dinsdag 17 december 2019

Kaart met kadootje

Omdat ik in de top 3 stond bij 4SCB Mocht ik gast disigner zijn voor hun lopende challenge, Kadootjes!
Ik mocht zelfs 2 kaarten maken.
Gisteren had ik de 2de kaart op mijn blog mogen plaatsen,  maar ik ben het gewoon vergeten,  daarom alsnog:
 En witte basis kaart.
Daarna een witte achtergrond met een embossing folder bewerkt.
Een vierkantje uitgesneden,  daar maakte ik een schud gedeelte van,  door er plastic achter te plakken.
Als schud materiaal sinquens gebruikt
 Alles, verhoogd,  gemat op een lila achtergrond, met gouden swirls erop. Nu kan het materiaal goed schudden.
De swirls aan de bovenkant van de kaart kregen hier en daar wat gouden pearl drops.
Ook de tekst gemaakt in goud.
 Om het vierkantje op een kadootje te laten lijken plakte ik er hele smalle witte reepjes papier op.
De strik bovenop het kadootje maken het af.

De wensboom was erg leuk.
Ik heb leuke mensen gesproken en bijzondere verhalen gehoord.
Het is hartverwarmend als je hoor wat mensen voor iemand te wensen hebben en waarom.
Toch lopen er ook veel mensen door,  omdat het niet helemaal duidelijk is wat wij staan te doen en er wordt gauw gedacht dat we iets willen verkopen of aansmeren.
Dat is wel erg jammer.
Toch hoop ik volgens jaar weer mijn hulp te kunnen bieden.

Het was wel héél koud,  heel anders dan vandaag.... je zou bijna meer zin in ijs krijgen dan in een plakje kerstbrood of een oliebol😊.

14 opmerkingen:

  1. Ohh dit is wel een leukerd geworden zeg! Leuk met de embossing en hoe je het cadeautje gemaakt hebt, prachtig zijn de gouden details.
    Ik kreeg vandaag jouw kaart, wat een mooie, dank je wel. Hahaha en toch nog bij jou vergeten er iets in te zetten, maar de kaart is wel speciaal voor jou uitgezocht ;-). Ik probeer er zo goed op te letten hè, zelf heb ik ook al een paar kaarten zonder afzender in de kaart, gelukkig wel op de envelop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk schudkaartje heb je als GDT gemaakt!!
    Bedankt voor je mooie kerstkaart die vandaag bij de post zat.
    Liefs Annemarie en merit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind schudkaarten heel erg leuk en deze is heel geslaagd.
    Zo gek dat mensen niet weten wat de wensboom is, er wordt zelfs op tv aandacht aan besteed, maar je hebt nu eenmaal mensen die dat niet zien of niet willen zien, maar ik denk ook omdat ze niet goed weten wat te doen. Goed dat je volgend jaar toch weer present wilt zijn. Gelukkig zijn er ook mensen die er wel gehoor aan geven en daar doe je het voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet ik je nog te bedanken voor de prachtige en kunstige kaart die vandaag in mijn brievenbus viel.

      Verwijderen
  4. Een hele leuke schudkaart heb je met dat cadeautje gemaakt Daphne. Mooi met die geëmboste achtergrond erbij, het geheel ziet er heel feestelijk uit vind ik.
    Dank je wel voor je leuke kerstkaart met sokjes, hij staat hier mooi te zijn op de kast :)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hartstikke leuke schudkaart, mooi gemaakt dat cadeautje!
    Bedankt dat je weer een bijdrage leverde als gastdesigner op het 4 Season blog.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk kaartje! Ik vind schudkaarten erg leuk maar maak ze eigenlijk nooit. Daar moet in 2020 maar eens verandering in komen.
    De boom uit mijn laatste post is geen snijmal maar een stencil die je omtekent en uitknipt. Deze is van MD en is er ook in andere vormen (zak van Sint, lantaarn, auto enz.) Erg leuk om mee te werken. Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klopt, wat een raar weer vandaag. Toen de zon ook nog begon te schijnen kwam ik bijna in de verleiding om buiten te gaan zitten!
    Je kaart is erg leuk. Zo gaaf met dat schudgedeelte. Ik zie pailletjes/sequins. Heb je al 2 keer meegedaan bij K&K?
    Vandaag kreeg ik je mooie kaart! Dank je wel. Hij hangt al gezellig in de woonkamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig schudkaartje geworden Daphne! Wat gaaf dat je gast designer mocht zijn! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi Daphne
    Wat een leuke kaart is dit zeg, heel mooi zo met dat embosgedeelte en wat leuk zoals je het schudgedeelte doet lijken alsof het een kadootje is!
    Mooi in jouw eigen kleurtjes!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou hier was het zo mooi vandaag niet gisteren was het veel aangenamer weer! Je hebt toch mooie mensen ontmoet en wensen mogen ontvangen dus missie geslaagd toch? Je kaartje is leuk.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk met dat schudgedeelte.
    Dank je wel voor je lieve kaart hier in de bus. Zooooo leuk zulke post!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen