zondag 18 maart 2012

Kringloop kastje

Allemaal bedankt voor de reacties op mijn vorige berichtje.
Ik heb de felicitaties doorgegeven aan mijn moeder hoor.

Vrijdag ben ik eindelijk weer eens bij de kringloop geweest.
Hier liep ik vrijwel meteen tegen een zwart ijzeren lade kastje aan. Mijn man was mee en hij zei: "Laat die maar staan, wat moet je ermee". Ik liep door, (luister altijd goed naar mijn man.......) maar toen werd ik WAKKER!!!!!
LATEN STAAN???!!!!! Ben je gek ofzo.........
Dus nam ik hem mee......
Thuis heb ik hem eerst ff lekker schoongemaakt!
Toen bedacht ik mij dat het wel leuk zou zijn om hem eerst te pimpen, voordat ik hem ging gebruiken.
Ik vond nog een rol plakplastic van de Praxis (die had ik ooit eens gekocht, maar nooit gebruikt, hoe handig was dat nu!!)
Eerst heb ik de voorrandjes zilver gespoten omdat ik bang was dat ik het plastic niet mooi vast zou kunnen krijgen op die kleine smalle randjes.
Op de foto lijkt het net of ik hem helemaal zilver heb gespoten, maar dat is niet zo, alleen de voorkant gedaan.
Toen heb ik samen met mijn moeder (thanks mam, je hulp was heeeeeeel handig) het plastic erop geplakt. Eerst op maat geknipt en toen samen plakken. DIT GING ZOOOOOOO GOED. (mijn moeder en ik kunnen echt héél goed samen werken :-)) Het zat meteen mooi en zonder bubbeltjes.
Oooooooh, wat was het mooi geworden.
Nu vond ik alleen de zwarte laatjes erbij niet meer zo mooi. Zilver spuiten vond ik ook zo "gewoon", dus wat nu?
Het plastic is wit en heeft kleine roze bloemen met groene blaadjes.
Ik besloot de laatjes met groen papier te beplakken.
 Op de foto is de lijm nog nat. Het zit niet helemaal naar mijn zin, maar misschien moet ik even afwachten hoe het op gaat drogen, ik heb ook zo weinig geduld........

De greepjes had ik eraf gehaald, zodat het papier er mooi op kon. Toen ik ze er weer op ging zetten heb ik onder 2 greepjes een bloem gedaan. Deze komen van zo'n Hawaii slinger (Action) die ik kapot heb geknipt. Vond het wel een grappig effect.
De papiertjes passen qua kleur bij elkaar, maar de ene heeft streepjes en de ander weer blokjes (niet zo goed te zien, maar staat echt heel erg leuk)
En toen was ik klaar!!

Ik ben er echt heel erg blij mee, vind hem zo mooi geworden dat hij voorlopig wel even in de kamer mag blijvven staan ipv in mijn knutsel hoekje.

Gelukkig heb ik niet naar mijn man geluistert, en daar is hij nu ook heel blij mee :-)

Fijne zondag allemaal en tot een volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten