vrijdag 12 oktober 2018

Jesse jarig.

Morgen is onze oudste jarig.
19 Jaar wordt hij.....
19, Pfffff, kijk dat de kinderen ouder worden begrijp ik, maar dat ik moeder ben van een kind van 19....wow,  niet normaal toch!
Maar het is toch echt zo,  19 jaar geleden werd ik voor het eerst moeder (en ik weet het nog alsof het gisteren was😊).

Natuurlijk maakte ik een kaart voor hem:
 Bij DCL spelen ze "tic-tac-toe" en ik gebruikte het diagonale rijtje (rondjes, verjaardag en favoriete kleuren)
De basis kaart is lila (hoe kan het ook anders, dit vond ik voordat wij onze pup Lila in huis hadden al een mooie kleur).
Het dp is van een blok van de Action en ik vond het voor Jesse een hele mooie kleur combinatie.
Verder gebruikte ik (veel) zwart, vind ik voor kaarten ook erg mooi.
De buiten kant rustig gehouden, want binnenin zit een verrassing:
 Ik maakte er namelijk een "pop-up" kaart van😊.
Zo leuk, je verwacht het niet, des te groter is het effect als je de kaart open maakt.
Mijn Moeder maakte ooit zo'n kaart voor mijn zus, toen was ik al enthousiast.
Toen ook Jeanet zo'n soort kaart op haar blog plaatste, incl link naar een filmpje ben ik eens gaan zoeken op internet.
 Op het gedeelte wat uit gevouwen wordt plaatste ik 2 foto's van zijn hond Lila.
Een tekst "Best Friends" mag niet ontbreken, aangezien Jesse en Lila echt hele dikke maatjes zijn.
Ook voor een groot hart had ik nog ruimte.

In de kaart heb ik nog ruimte voor een persoonlijke  tekst voor Jesse.

Terwijl ik dit bericht plaats scharrelend Lila lekker om mij heen in de tuin.
Kijk eens hoe ondeugd ze kan kijken 😍.
Het wordt al een echte puber-pup!

Morgen is Jesse 19, Lila 12 weken en het wordt ongeveer 25 graden.
En dat allemaal op 13 Oktober.
Fijn weekend!!

14 opmerkingen:

  1. Wat een gave kaart met zo’n leuke en verrassende binnenkant! Bedankt voor het meedoen met de Dutch Card Lovers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig Daphne, wat een leuke kaart. Gaaf effect geeft het pop-up gedeelte hè. Alvast gefeliciteerd en een fijne dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alvast gefeliciteerd! Wat een mooie kaart, dat model is echt super en de kleuren matchen perfect. Fijne dag morgen!
    (oh, pssst, over 2 weken ben ik al 26 (!) jaar moeder, het gaat zo onwijs hard!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gefeliciteerd met je 19 jarig moederschap :-), leuke kaart voor Jesse, handig zo'n hond, heb je gelijk een goed onderwerp voor je kaart

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Daphne!
    Ik ken dat gevoel toch zo! Onze oudste is dus 30 en dat kan ik me eigenlijk niet indenken. Dat kan toch niet? Ik een kind van 30???
    Maar in elk geval gefeliciteerd met Jesse. En je kaart voor hem is super. Zo leuk met Lila erin. Ik heb dat model ook een keer gemaakt en toen zat het pop-up gedeelte wat scheef. Gek, dan probeer ik het niet meteen weer.
    Geniet morgen van een unieke dag! Ook qua zon en temperatuur, denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh, mooie kaart zeg! Met schattige foto's van Lila. Als ik die foto's dan bekijk tegen de laatste foto, is ze echt al mega gegroeid he?! Wow!
    Gefeliciteerd met Jesse. En ja, wat gaat het snel met de tijd. Onze oudste wordt ook al 18 dit jaar. Bizar. Je voelt het zo eigenlijk helemaal niet. Dat geloofde ik nooit als mijn omaatje dat wel eens zei, maar weet nu uit ervaring toch dat dat waar is. (En natuurlijk als ik in de spiegel kijk en mijn grijze garen zie, whahaha!!!)

    Fijne dag! Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke kaart, dat model heb ik nog nooit eerder gezien. Prachtig gemaakt. Proficiat met de jarige.
    groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke uitwerking van de Tic-Tac-Toe! Bedankt voor je deelname aan DCL én van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon, fijne dag gewenst!
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi Daphne
    Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Jesse, ja wat gaat de tijd toch snel!
    Leuke kaart heb je gemaakt met groot verrassinggehalte aan de binnenkant!
    Geniet ervan en het mooie weer!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, bijzonder weer voor deze tijd van het jaar hè..
    Hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon. Kleine kinderen worden groot.. Maar toch hebben ze je nog nodig hoor, en andersom ook. Lekker van genieten zo'n grote knul. En wat een poepie is Lila toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met Jesse. De tijd gaat hard hé?!
    Wat een geweldig kaartje. Zelfs bij het zien van deze kaart denk je: "Wauw".
    Action heeft tegenwoordig heel veel mooi papier. Heb jij de kerstversie al gezien?
    Ach wat een leuke foto`s van Lila. Gezellig zo`n schatje om je heen.
    Vandaag de echt laatste nazomer dag. Genieten dus maar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte gefeliciteerd met je "grote zoon" Daphne. Het gaat zeker snel en zo herkenbaar wat je zegt over moeder zijn van...
    Je kaart vind ik super, ik dacht eerst dat je zelf het papier met inkt had gemaakt...zou zomaar gekund hebben toch? Gave buiten kant en de verrassende binnenkant is top. Mooi dat je 'panelen' rustig hebt gehouden.
    Volgens mij een lekkere ondeugd die Lila haha.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog gefeliciteerd met Jesse (moet dan steeds aan onze Jesse denken :)) Wat een geweldige kaart heb je voor hem gemaakt, echt een verrassend mooie binnenkant! En wat een heerlijke foto van Lila!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooie kaart en verrassende binnenkant. Zal hij leuk gevonden hebben !

    BeantwoordenVerwijderen