maandag 2 december 2019

Gast disigner

In oktober stond ik in de top 3 met deze kaart bij 4 SCB.
Daarom mocht ik gast disigner zijn deze maand.
De opdracht is,  maak een kaart met een kadootje erop.
Ik maakte deze scrapling:
De achtergrond maakte ik zelf met een techniek die ik bij de workshop bij Willy heb geleerd.
Eerst heb ik verschillende stempels gestempeld,  met zwarte en  bruine inkt.
Daarna met distress inkt en een sponsje 2 kleuren aangebracht over de stempels.
 Daarna strooide ik wat bonding powder op de distress inkt. Doordat de inkt nog wat plakt blijft de poeder hangen.
Daarna verhitten met de heattool en dan krijg je een "laagje" op je kaart.
Daarna over de achtergrond met een sponsje en vintage photo en je krijgt een heel mooi,  beetje oud uitziende achtergrond.
De tekst en het kadootje stempelde ik op wit en knipte dat uit.
Dat plakte ik,  verhoogd,  op de scrapling.
Scraplings vind ik altijd lastig om te maken,  maar juist omdat ik nu gast disigner mocht zijn vond ik het leuk om ook mezelf extra uit te dagen.

Deze kaart, met dezelfde techniek,  maakte ik bij Willy:
 Zij heeft heel veel verschillende kleuren inkt.
Ook de stempels die zij heeft heb ik allemaal niet.  Daarom is zo'n workshop nóg leuker,  je kan iets maken met materialen die je zelf niet hebt.
Ook de techniek van de ster die op de kaart zit,  origami,  is nieuw voor mij.

Succes met de challenge.
Als ik gast disigner mag zijn doe ik zelf niet meer mee met de challenge,  werkt dat bij jullie ook zo?

Fijne nieuwe week,  Sinterklaas zal weer vertrekken deze week en dan kunnen we ons echt op de Kerst gaan richten!!




16 opmerkingen:

  1. Prachtige kaarten! Heel leuk dat je gastdesigner mocht zijn! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaarten, interessante technieken. Heel leuk dat je het thuis nog eens toepast met de materialen die je hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. schitterend deze scrapling. leuk dat je gastdesigner mocht zijn.

    liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige scrapling, erg mooi! En bedank dat je onze gastdesigner wilt zijn.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Daphne
    Mooie techniek heb je gebruikt en je kaarten vind ik erg prachtig!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kaarten en leuk dat je de geleerde techniek meteen in de praktijk toegepast hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig toch om Gast Designer te mogen zijn.
    Je hebt er een mooie kaart voor gemaakt.
    Leuk achtergrondje erbij.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Daphne,
    wat een mooie kaart en leuk dat je zo lekker los gegaan bent bij Willie. Leuk he, andere stempels te gebruiken en wat heeft zij mooie stempels. Ik heb er ook mee mogen werken. Zo gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een heel mooi kaartje Daphne, en het leuke van zo'n workshop is inderdaad dat je met andere stempels werkt dan je zelf hebt.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige schrapling heb je gemaakt, erg goed gelukt! Dat is het leuke van workshops, je kunt lekker uitproberen en kijken of je het leuk vindt. Of je leert nieuwe technieken en dan kijk je thuis hoe je dat met je eigen materialen kunt doen. Als ik gastdesigner ben, doe ik ook niet aan de challenge mee hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gaaf deze mooie scrapling Daphne en wat goed dat je hetgeen je geleerd hebt meteen thuis ook toe gaat passen. Altijd leuk om eens kennis te maken met andere materialen en technieken. Als ik gast-designer ben doe ik ook niet meer mee aan de challenge..voelt als "knutselen met voorkennis" hihi.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi resultaat, hele mooie kaartjes! Ik heb nog nooit een workshop gevolgd, want ik ben niet zo goed in sociale contacten met mensen die ik niet ken :-) Maar dat geeft inderdaad wel nieuwe leuke ideetjes! Tof dat je die dan ook thuis weer gaat gebruiken ♥

    BeantwoordenVerwijderen