zondag 8 augustus 2021

Voor 2 Jarige

Goedemorgen allemaal. Bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige bericht. Ik ben benieuwd of ik het model dat ik gemaakt heb nog eens tegen kom hier in Bloggersland......

Vandaag laat ik weer 2 kaarten zien. Deze kaarten maakte ik in de caravan op de camping toen het weer niet zo mooi was. Het model heb ik gelift van Mijn Moeder. Je snijdt een strook uit de voorkant en plakt dat een kwart slag gedraaid weer terug. Geeft een heel leuk effect:

De eerste is voor mijn blogvriendin Martha. Zij was begin Augustus jarig. 
Ooit heb ik eens een foto gezien waarop Martha op een brommer of scooter zit, dus vond ik het leuk om deze mooie scooter op de kaart voor haar te doen. 
Ook de binnenkant heb ik niet vergeten. 

Challenges:
K&K, #rijenrijenrijen, Transport. 
4SCB, #47, Retro (de scooter is nu weer hot, maar in de jaren 60/70 reed iedereen erop. Mijn moeder heeft, hoog zwanger van mijn zus,  bij mijn vader achterop gezeten toen ze naar een afspraak bij de verloskundige gingen🥰)

Daarna maakte ik, met hetzelfde model, nog een kaart, voor mijn schoonmoeder:
De kaart nu in de lengte. 
Het papier komt uit een blok van Action. Evenals alle (uitdruk) figuurtjes.
De pinguïn is een stempeltje wat ik stempelde op een zelf zelfgekleurd stukje aquarel papier. Dat knipte ik uit en plakte het verhoogd op de kaart. 
Aan de binnenkant en lieve giraf, die precies achter de strook van de voorkant verstopt zit. 

Beide jarige hebben de kaart ontvangen, altijd fijn om te horen😊.

Gisteren was mijn eerste dag, van 4, werken. Ik ben een weekje vrij geweest. We hebben niet zo mooi weer, maar toch vermaken we ons nog steeds op de camping. 
Als ik mag werk ga ik vaak thuis slapen. Daar word ik opgewacht door Lila die dan héél blij staat te kwispelen. De lieverd🥰.
Fijne zondag en tot gauw!


23 opmerkingen:

  1. Leuk idee Daphne. Mooie kaartjes heb je gemaakt. Ook leuk om de binnenkant te decoreren.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn mooie kaarten in pastelkleuren. Heel gaaf gedaan!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke pastelkleurige kaartjes Daphne, ja destijds deed je alles op de scooter, zo gingen mijn moeder en vader op de scooter naar een familielid, 12 of 15 km verderop, in de kou het was Februari, en de volgende dag zijn mijn zus en ik geboren, met 26 weken zwangerschap, of het aan de scootertocht heeft gelegen ??
    Bij de retro kaartjes komen allerlei herinneringen van bloggers naar boven...Heerlijk..jouw kaartjes hebben al een mooie bestemming gekregen...geniet nog van het campingleven als je klaar bent met werken, het weer is echt Hollands....groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha ja die mooie scooterkaart hangt hier boven mijn hoofd te pronken!, Daphne
    Heel leuk model, net weer ietsjes anders!
    Ja klopt ik houd van scooter en brommer rijden, maar momenteel ben ik meer in de weer op mijn elektrische fiets ook heel leuk!
    Fijn dat Lila zo blij is en waar is Floor?
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuke kaarten, het model is erg leuk bedacht. Leuk ook dat de binnenkant niet vergeten is.
    Werkse weer, ik heb nog 1 week tot ik weer vakantie heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk kaartje met de scooter en inderdaad echt retro!
    Bedankt voor je deelname aan onze uitdaging op het 4 Seasons blog.
    Ook je andere kaartje is mooi, grappig model!
    Heerlijk om zo je werkdagen met de camping af te kunnen wisselen, lijkt mij een prima combi.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke kaarten Daphne. Lief die zachte kleurtjes en inderdaad een leuk model. Ik heb een foto dat ik als 3-jarige op de scooter van mijn tante zit en zogenaamd rijd hihi. De foto is zwart-wit maar volgens mij was hij bleek blauw. Ook de kaart met stempels is leuk geworden. Succes met werken.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat zijn ze leuk en dat stukje eruit en omdraaien wat een effect, mooie kleurtjes kan me voorstellen dat de karige het kaartje prachtig vonden. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke kaart met de scooter Daphne.
    De kleurtjes zijn zo lekker retro.
    Het model is ook zo leuk, net als je tweede kaart met de pinquin.
    Fijne zondag,
    Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zijn twee heel leuke kaartjes en dit modelletje is ook leuk gedaan. Ga ik zeker onthouden. Ik vind de zachte kleurtjes ook mooi, ik heb dat ook meer in de zomer kaartjes met lichte kleurtjes! Hopelijk komende weken beter weer voor de camping! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schatjes zijn het weer Daph. Ik dacht wel:" huh, gelift van mij, welke dan?"maar ik heb het nu gezien. Leuk en weer heel anders dan de mijne.
    En ik ga zeker jouw kaart van onze uitdaging met dat schuifhartje ook maken.
    Werk ze en een kus van mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. 2 superleuke kaartjes! Mooi in de zachte kleurtjes.
    Ik heb ook 17 jaar lang een scooter gehad, zo'n dankbaar ding, de herinneringen komen weer boven:)
    Hier vandaag ook niet zulk mooi weer, het beloofd beter te worden.
    Werk ze!
    Lieve groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beide kaartjes zijn erg leuk Daphne, zo’n modelletje geeft inderdaad net iets anders,superleuk. Scooters zijn niet aan mij besteed, ik heb even op een thomosje gereden maar vloog in de straat al onderuit omdat het gevroren had en toen ik verkering had met mijn man had hij een Yamaha (dacht ik) en ging ik niet meehangen in de bochten, hij vond het niet fijn met mij achterop hihi gelukkig had hij snel zijn rijbewijs 🎉
    Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke kaarten zijn het! Dat model is een heel dankbaar modelletje als je snel eens wat anders wil..
    Ik heb altijd gefietst. Tot ik mijn rijbewijs had, maar ook toen alleen de auto voor langere ritten. Een scooter nee...dat niet. Lijkt me wel heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het zijn hele mooie kaartjes ook in mooie kleuren.
    Ja wij gaan verhuizen naar een vrijstaand huis in ons eigen dorp, dit staat pas in maart te gebeuren dus duurt nog even, vorig jaar wisten we al dat we dat huis gingen kopen en in januari hebben we een handtekening gezet, toen leek het nog een eeuwigheid maar we zitten inmiddels weer in augustus, terwijl we in september toen nog bij een ander huis zijn gaan kijken eerst. Dus stiekem vliegt de tijd. En idd zeer spannend as woensdag weten we wat de mensen geboden hebben er zijn er inmiddels 14 geworden...of ze allemaal iets geboden hebben weet ik niet.
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is een leuk idee om een strook uit de kaart te snijden! Die ga ik onthouden..
    Ik vind het hele mooie kaarten; de kleurtjes en de afbeeldingen matchen prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk modelletje dit! Het ziet er horizontaal of verticaal toch weer heel anders uit. Beide kaartjes zijn prachtig! En ook de binnenkant is een plaatje. En ja, van niemand krijg je zo een enthousiast ontvangst als van je hond, zelfs al ben je alleen maar even boodschappen wezen doen.. Gaat Lila nooit mee naar de camping?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie kaarten.
    Leuk dat het zowel horizontaal als verticaal zo'n mooi effect geeft.
    Het is echt knutselweer hè? Werk ze weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke kaart met de retro scooter erop, heerlijk crossen door het land..Bedankt voor het mee doen bij K&K.. groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een plaatjes van kaarten heb je gemaakt!
    Liefs,
    Myriam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige kaart helemaal in retro stijl.
    Bedankt voor je deelname aan de challenge van 4-SCB.

    Groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen