vrijdag 11 oktober 2024

Tips and Tricks

Deze maand ben ik er weer bij, "Tips and Tricks", georganiseerd door Busy Bessy (Elisabeth).
Elke 2de vrijdag van de maand en tip delen waarvan je denkt "dat zouden meer mensen moeten weten".
In het verleden gebruikte ik voor mijn kaarten de foam blokjes. 
Ik kocht vaak een verpakking waarin verschillende diktes zaten, maar gebruikte dan 1 soort en de rest bleef liggen. 
Na lange tijd plakte ze dan niet meer en gooide ik het weg. 

Totdat ik bij Action een rol foam tape zag liggen in de dikte die ik altijd gebruik.
Ik kocht zo'n rol en met een (oud) schaartje knip ik steeds stukjes af die ik nodig heb. 
Al gauw kwam ik er achter dat er aan het schaartje restjes tape (of plak) blijven zitten. Voor je het weet kan je geen stukjes meer knippen maar blijft alles beschadigd en onbruikbaar aan je schaartje en rol plakken. 
Heel irritant. 
Mijn moeder kwam met en hele goede tip. 
"Daph, je kan je schaartje eerst even afvegen met zo'n (billen)doekje"
"Ook nog een paar keer knippen in het doekje en daarna kan je het gebruiken.
En komt er weer zo'n plakkerig goedje aan je schaar, dan herhaal je het gewoon even"

Mam, bedankt, dit is de gouden tip want het werkt echt!

Fijn weekend, je zou maar vrij zijn en de weersvoorspelling gezien hebben. 
Wij gaan lekker klungelen rondom het huis, nu al zin in







4 opmerkingen:

  1. Ha die Daphne
    Prima tip ga ik proberen, want ik klungel daar ook altijd mee, heel erg bedankt ook aan Marja je moeder!
    Fijn weekend, liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge, dat is heel herkenbaar van die plakkerige schaar...
    Waar billendoekjes allemaal niet goed voor zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is ook een goede manier om zo'n plakkerige schaar af te vegen. Ga ik proberen.

    BeantwoordenVerwijderen