zaterdag 28 augustus 2021

Uitdaging met mijn moeder, #7

Alweer de laatste zaterdag van de maand, dus zijn mijn moeder en ik er weer met onze uitdaging.

Deze keer mocht mijn moeder een opdracht verzinnen en die luidde als volgt: Maak een kaart in 1 kleur (je mag er wel wit bij gebruiken.) Kijk voor ideeën op "monochramic card art".

Nou, dat was toch weer wat!! Gelukkig geven wij elkaar de opdrachten aan het begin van de maand door, zodat we er een hele maand over na kunnen denken🤣.

Ik ben begonnen met bedenken welke kleur ik wilde gebruiken. Blauw heeft veel tinten,  groen ook, bruin, paars misschien alhoewel ik mij dan wel afvraag of lila ook onder paars valt, roze, nee,  roze niet....... ik ging voor blauw of groen. Daarna bedacht ik wat ik wilde,  een CAS kaart? Dat zou natuurlijk best makkelijk zijn, weinig erop want het is CAS, haha.

En toen kwam ik bij Miranda een leuk model tegen en wist ik: die ga ik maken. 

Ik ging voor groen en maakte de basis ook van groen, want 1 kleur is 1 kleur, dus wilde ik ook geen wit gebruiken!
Ik maakte er meteen 2, ook weer 1 voor mijn zus🥰 (Mijn moeder en ik sturen de kaarten op naar elkaar en vaak maken we er ook meteen 1 voor mijn zus)
Even heb ik gedacht om voor mijn zus een blauw variant te maken maar ik had al zoveel groen tinten papier liggen dat ik maar gewoon lekker in het groen bleef doorgaan. 
Binnenin ook en tekststempel. 
Natuurlijk stempelde ik de tekstjes met groene inkt want nogmaals,  1 kleur is 1 kleur😉
Ik vind het een heel leuk model.
Je kan zelfs nog afwisselen met de manier waarop je de punten plakt, maar voor nu heb ik ze op dezelfde manier gedaan. 
Mijn zus heeft haar kaart al ontvangen, mijn ouders zijn nog op de camping en de kaart is naar hun huis gestuurd, mijn moeder ziet haar kaart waarschijnlijk eerst op mijn blog en dan pas in het echt. Maar, het blijft nog een verrassing, want mam,  ik weet niet meer welke van de 2 ik naar jou hebt gestuurd 😁.

Mijn kaart, die mijn moeder gemaakt heeft, heb ik al ontvangen en..... gelukkig heb ik voor groen gekozen want....... ga maar even kijken bij mijn moeder
Fijn weekend allemaal. 



19 opmerkingen:

  1. Wat een leuke uitdaging Daphne!
    Mooi in die groene tinten!
    Het model heb ik ook nog op mijn wenslijstje staan erg mooi gemaakt!
    Leuk dat je je zus er ook bij betrekken!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze mooi qua kleur ook de punten op deze manier je kunt er vele kanten mee op!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zijn ze. Best lastig, in één kleur lijkt mij, maar ik vind jouw missie geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooohhh dat is een mooi model kaart en beiden prachtig aangekleed!
    Helemaal in het groen ziet er goed uit.
    Fijn weekend, liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ga, ha, veel te streng voor jezelf. Ik zei toch:" je mag er wit bij gebruiken!" Dus dat was deel van de opdracht. 😃 Maar ze zijn erg leuk geworden en wat grappig dat jij ook dacht aan blauw en groen. Leuk model is dit hè. Ik heb er pas ook een paar mee gemaakt.
    Ik ben nu wel benieuwd welke ik heb gekregen en naar de volgende opdracht natuurlijk. Niet zo moeilijk hoor!!
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi in monochrome kleuren Daphne. Een modelletje wat je momenteel veel ziet in blogland.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi gemaakt Daphne. Een hele leuke uitdaging. Wat leuk dat je die challenges doet met je moeder. En dan ook een kaart naar je zus stuurt. :-)
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo leuk! Ik geniet zo van jullie moeder- dochter uitdagingen. Het voelt zo gezellig en warm aan. Fijn weekend! X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om samen met je moeder de uitdaging aan te gaan Daphne....het zijn twee hele mooie kaarten!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kaarten en een heel leuk model. Jullie hebben elkaar weer lekker uitgedaagd. En jij hebt het jezelf flink moeilijk gemaakt door ook echt alleen maar groen te gebruiken.
    Ben benieuwd waarmee jij je moeder volgende maand uitdaagt.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superleuk, ja moeilijk is dat he alles in 1 kleur.
    En dit model is ook zo fijn om een kaart mee te maken.
    GroetjesElly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke en tegelijkertijd lastige uitdaging maar je bent er prima in geslaagd Daphne. Mooie kleuren heb je gebruikt en het model is leuk hè en niet moeilijk. Ik ga nu even bij je moeder op visite hihi.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een leuke uitdaging met een prachtig resultaat Daphne.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie groene kaarten, Daphne. Leuk modelletje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Twee mooie kaarten in 't groen. Ik staat er altijd van te kijken hoeveel varianten er zijn van verschillende kleuren zoals groen. Leuk model is dit hè, daar kun je ook veel kanten mee op. Ik ga zo nog even op het blog van je moeder kijken.
    Groetjes, Wies
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Supergaaf gemaakt Daphne, je opdracht is dik en dubbel gelukt en nu ga ik bij je moeder kijken…..xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat lijkt me dat moeilijk, een kaart in 1 kleur! Maar het is je goed gelukt, ik had het modelletje ook al bij Miranda gespot en het is inderdaad heel mooi. Door de verschillende papiertjes en dit speciale model is gebeurt er toch van alles op je kaart ondanks dat je maar 1 kleur hebt gebruikt. Knap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat mooi zo in één kleur. Leuk bedacht door je moeder.
    Één kleur en zeker niet saai. Juist spannend door al die nuances.
    Ga ik nu bij je moeder kijken. Ik gok dat zij blauw koos ...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo leuk toch om elke maand met je moeder een uitdaging te doen. Niet zo makkelijk monochroom maar het is je uitstekend gelukt met dit leuke model.
    Leuk om te zien hoe verschillend de Happy stans er uit kan zien.
    Wat een schatje is Floor, lekker genieten van zo'n pupje.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen