maandag 19 maart 2012

Van klerenhanger naar........

Zoals het er nu uitziet krijg ik tzt een eigen hoekje in onze kleding kamer om te freubelen.
Ik zit nu in een ruimte wat je kan zien als "bijkeuken, magzijn, schuur of noem maar op" en daar is het erg koud.
We gaan de opties eens rustig bekijken de komende tijd.

Om alvast iets zinnigs te doen ben ik begonnen met het opruimen en uitzoeken van onze kleding. We zijn met z'n 5jes thuis en we hebben echt ZOOOOOOOOOVEEL om aan te trekken (waarom denk ik daar als ik een feestje heb toch altijd anders over?!!)

Maar, toen viel mijn oog op het volgende
Tja, zo is ie niet zo leuk, maar ik zag er toch wel wat in, dus hup, gestopt met opruimen (o jee, weg goeie voornemens!!) en aan de freubel.
Eerst moest er een kleurtje op.
Witte acryl verf, laten drogen en daar overheen en dun laagje goud (beide van Kruidvat), wat ik meteen uit heb gesmeerd met een nat dillen doekje.
Krijg je een beetje een "oude" uitstaling.
Daarna heb ik het ijzeren hangertje eraf gehaald (had ik beter eerst kunnen doen) met een ijzerzaagje. Het ding zat nl muur vast.

Toen heb ik er een bolletjes lintje aan vast gelijmpt en daar over heen een ijzer kleurige punaise (Wibra). Dat vond ik niet zo mooi, dus heb ik op de punaise een klein plastic hartje geplakt. Daarop weer een heel klein glitter steentje, want het hartje had een klein gaatje aan de bovenkant, het was een soort bedeltje/kraaltje. (details, details, maar ik vond het gaatje niet zo mooi)
Deze punaise/hartjes zijn de haakjes, hier hang ik straks weer wat leuks aan!
Daarna heb ik aan de bovenkant een lintje gemaakt zodat ik hem op kan hangen.
Daar over heb ik een hartje, wat ik eerst goud heb gespoten, geplakt.
Daarnaast zit een goud gespoten hartje op een knijper.
En 2 vogeltjes, die zaten ook op een knijper, maar die heb ik eraf gehaald (alles Action)
De oogjes van de vogeltjes zijn dezelfde steentjes als die op de hartjes.
De vogeltjes heb ik (heel licht) met stempelinkt bewerkt.
Aan de linkerkant heb ik wat knoopjes geplakt en een kraal geplakt.
Op de grote knoop heb ik ook een kraal geplakt en een lintje eronder.
.
Een strikje in 1 van de knoopjes maakt het geheel af.
De strikjes krijg ik altijd van een vriendin. Ze heeft speciaal voor mij een potje in haar huis staan waarin de strikjes, touwtjes en lintjes doet. Als het potje vol is komt het mijn kant op. (Thanks Ka!!)
Aan de rechterkant heb ik het woord "HOME" gemaakt (mijn  zoon vroeg, "waarom HOME?", maar dat wist ik eigenlijk ook niet. omdat het wel leuk staat :-)) met clipboard letters (kruidvat).
De letters heb ik met bruine acryl verf "slordig" gekleurd, zodat ze wat "vegerig" worden.
Even met de Heat Gun droog geblazen.
Toen heb ik met Versamark stempels gezet en met Embossing poeder de afdruk zichbaar gemaakt.
Weer met de Heat Gun erop en toen kreeg ik dit mooie effect.
De letters springen er echt uit nu!!
 

Er kunnen nu "leuke dingen" aangehangen worden, maar uiteraard ga ik die ook zelf maken.
Ben gek op hartjes, dus zoiets zal het wel worden.

Nu eerst eten koken.
Jullie horen (en zien) gauw weer van me!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten