zomaar initiatief en het mag over van alles gaan. Een tip of trick voor in de keuken, iets voor het knutselen of iets waarvan je denkt "dat is handig, dat zou iedereen moeten weten"!

Mijn tip (of trick🤪) vandaag gaat over het bewaren van restjes papier, want zeg nou zelf..... hoeveel restjes kan een mens hebben?? Eerlijk waar, bij mij is dat veel (maar dàt mag je niet verder vertellen). En het lag altijd overal en als ik het dan nodig had kon ik het zo gauw niet vinden en pakte ik toch weer een nieuw stukje papier. Dat moest anders en dus......:

Kocht ik bij Action allemaal gekleurde dozen.
Deze dozen zijn van stevig karton en met iets groter dan een A4 formaat. 
In bijvoorbeeld de groen stopte ik (hoe toepasselijk😊) mijn groene restjes. 
Maar ik heb ook restjes waarvan de kleur van de doos niet overheen komt en daarvoor deed ik dan een stukje papier in de juiste kleur achter het label vakje.
In deze doos zitten dus mijn rode restjes. 
Of.......omdat er in deze doos meerdere kleuren/tinten bij elkaar in zitten heb ik dat op het labeltje geschreven.

Heel handig, want als ik nu kaartje zit te maken kan ik in 1 oog opslag zien welke doos met restjes ik erbij kan pakken. 

Meer tip & trucs kijk lezen? Klik hier en doe vooral mee als je een goed idee hebt!
Dat kan vandaag ook nog (even doorgeven aan Elisabeth), maar mag ook de volgende keer. 
En niks verplicht, heb je iets leuks of handigs, geef je het door andere sla je een maand over. Ook een goeie tip, toch?






17 opmerkingen:

  1. Heel leuk deze dozen mooi stapelbaar. Ik ben nog gekker in het sorteren, ik heb kaartzakjes met daarin dezelfde kleuren, wijkt de kleur af want niet elk wit is wit dan stop ik die in een ander kaartzakje. En dan in mijn ladekastjes die elk een kleur hebben . 🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi systeem voor het opbergen van restjes. Mooi overzichtelijk. Bij mij ligt het nog overal en nergens dus wie weet ga ik het na deze tip ook anders organiseren.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me heerlijk rustgevend om alles zo ordelijk te kunnen overzien. Geen stress en het scheelt ook veel zoektijd. Die fleurige dozen zijn ook heel prettig om tegenaan te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede tip!! Ik houd van mandjes, bakjes, doosjes, kortom alles waar je je spulletjes op een mooie, leuke manier in kunt bewaren. Die kleurtjes voorop geplakt en geschreven maken het extra duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik bewaar alles per kleur in grote plastic gripzakken en die zitten met z'n allen in 1 grote bak van Ikea. Ik vind jouw oplossing mooier, maar ik denk dat ik dan meer ruimte in mijn kast kwijt ben.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik weet uit ervaring dat dit heel goed werkt!
    Zo gebruik ik al jaren een kantoorladen systeempje met allemaal lage laatjes erin.
    Onderin de hele A4 vellen en daarboven de aangebroken.
    En de kleinere restjes bewaar ik weer in ijsbakjes die ik stapel. Overal labeltjes op natuurlijk... En dan nòg wordt het soms een zootje!
    Ik vind jouw dozen heel mooi, want daar kan natuurlijk mèer in dan in zo'n laatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Handige tip voor het opbergen op kleur van papierresten.
    Effen papierresten heb ik gesorteerd in doorzichtige mappen en deze liggen in een ladekastje. Voor resten designpapier heb ik nog geen goede oplossing. Die laat ik meestal in het blokje zitten.

    En wat een leuk idee

    BeantwoordenVerwijderen
  8. tjonge wat een goede tip. mooie dozen. maar neemt ook weer veel ruimte in.
    ik heb veel in kleine bakjes, is ook niet handig.
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi opgelost Daphne,
    Voor mij gaat dit niet werken want mijn ruimte is te beperkt
    Mijn restjes doe ik in plastic hoesjes en steek het bij het desbetreffende blok vast met een paperclip, dit werkt voor mij het beste
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel handig en overzichtelijk. Ik heb 3 grote bakken: dp, effen met structuur en effen zonder structuur. O, en nog een bak met kerstdp. Tegenwoordig laat ik veel dp in het desbetreffende blok zitten tenzij het daar te klein voor is.
    Maarcwat ik mij afvraag: waar doe jij dat rood-wit geblokte papier in? Of dat heel drukke met heel veel kleurtjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is een handige manier. Ik heb insteekhoesje en dat is minder handig dan deze doosjes. Ik heb alleen een probleem: geen ruimte om de doosjes neer te zetten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat slim om het papier in kleur bij elkaar te bewaren. Fijn dat de dozen net even groter zijn dan A4, daar is over nagedacht. Zo'n verzameling dozen bij elkaar vind ik mooi en netjes staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke tip en het is mooier opgeborgen als bij mij. Ik heb restjes in plastic opbergmapjes.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Daphne,
    Wat een goeie tip is dat zeg. Tof hoor. Echt netjes zo. Ik heb alles bij elkaar in 1 doos zitten en moet het regelmatig weer even allemaal uitzoeken haha. Ik ga hem onthouden.
    fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een handige tip!
    En nee, ik zal niet verder vertellen dat je heel veel restjes hebt. (Heb ik helemaal niet ... ;-))

    BeantwoordenVerwijderen