vrijdag 5 april 2019

20 Jaar

Vandaag een kaart voor de zoon van een vriendin van ons.
Hij wordt 20 en daar mag best een kaart voor gestuurd worden.

Een poosje geleden kreeg ik een app van mijn zus, ze vroeg of ik nog wat had aan printpapier. 
Altijd handig, dus ik zei ja .
Toen ze het bracht bleek het dik papier te zijn en ook nog eens verschillende kleurtjes.
Zeer geschikt voor het maken van basis kaarten.
Er zat ook een hele verpakking oranje bij en dan bedoel ik ook echt Oranje.......pff, dat vind ik lastig, dat gebruikt ik bijna nooit.

Nu zag ik bij Martha een hele leuke vouw kaart, die ik wilde proberen.
Ik dacht, ik maak een "probeersel", die maak ik van dat oranje papier, als het niet lukt is het niet zo erg.

Nou jullie raden het al.....het lukte heel goed en toen vond ik het zonde om het niet af te maken als een echte kaart.

Gelukkig kwam mijn moeder en zij had bij Action een heel mooi blokje papier gekocht wat ze trots liet zien.
Laat daar nou ook mooi dp in zitten wat perfect was voor mijn Oranje kaart.
Dus "pikte" ik 2 velletjes en maakte de kaart gauw af:
 Omdat het oranje best knal is vond ik het mooi om er wat zachter groen bij te gebruiken.
Het streepjes dp heeft weer wat "hardere" kleuren en ook het oranje komt daar in terug.
 De zijkant van de kaart.
Het gedeelte met de 20 staat rechtop.
De kaart kan wel plat verstuurd worden, in een vierkante envelop.
 De achterkant.
Hier zie je goed hoe de vouw is.
 Als je de kaart uittrekt zie je de "Happy Birthday".
Op het onderste gestreepte gedeelte heb ik onze namen gezet.
Onderop de kaart kon ik nog een persoonlijke tekst kwijt.

Een leuke kaart, zeker voor mannen, vind ik.
De vorm is bijzonder en dus hoeft er niet veel versiering meer op.
Voor een man vind ik dat ook nooit zo nodig/leuk, dus ik ben blij met deze kaart.

Toen ik bezig was met de kaart zag ik de challenge van K&K, Oranje Boven.
Nou ja, kwam dat even goed uit!!
Toen wist ik helemaal zeker dat ik mijn Oranje-papier-kaart, af wilde maken.
Dit weekend "moet" ik nog 2 kaartjes maken.
Mijn man èn mijn schoonzus zijn jarig.
Allebei op dezelfde dag, maar schoonzus is 2 jaar ouder.
Hoop dat het lukt.........we hebben een druk weekend.


19 opmerkingen:

  1. Gave kaart voor een 20 jarige kerel, leuk hoor dat vrolijke oranje...
    Succes met de kaartjes die nog gemaakt moeten worden..

    liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kaart, Daphne. Kan prima in combinatie met het oranje.
    Alvast gefeliciteerd met je man en schoonzus en een gezellig weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie vouwconstructie heb je gebruikt. Dan heeft een kaart zeker niet veel meer nodig. Ik houd van zulke eenvoudige kaarten. Leuk!
    Fijn weekend alvast! Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supergaaf modelletje Daphne! Handig zo'n moeder waar je zo nu en dan wat van kunt 'lenen'.... deze velletjes passen inderdaad perfect. Zo heb je er een schitterend geheel van gemaakt! Top!
    Alvast een fijn feestweekeinde gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kaart met een mooi modelletje. Leuk hoe zo'n "proefkaartje"toch uiteindelijk een echte kaart wordt.
    Succes met je kaart voor je man en schoonzus. Die krijgen we vast nog wel te zien!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Zeer geschikt voor een jonge man lijkt mij.
    Niet gek dat je het papier van je zus kreeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk model Daphne!
    Ik hou wel van de felle kleurtjes :)
    Lief dat je deze van je zus kreeg. Je bent creatief genoeg om er iets leuks mee te maken, hahaha.Toppie!
    Gooien niks weg:)
    Ik hoop dat je alweer goed opgeknapt bent, hier gaat het ook steeds beter.
    Succes met je opdrachtjes en een goed weekend, liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is erg leuk geworden Daph. Leuke kleuren bij elkaar. IkIben alleen nog maar tot een "proefkaart" gekomen maar die ligt klaar en de eerstvolgende kaart wordt er zo een.
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Allereerst van harte gefeliciteerd met je man. Ik vind het echt knap van je, dat je ondanks al dat gevouw en oranje zo'n mooie kaart hebt gemaakt. Prettig weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooi kaartje met volop oranje Daphne, gezellig dat je weer met ons meedoet bij K&K. Succes met de kaartjes.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is dan mooi boffen, dat het eigenlijk geen print papier was... Je kaart is top! Ben het helemaal met je eens dat er voor een man niet al te veel op hoeft. Kan natuurlijk wel, maar is lang niet altijd nodig.
    Dank je we voor het meedoen bij &K.
    En succes met de moet-kaartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo te lezen is dit een gelukskaart geworden ;-) Ik zou net als jij dus ook eerst iets uitproberen met papier dat ik minder mooi vind. Het is echt een hele mooie kaart geworden!
    Man en schoonzus op dezelfde dag jarig, dat wil lukken! Hopelijk raken je kaarten klaar! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo zie je maar. Ook al kijkt het eerst niets, het kan toch heel mooi worden. Ik vind het een plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi hoi Daphne
    Wat is de springkaartvleuk gelukt!
    Heel vrolijk van kleur zeg, het model is niet zo ingewikkeld he en is best apart ik vind het een leuk modelletje!
    Heb een leuk en fijn weekend , alvast van harte met de verjaardag van je man!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wéér zo'n leuk modelletje ! Erg mooi geworden , toch ?!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt zo'n leuke 'spring' kaart gemaakt, mooi geworden hoor. Leuk hoe je alles rondom beplakt hebt en ook accenten aan de achterzijde hebt verwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldige kaart. Altijd leuk als een probeersel gelijk lukt. Ja, die Action heeft vaak allerlei mooi papiertje. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk model! Knappe uitwerking!
    Ik wens je veel inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit is inderdaad een leuk modelletje. En je hebt het prima afgemaakt hoor.
    Ik heb ook niets met oranje. Maar ik zie nu toch prachtige kaartjes voorbij komen.
    Dank je wel voor je deelname bij Knutsels en Kadootjes.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen