donderdag 4 april 2024

Als Kerst kan, kan Nieuwjaars ook ('24-16,17,18&19)

Vorige week donderdag liet ik op mijn blog Kerstkaarten zien die ik gemaakt heb met de "One Sheet Wonder" techniek. Toen ik die klaar had dacht ik "Als Kerst kan, kan Nieuwjaar ook"...... en zo geschiedde:

Toevallig kocht ik half Februari mooie vuurwerk- en tekst stempels, speciaal voor nieuwjaarskaarten.  
Ik stempelde een A4-tje met de One Sheet Wonder techniek (zie bovenstaande foto)
Ik gebruikte de SU inkt van mijn moeder weer.
Zo fijn, al die kleurtjes, genoeg te kiezen. 
4 Mooie kleuren koos ik uit, die ik leuk bij elkaar vond passen en die mij deden denken aan de kleuren van vuurwerk.
Ik matte 2 kaarten op geel en 2 op fuchsia roze, passend bij de inkt. 
Dat plakte ik weer op een dubbele witte basis kaart. 
De tekst op alle 4 de kaarten met turquoise inkt gestempel.
Dit keer geen plakpareltjes of pearldrops gebruikt. 
Als je goed kunt zie je dat ik tussen het vuurwerk, met hele lichte inkt, hier en daar nog het woordje "yay!" heb gestempeld,  vond ik wel leuk en goed passen bij deze nieuwjaarskaarten serie. 

Voorlopig ben ik nu wel even uit ge-One Sheet Wonderd
Ik blijf het en hele leuke techniek vinden maar er is zoveel leuks op knutselgebied. En er moet natuurlijk ook nog gewoon gewerkt worden.
Deze week bijvoorbeeld, 6 dagen werken in 7 dagen tijd. 
Gelukkig ga ik met héél veel plezier naar mijn werk, maar veel is het wel. 
Challenge:
52WTC, Weekelijkse kerstkaart. 
Holly and Ivy, #160, Alles mag. 
X MAS,#66, Alles mag



21 opmerkingen:

  1. Schitterende kaarten, het staat op mijn lijste om de doen..... maar de tijd rent me weg, het is zoals je zegt er is nog zoveel leuks om te maken. Succes met werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat kan zeker en wat een leuke kleurrijke nieuwjaarskaarten zijn het zo geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn mooi al deze kaarten. En werk ze, go for it.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een mooi resultaat met je one-sheet-wonder. Ik gebruik die voor mijn ATC-kaartjes. Zo leuk om te doen.
    Succes met de lange werkweek!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou dat zijn wel heel veel dagen werken! Dan is het maar goed dat je zo'n toffe baan hebt!
    Je kaartjes zijn weer gaaf. Zeker een goed idee voor nieuwjaarskaarten. Het spat eraf!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig vind je je baan heel GAAF!! want dat zijn heel veel dagen..succes ermee.
    Je kaarten met het leuke vuurwerk zijn Geweldig leuk.
    Gezellig dat je er vandaag bij bent met een kaart
    Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk deze nieuwjaar versie van de one sheet wonder. Succes met de vele dagen!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kaarten Daphne
    En....jij hebt me aangestoken...volgende week komt op mijn blog ook een aantal kaarten met deze gave techniek, zo leuk om te doen ik heb al zoveel velletjes bestempeld
    Wooow dat is nogal wat zoveel dagen werken, fijn dat je het goed naar je zin hebt opje werk!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat kan prima Daphne....ook deze serie is weer goed gelukt hoor!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi gemaakt met deze passende stempels.
    Prachtig gedaan.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superleuke serie Nieuwjaarskaartjes, erg leuk!
    Werk-ze, hopelijk hierna wat (extra) dagen vrij?
    grtz Colien [52WTC]

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Daphne,
    Wat een leuke nieuwjaarskaarten. De kleuren die je hebt gebruikt vind ik prachtig. Heel erg leuk hoor. Pffff. Wat veel werken. Hopelijk daarna wat langer vrij. Succes.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gaaf idee ook deze nieuwjaarskaarten, mooi met alle kleuren gestempeld, ben benieuwd of je echt ge-one sweet Wonderd bent? Wat een drukke werkweek voor je,
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind je kaart prachtig, leuke techniek, nog niet aan gedacht om die met deze stempels uit te proberen! Heel kleurrijk vuurwerk zo!
    Succes met je zware werkweek!
    Groetjes
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel leuke kaarten, ook leuk om met embossingpoeder te doen. O nee, je ging andere kaarten maken.
    Oef, dat is zeker veel, 6x in 7 dagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel gaaf, die vuurwerk kaarten, Daphne! Leuke techniek dit stempelen.
    maar je hebt gelijk, er is zoveel leuks op knutselgebied.
    Wat heftig, 6 dagen werken in 7 dagen. Hopelijk is het tijdelijk/eenmalig, want dat hou je niet lang vol natuurlijk.
    Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC!
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi deze kleurtjes voor vuurwerk Daphne, het zijn mooie nieuwjaarskaarten geworden. Wow dat is veel werken en dan is het inderdaad fijn dat je het leuk vindt maar je lichaam moet het wel aankunnen.
    Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een mooie serie in deze leuke techniek!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  19. One sheet, en vier kaartjes, hoe gaaf is het geworden. Zo heb je er weer zo een stapeltje klaar. Ja 6 dagen werken is inderdaad veel. Heel veel succes, als je al met plezier gaat is dat het halve werk. Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hele mooie nieuwjaarskaarten Daphne! Heerlijk vrolijke kleuren heb je gebruikt.
    Ik kan me voorstellen dat je nu ff genoeg hebt van deze techniek. Had ik met dieptekaarten maken (staan nog niet op mijn blog).... 8 kaarten achter elkaar maken, maakt dat de uitdaging een beetje weg ebt.

    Werk ze..... is inderdaad veel, maar als je er met plezier naar toe gaat, voelt het denk ik niet zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Love the one sheet wonder idea - unfortunately our challenge is for Christmas creations only.... xx Lynda/Loopyloo DT The Holly and Ivy Christmas Challenge

    BeantwoordenVerwijderen