zaterdag 3 november 2018

Kadootje en fimo poppetjes.

Afgelopen week kreeg ik een pakje opgestuurd van Valerie.
Ik had haar give away gewonnen.
Super leuk!!
Het was spannend, want Valerie had 2 give away' s, 1 pakketje om iets te kunnen haken en 1 pakje waar het gehaakte al klaar was.....en die won ik.
Maar ik wist niet wat het was en was echt zó nieuwsgierig.
 De verpakking zag er alleen al zo leuk uit 😍.
Echt een pakketje met liefde gemaakt.
Toen ik het uitpakte kwam er een heel mooi iets uit!
De kleuren zijn prachtig, zeker voor deze tijd van het jaar  Herfst achtig.
 Een kruikenzak, ik herkende het meteen!!
Super leuk, want vooral mijn dochter gebruikt graag een kruik, dus die pikte het pakketje meteen in, hihi.
"Jij hebt het patroon erbij gekregen mam, dus ga zelf lekker aan de haak" zei ze.
Kijk eens hoe mooi, de ster.
Heel subtiel,  met een klein glittertje in het midden.
Valerie kan echt mooi haken, heel gelijkmatig ook.
Ze haakt ook heel veel mooie dingen.
Ik volg haar al lang en kijk altijd mijn ogen uit op haar blog.
Bedankt Valerie!!

Dan wil ik jullie nog iets laten zien.....
Mijn moeder en ik hebben vroeger (echt lang geleden, ik denk dat ik 15/16 was, dus dat is meer dan 30 jaar geleden) fimo klei poppetjes gemaakt.
Mijn ouders zijn thuis erg aan het opruimen en toen kwamen de poppetjes tevoorschijn:
Kijk nou......, aaaah,  ik werd er een beetje stil van!
Ik weet het nog zó goed, dat ik ze gemaakt heb.
Het gepriegel met die kleine teentjes en vingertjes.
De gezichtjes heb ik zelf geschild.
Ook maakte ik een soort duifeltje/elfje achtig poppetje.
Maar wel met een lief gezichtje.
Of met mintgroen haar!!
Hier ging ik meer experimenteren met gekke kleuren en extreme punt oortjes!

Ook de pakjes die ze aanhebben, maakte we zelf.
Van stofjes, die mijn moeder had liggen.
Het geraamte maakte we van ijzerdraad, voetjes en handjes werden aan het geraamte geprikt, met lijm vastgezet.
We waren er hartstikke druk mee.
Ze zijn lang niet perfect, maar het gevoel wat ze me geven......we hebben er zoveel plezier mee gehad.
Jammer dat fimoklei niet lang sterk blijft, want hier en daar zijn de vingertjes teentjes of puntjes van het oortje afgebroken.

Ik was de poppetjes helemaal vergeten.
Zo leuk om ze nu weer terug te zien.
Mijn dochter vind ze eng, haha, maar voorlopig mogen ze bij ons blijven wonen!!

Fijn weekend,  het weer is heerlijk, ik ga even naar de voetbalwedstrijd van onze middelste kijken.


11 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Daphne
    Wat leuk zeg zo'n mooie prijs gewonnen van harte!
    Ah die popjes die zijn leuk en knap gemaakt geef ze maar een ereplaatsje!
    Fijn weekend!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toffe kruikzak!
    En wat zijn je fimopopjes mooi!
    Ik maakte heel veel parels van fimo, ook koekjesvormen en zo.
    Fijn weekend
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat een gave give-away van Valerie. Ze maakt idd hele mooie dingen en ik ben ook een groot fan van haar.
    Die poppetjes!!! Smelt, smelt, smelt. Gaaf dat die weer tevoorschijn zijn gekomen. Zuinig op zijn hoor. Dat ze niet perfect meer zijn maakt niet uit, de herinneringen maken dat allemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuke give away! En meteen in gebruik. Top!
    Wat ontzettend leuk he, om zulke herinneringen te vinden! Zeker als je zo goed nog weet dat je er zo'n lol van hebt gehad om te maken. Erg leuk!
    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een perfect cadeau nu het kouder wordt, mooi gemaakt!
    Wat een mooie poppetjes, zeker als er zulke mooie herinneringen aan hangen. Knap gedaan ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo lief van je Daphne om dit te lezen
    Ik ben blij dat het nuttig is ...
    Maar de popjes zijn heel speciaal 👌
    Fijne Zondag ... liefs Valerie 💋

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kruikzak!
    Wat een goeie dat je dochter er zo snel bij was.
    Hahaha,nu ben je er weer druk mee.
    Geen straf toch om zo'n mooie kruikhoes te gaan haken:)
    Leuke jeugd herinnering deel je met ons. Popjes zijn heel erg leuk.Mooie eye catcher in je interieur.
    Fijne Zondag,liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke "post" Daphne, daar heb ik nou helemaal niet aan gedacht om er foto's van te maken en op de blog te zetten. Ik heb er ook nog een paar, ga ik ook maar eens doen, weer eens iets anders dan kaarten.
    Leuk cadeau heb je gekregen van Valerie en nu zelf ook een haken hoor.
    kus mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En...het grappige is dat jij ze weg had gedaan een hele tijd geleden en ik dat een beetje jammer vond en ze heb bewaard en nu heb ik ze weer weggedaan, ach arme verschoppelingetjes. Ha, Ha.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen