zondag 5 mei 2019

Bij nader inzien.

Van mijn schoonmoeder kreeg ik nieuwe sportschoenen.
Ze had ze gekocht voor zichzelf,  maar ze kan er niet goed op lopen.
Ze heeft ze 3 keer aangehad, dus terug naar de winkel kan niet meer.
Nu wil het toeval dat ik dezelfde maat heb èn dat ik 2 keer in de week naar de sportschool ga,  om mijn lijf sterk te houden (heb wat last van kwaaltjes,  maar dat is de leeftijd😉)

Gekregen schoenen vragen om een bedank kaartje en dus maakte ik er, net als vrijdag, nog 1:
Ik gebruikte weer de liftkaart van De Egel.
(Op tijd linken is ook een vak, want ondertussen is de challenge afgelopen zie ik, whahahaaaa.)

Bij 2 Sisters hebben ze een Moodboard challenge,  die hield ik in gedachten.
Dit keer plakte ik de stukjes papier met een tussenruimte op, geeft een mooi, rustig effect.
Mijn basis kaart is wit en sneed ik uit met een snijmal van Action.
 De vlinder is gehaakt.
Ik gebruikte hiervoor een bolletje uit mijn gekregen bolletjes waar ik vrijdag over vertelde😊.
Op het Moodboard staan ook strengen wol en  gehaakte of gebreide kussens.
Vond het dus wel passen om een kleine gehaakte creatie op mijn kaart te plakken.
De vleugeltjes van de vlinder heb ik voorzien van een klein glitter steentje.
Over het randje in het midden van de kaart zit ook een stukje garen van een gekregen bolletje.
Alles in de kleur denim/ blauw!

De vlinder is echt een blikvanger op mijn kaart,  dus kan ik ook nog meedoen aan de challenge van Mijn Hobby Honk.

Bij nader inzien ruil ik de kaarten om!!
Deze kaart gaat naar de camping buurvrouw van mijn ouders.
Ik vind deze kaart beter bij haar passen,  omdat ik een gehaakte vlinder erop heb gedaan, gemaakt met garen wat ik van haar kreeg!! (Net als het streepje wol over het midden stukje, komt ook bij haar vandaan)
De kaart van vrijdag gaat dan naar mijn schoonmoeder,  want die kaart is heel kleurrijk,  net als de schoenen:
Morgen gaat het" gewone leven" weer beginnen.
Werken, school een sporten.

Onze middelste gaat examen doen de komende weken,  een spannende tijd voor hem en voor ons😉!!
Fijne zondag allemaal.


21 opmerkingen:

  1. Hallo Daphne
    Wat een prachtige kaart zo in het mooie blauw en die gehaakte vlinder maakt het helemaal af......konden mijn handen dat haken ook maar LOL, ook de vorige met die vrolijke frisse kleurtjes is supermooi.
    Lekker hoor sporten en fijn voor je schoonmoeder en jou dat jij de sportschoenen ook past zodat ze toch gebruikt worden, zou toch zonde zijn om ze te laten verstoffen...ik ben afgelopen week ipv van 1 keer 3 keer naar de sportschool geweest, hopelijk word mijn lijf dan iets soepeler hihihi...
    Geniet nog van je zondag, liefs Danoesja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk, dan z8en we toch sneller dan beloofd een vreatie met het gekregen garen, haha.
    Mooie kaart! Heel harmonieus in al die blauwtinten.
    Fijne schoenen, lijkt mij, daar kun je goed je lijf op afmatten, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je kaart erg mooi en vooral met de gehaakte vlinder is zo leuk! Vooral omdat op ons moodboard inderdaad de strengen wol te zien zijn. Heel leuk gevonden!
    Dank je wel voor je deelname bij 2Sistersontheblog!
    Groetjes Caroline DT

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Daphne
    Wat een leukerdje deze kaart met vlinder, mooi gemaakt en gehaakt!
    Gave sportschoenen, ik haat sportscholen, ik ben liever buiten aan het mountainbiken of wandelen, dat binnen zijn benauwd mij
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kaarten Daphne, ik herken de lift kaart van de Egel. Snap dat je ze omruilt,l heel toepasselijk. Ik sport ook veel, 2x binnen (sportschool en 2x buiten (hardlopen). Voor mij, naast 4x naar werk fietsen, een perfecte combi. En helaas komt ouderdom met kwaaltjes, voel ook wel dat ik geen 20 meer ben 😂! Fijne zondag nog! Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kaart Daphne, leuk met de gehaakte vlinder erop. Leuke schoenen trouwens, mooi kleurtje, dan gaat het sporten ook goed hè, hihi. Succes voor jullie middelste bij het examen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kaart heb je gemaakt. Ook de vorige is mooi. Die is inderdaad wat kleurrijker. Mooie sportschoenen kreeg je van je schoonmoeder. handig dat jullie dezelfde maat hebben. Succes voor jullie zoon met zijn examens. Spannende tijd!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi dit bedanktkaartje met de sketch van De Egel gemaakt Daphne en zo gaaf met dat gehaakte vlindertje erop..
    TOP!!!

    lieve groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele gave kaart, ik vind ‘m super! En ja, voor mij hetzelfde, 2x sporten, bodypump om het lijf in model te houden. Toffe schoenen zeg, dat is boffen! Werk jij ook in het onderwijs? Succes met de examens, dat is ff een klusje, voor zoon en ouders!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Daphne,
    ja dat is een vak apert, op tijd linken! Overkomt mij ook regelmatig. Nog een wonder dat ik elke keer op tijd ben met de kaartjes voor de challengeblogs waar ik voorbeelden voor mag maken....
    Je kaart is heel leuk! En perfect voor het moodboard van 2 sisters.
    Leuk dat je die schoenen kreeg. Ze zijn heel sportief. Je zit in je 50e, he....? Dan kan het zo maar dat je last van kwaaltjes krijgt...
    Spannende tijd voor je middelste. Examen doen is niet niks!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel mooie kaart, tof met het gehaakte vlindertje!
    toffe sportschoenen, heb jij even geluk dat ze jou wel goed passen!
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Alweer zo'n prachtige kaart! Blauwtinten vind ik ook schitterend. Lachen dat je de kaartjes verwisselde voor de ontvanger, maar zo past het nog meer toch?
    Geniet van je sportschoenen, ze zien er heerlijk comfortabel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! En inderdaad ideaal om om te wisselen. Nu past het perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Toffe kaart en het gehaakt vlindertje maakt het af
    Have fun met je sportschoenen Daphne
    Fijne start van de week ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat wou ik je gisteren nog vertellen:
    mijn kinderen zitten op een Steinerschool of vrije school zoals dat bij jullie heet. Daar zit creativiteit in heel veel vakken verworven en als je dan ook nog aanleg hebt of interesse dan komen daar vaak parels uit. Het geeft echt een meer waarde aan het onderwijs. Bij alle 4 ( ook bij Moriander die van de niet 4 het minste graag knutselt, tekent maar wel ontzettend inventief kan bouwen ) is dat een kado dat ze mee hebben voor het leven. X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Twee prachtige bedankkaartjes, leuk om iemand zo je waardering te tonen. Door de kleuren zijn ze allebei heel anders en passen ze bij de ontvangers. Zo lief het gehaakte vlindertje. En sport ze in je nieuwe schoenen.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel leuk kaartje heb je gemaakt, super met die gehaakte vlinder! En wat fijn dat jij deze leuke sportschoenen wel past. Lief dat je een bedankkaartje hebt gemaakt voor je schoonmoeder, dat is altijd leuk! Ja dat blijft altijd spannend.. examen doen. Succes voor je zoon (en voor jullie ook) :)

    Groetjes, Merit en Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Weert zo'n mooi bedankje. Het gehaakte vlindertje maakt het helemaal af.
    Veel plezier met je blitse schoenen, sporten zal nu veel makkelijker gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schitterende kaart Daphne! Mooi die blauwtinten... knap gedaan dat gehaakte vlindertje!
    Gaaf dat je naast je GDT bijdrage nóg een vlinderkaart gemaakt hebt! Dank daarvoor en heel veel succes!
    grt Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie kaart. Leuk met die vlinder er op.
    Succes voor de examenkandidaat.
    Leuk dat je meedoet bij 2Sistersontheblog.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen