zaterdag 27 juli 2024

Uitdaging met mijn moeder en met....., #42.

Bedankt voor de lieve reacties op mijn bericht van gisteren!
Ik ben er wel weer hoor, migraine voorbij, vakantie is begonnen.

Eind Mei kreeg ik ineens een mailtje van GerJanne  met een heel leuk idee.  
Het zit zo: elke laatste zaterdag van de maand plaatsen zij en Henriët een berichtje op hun blog waarin ze de kaarten laten zien die ze gemaakt hebben
nav een uitdaging die ze om en om bedenken voor elkaar.
De laatse zaterdag van de maand is ook de dag dat mijn moeder en ik onze uitdaging laten zien op ons blog en nu leek het GerJanne leuk als wij met ons 4tjes een uitdaging aan zouden gaan. 
Ze schreef:
"Het is namelijk zo, eind Juli plaatsen Henriët en ik onze 50ste uitdaging en jij en je moeder jullie 42ste en het lijkt mij leuk om dat te 4en met z'n 4en.
En omdat jullie ook altijd een kaart maken voor je zus vind ik het leuk als wij ook een kaart maken voor haar en die opsturen als verrassing. 
De uitdaging is als volgt......: Maak 2 kaarten, maar geen rechthoek of 4kante. En verwerk ergens op de kaart een 4.
1 van de 2 kaarten stuur je op naar Ariënne."

Mijn radertjes in mijn hoofd gingen meteen werken...... wat een leuk idee. 

Allereerst zocht ik naar een leuk model, want ik wilde er natuurlijk wat bijzonders van maken. 
Op Pinterest vond ik een TE leuk model en ik ging meteen aan de slag:
Ik maakte eerst de basis en zocht daarna mooi DP wat goed bij elkaar past, om de kaart "aan te kleden". 
De 4 verwerkt ik door het te gebruiken als tekst "Vier het Leven"
Aan de andere kant een bloemen toefje met blaadjes.
Wat vlindertjes op de kaart, maar verder hield ik het rustig, want ik wilde het model echt het werk laten doen.
De 2de kaart is nagenoeg hetzelfde. 
Ik gebruikte hetzelfde DP, alleen nu heb ik de randjes beïnkt. 
Op deze kaart plakte ik een vogeltje op een takje bij de tekst, gesneden met mijn BigShot en een stans. 
Ook de bloemen toef is ietsje anders.
Zo'n leuk model, zeker voor herhaling vatbaar. Die komen morgen op mijn blog.  
Om de uitdaging reeks tussen mijn moeder en mij niet te doorbreken heb ik er nòg een opdracht bij bedacht....... Haha, mijn moeder werd er zenuwachtig van, want ze was bang dat ik iets ingewikkelds zou bedenken en zij was al klaar met wat GerJanne had bedacht en dat kostte bloed zweet en tranen vertelde ze. 
Ik heb haar even extra laten zweten, haha, beetje plagen moet kunnen, maar uiteindelijk bedacht ik:
Maak een bijpassende envelop bij je kaarten.
Dat was een makkie!!
In het echt past mijn kleur envelop mooier bij het DP, ik kreeg het niet goed op de foto. 
De vlinders heb ik erop gestempeld.

Wat een lang bericht, hoop dat jullie er nog zijn. 
En dat jullie nog zinin-in hebben om te gaan kijken wat mijn moederGerJanne en Henriët er van gemaakt hebben. 
Challenge:
Carlin's kaartenparadijs,  #72, Alles Mag, 2de inzending. 








11 opmerkingen:

  1. Super leuk deze kaarten. Wat een gaaf modelletje.
    En ik weet dat je er nog meer maakte want voor mijn verjaardag kreeg ik er al 1 met de mooie tekst: vandaag 4 jij je verjaardag. Zo mooi!
    Leuk om deze uitdaging zo samen te doen. En ik ben benieuwd naar de reactie van Ariënne.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuke kaarten, Daphne
    Mooi model
    Prachtig resultaat en leuk zo met z'n vieren een uitdaging aangaan
    Fijn dat je geen migraine meer hebt
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee deze uitdaging met zijn viertjes. Echt leuk is ook de tekst erop en het mooie modelletje.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laat iets leuks verzinnen maar aan GerJanne over!
    Je hebt te gekke kaarten met de uitdaging gemaakt. En die enveloppen erbij maken het helemaal af!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, jouw kaartjes zijn supergaaf. Handig dat ik dat model nu echt heb. Kan ik het namaken....En wat leuk dat we allemaal 4 kaartjes kregen! Zo stom dat ik een deel niet meer wist van de opdracht. En je hebt je moeder wel aan het werk gezet, maar die bijpassende enveloppen zijn wel een heel leuk geheel zo! En leuk dat Ariënne er ook zo blij mee was!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat de migraine weg is, nu lekker genieten van je vakantie.
    Ook jij hebt heel leuke kaarten gemaakt, leuk model en mooi papier.
    De envelop past er perfect bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig hoe jullie elkaar uitdagen, nu zelfs met zijn viertjes. Wat een leuke kaart en bijzonder model is het geworden. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi kaartje met een mooi model, veel plezier in het uitdagen van elkaar.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Daphne,
    Wauw wauw wauw. Wat een tof model heb je gemaakt. Echt te mooi gewoon. Ze zijn geweldig geworden. Heel tof. Leuk ook dat je je moeder nog een extra uitdaging hebt gegeven hihihi.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk om dit met 4 te vieren. Je creatie is bijzonder en ik zag ook dat je al wat mensen hebt aangestoken met dit model. Heel tof. En de extra opdracht maakt het af. X

    BeantwoordenVerwijderen