zondag 8 december 2019

8 Jaar.

Dat ben ik weer.
We hebben een beetje een verdrietige week gehad.
Het hondje van onze 87 jarige vriendin was al een tijdje aan het sukkelen.
Woensdag is er bloedonderzoek gedaan en donderdag kreeg ze te horen dat hij heel ziek was.
Vrijdag middag heeft ze hem in laten slapen.
Mevrouw is sinds anderhalf jaar alleen en ik ben met haar mee geweest naar de dierenarts......
Het was echt héél verdrietig,  maar beter voor het diertje.
Ze hebben ruim 12 jaar lang ontzettend veel plezier gehad van dit hondje,  we kijken terug op een mooie,  fijne tijd,  maar ze zal hem ontzettend missen!!
Ik ga nu wat vaker naar haar toe,  zodat ze niet meteen zo alleen is.

Vandaag een kaart voor een Kanjer,  die 8 jaar wordt:
Ik gebruikte een grote snijmal van Action.
De basis sneed ik uit wit,  daarop een mooi vrolijk papiertje met veel kleur.
De binnenste rondjes sneed ik ook uit,  zodat het een 8 wordt.
Ik stempelde mijn lieve hondjes (ik pakte deze stempel vanzelf,  zal wel door de rare week komen....) en kleurde die in met aquarel potloden.
De tekst maakt de kaart af.
Ik wilde de 8 opvallend laten,  dus hield ik de kaart verder rustig.

Straks gaan we een flinke wandeling maken met Lila,  het waait hier heel erg maar dat vind ik wel fijn,  even lekker met mijn kop in de wind en alles van me af laten waaien😊.

Deze kaart link ik bij:
MHHC, #16, Kinderkaart


19 opmerkingen:

  1. Ach, wat sneu. Fijn dat je een klein lichtpuntje voor haar kunt zijn deze dagen.
    En wat een super leuke kanjerkaart heb je gemaakt, Daphne!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een triestig berichtje over je vriendin, wens haar sterkte.
    Een super mooie kaart heb je gemaakt. Dit stempeltje heb ik ook en gebruik die regelmatig voor een kinderkaartje.
    Fijne wandeling !
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och wat een triest verhaal van dat hondje en jouw vriendin. Jouw bezoekjes zijn, zeker in deze tijd van het jaar, vast zeer welkom. De kaart die je hebt gemaakt is echt heel gaaf! Superleuk die grote acht en zo mooi 'aangekleed'. Wandel ze zo meteen en nog een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Daphne
    Ah wat sneu voor je vriendin en lief dat je haar zo bijstaat in het verdriet ....
    Wat heb je die 8 leuk gemaakt net behulp van die leuke mal, ik vind die serie mallen van de action ook zo leuk
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat verdrietig... zeker nu ze zo alleen is.
    Je kaartje is erg mooi, wat een goed idee om de cirkelmal voor een 8 te gebruiken! Hoop het te onthouden voor Mels zijn verjaardag volgend jaar, haha
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja dat is heel sneu, zeker als je al alleen bent! Ons hondje is 14 en we weten dat het er ook aan zit te komen maar we hopen nu nog niet!! Je kaartje is leuk gedaan! Een echte 8 en is goed te zien! Leuk met je hondje erop! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach ja, wat een naar bericht, zeker nu die mevrouw alleen is. Kan me zo voorstellen dat jaar hondje een enorme steun is geweest. Fijn dat ze jou heeft. Jouw kanjerkaart is top! Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach wat naar en verdrietig Daphne. Fijn dat jij jullie vriendin gesteund hebt. Leuke kaart heb je gemaakt, super origineel hoe je van deze stans een acht hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Daphne,
    wat sneu voor je buurvrouw. Dat is toch de buurvrouw die eigenlijk ook een goede vriendin is ondanks het leeftijdverschil? Een dier aan laten slapen lijkt me heel verdrietig. Lief dat je er voor haar bent!
    Nu je kaart: erg leuk! Mooi gedaan met de stans.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat lief dat je met je buurvrouw mee bent gegaan. Het is een zware beslissing om je beestje in te laten slapen, zeker als het zo lang je kameraadje is geweest en je steun in verdriet. Het siert je dat je nu wat vaker bij haar langs gaat.
    En je kaart voor een kanjer is weer heel geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ontzettend leuk gedaan in de vorm van een 8! Ah gos, nooit leuk idd. Afscheid is altijd moeilijk, toch ook wanneer een dier gewoon mooi oud mocht worden. Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat grijpt altijd aan zoiets en als is zeer verdrietig. Lief dat je haar zo steunt Daphne. Je maakte een leuke vrolijke kanjer kaart. Gaaf zo'n grote 8.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo'n cijferkaart vind ik altijd zo leuk en je kunt er heerlijk mee variëren.
    Wat zielig voor die oude mevrouw... lief dat je zo betrokken bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat sneu. Fijn dat jij er voor haar kunt zijn.
    De kaart is heel leuk. Tof zo'n groot cijfer.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bij zulke vervelende situaties is het fijn als er iemand mee gaat om je te steunen! Het kaartje voor de jarige kanjer is prachtig.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooh zo erg voor die dame.
    Hier hetzelfde met het 12 jarig hondje van mijn kleinkinderen.
    Lief van je om haar in deze moeilijke periode te steunen.
    Een prachtige kanjer kaart.
    Leuk om met de rondjes een acht te maken, super geslaagd.
    Heel mooi scrappapier erbij en leuke stempeltjes.
    Rond + voldoende tekst je zou hem nog kunnen laten deelnemen aan onze lopende challenge van Carlin's Kaartenparadijs, maar dat kies je zelf natuurlijk.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  17. och wat sneu maar voor het beestje beter. Hij heeft vast een heel mooi en goed leven gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Och wat verdrietig voor je buurvrouw..... je hondje moeten laten inslapen is écht verschrikkelijk! Fijn dat je zo naar haar omkijkt nu ze zo alleen is😘.
    Je kinderkaart is écht een beauty! Leuk dat grote cijfer 8.
    Gezellig dat je weer van de partij bent bij MHH en heel veel succes!
    xxAngela

    BeantwoordenVerwijderen