dinsdag 20 november 2018

Baby rompertje

De leraar van onze zoon (en dochter) is vader geworden van een zoon.
Mijn zoon heeft al 4 jaar les van deze leraar en is heel gek met hem.
Met de ene leraar hebben ze nou eenmaal meer dan met de ander.

Toen het baby-tje geboren is wilde mijn zoon Mylo, graag een kaart sturen en er mocht ook wel een klein kadootje bij.

Afgelopen zomer kocht ik bij Aldi (ja ja, die hebben nog wel eens leuks dingen) 4 spuitflesjes met textiel verf en daarmee ging ik aan de slag:
 Een klein wit toppertje gekocht en daarop maakte ik zelf een afdruk, met de textiel verf dus.
Ik sneed uit plakplastic de naam van de baby en plakte die vast op de voorkant van het rompertje.
Daarna maakte ik van karton een rechthoekige mal, waaruit ik het midden sneed, zo kreeg ik een mooie rechthoek om de naam heen.
Daarna met blauw en groen de romper ingespoten.
Uiteindelijk ook een beetje geel gespoten, daardoor werd het iets "liever" van kleur.
Alles goed laten drogen en toen dat klaar was de plakplastic letters weggehaald.

En tadaaaaaa......een leuk, klein, snel, lief aardigheidje voor een leraar die het verdiend.
Kaartje erbij, met een persoonlijke boodschap maakte het compleet.
Hij was er erg blij mee, vertelde Mylo.

Ook dit soort dingen vind ik erg leuk om te doen.
Ik ben blij dat ik destijds die spuitflesjes met textiel verf gekocht heb (Ik stond zo te twijfelen,  maar kocht ze wel!!)

Fijne avond, volgende keer ben ik er weer met een kaart.

13 opmerkingen:

  1. Wat een leuk en origineel en persoonlijk rompertje. Leuk geworden. Groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om ook weer eens iets anders van jouw hand te zien. Ik vind het een schattig rompertje en heel bijzonder dat je zoon zijn leraar een cadeautje wil geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel tof! Zo heb ik ook twee rompertjes liggen ( van de Hema ) om eens te personiseren, maar er worden rondom mij op het moment geen baby's geboren. Komt wel eens. Die busjes zou ik ook meegenomen hebben! Je resultaat is mega tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat gaaf! Ik heb de spuitflesjes niet gezien. Maar als ik ze nu tegenkom dan zal ik ze zeker kopen.
    De leraar zal ook wel verrast zijn denk ik. Zo'n lief en persoonlijk cadeautje..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig leuk gemaakt zeg.
    Daar zullen ze wel blij mee geweest zijn.
    Mooi gedaan.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk en persoonlijk cadeautje! Zoiets heb ik nog nooit gedaan, maar ouders vinden dit wel vaak grappig om te krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had je er al een paar keer over gehoord maar het niet gezien, wat is het leuk geworden en die textielverf moet je me toch ook maar eens demonstreren, kunnen we mooi een keer samen doen met die a.s. tweeling in het verschiet 😊😊.
    kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hartverwarmend kraamcadeautje Daphne 😍
    Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi Daphne
    Wat een lief gebaar om voor de leraar zo'n mooi kado te maken leuk dat je de naam verwerkthebt op het rompertje liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ach, zal de leraar het einde hebben gevonden, met zo'n leuk persoonlijk kadootje erbij !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk persoonlijk cadeautje.
    Grappig effect zo met de spuitverf!

    BeantwoordenVerwijderen