zaterdag 21 maart 2020

Voor Richard

Vanmorgen eerst eens, met een kopje koffie erbij, geprobeerd om alle blog berichtjes terug te lezen. Ik ben een heel eind gekomen,  heb weer veel leuke dingen gezien.
Daarna douchen, ontbijt, beetje opruimen in huis, stofzuigen en de was bij gewerkt.
Mijn man heeft de boodschappen gedaan.
In deze tijd is dat geen leuke opgave, maar hij is met bijna alles wat we nodig hebben thuis gekomen, zonder blauw oog😉.
Nu tijd om weer wat kaartjes te maken.
Hopen dat het lukt, mijn hoofd zit erg vol, ik kan moeilijk ontspannen en weet niet hoe ik moet beginnen.

De kaart die ik nu laat zien is voor Richard, de man van Martha
Hij is bijna jarig en ik wilde hem graag een kaartje sturen.
Martha is zelf altijd erg attent met kaartjes sturen, wat je zaait is wat je oogst zeg ik altijd.
                       
 Voor Richard maakte ik een Z Fold Card, leek mij wel leuk, want nu kan Martha eens zien hoe het werkt, ze maakt zelf ook vaak aparte kaarten, met veel vouwen.
 Het papier komt uit voorraad.
Beetje stoer, maar niet te druk.
 Van bovenaf zie je dit, je ziet nu ook goed dat de ballonnen "zweven", heeft een speels effect.
 De digi won ik ooit eens bij een challenge.
Nog nooit gebruikt,  maar voor Richard wel leuk.....
Hij doet namelijk aan motor racen, haha, passend bij zij  leeftijd vond ik dit plaatje daarom extra leuk. Een "racende" schildpad, whahahaaa.
Als de motor straks te hard voor je gaat Richard,  kun je altijd nog op de step😂.
 De tekst "Live your life" enz hoort bij de digi.
De Happy Birthday is van action.
Het cup cakeje kreeg ik van Rensina.
De ballonnen ernaast geplakt.
Op het lege gedeelte schreef ik een persoonlijke boodschap voor Richard.
De digi kleurde ik in met nieuwe Action waterverf.
Het zijn doosjes waar 6 metallic kleuren verf in zitten (kosten 1 euro).
Ik kreeg ze voor mijn verjaardag, van Jade, onze dochter.
Heel blij mee.

Eigenlijk wilden we wat gaan doen in de tuin, maar het is héél erg koud, daardoor ontbreekt de zin om te beginnen.
Wie weet straks nog.
En vanavond maar even lekker met de beentjes omhoog voor de tv.
Challenges:
CCU, #3, Verjaardag.
MHH-Challenges, #20, Sport.
DAK, #39, Mannelijke verjaardag,  2de inzending.

30 opmerkingen:

  1. Prachtig kaartje met een leuke twist op de motor voor Richard. Leuke details heb je er in aan gebracht.
    Ik hoop dat het gauw wat rustiger word Daphne.
    Fijne weekend.
    Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier waait ook een heel gure wind.... heb net de hond uitgelaten en mijn oorspronkelijke rondje wat ingekort. Bij het uitlaten vanavond maar een dikke jas aan 😊.

    Je kaart voor Richard is écht schitterend. Gave digi en een enig modelletje!

    Blijf gezond!
    xxAngela

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooh wat gaaf.... zie net dat je deze kaart mee laat doen bij MHH 'sport'..... dit is nog eens humor!😂🤣.
      Dank je wel voor je inzending Daphne!!!

      Verwijderen
  3. Leuke kaart voor Richard, Daphne!
    Die lacht zich een deuk, hahaha en ik ook.
    Ja het is fris. Ik was van plan ramen te lappen. Wacht nog wel even:). Ik kan nog naar buiten kijken;)
    Vervelend dat je zo onrustig bent.
    Rustig aan en goed voor jezelf zorgen.
    Knuffel Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een leuke digi voor zo'n kaartje Daphne. Mooie kaartvorm!
    Vanmorgen ook nog een poging gedaan om aan rijst en melk te komen, helaas alles op bij de Aldi, maar wel paaskippen gekocht voor de kleinkinderen voor die ook op zijn.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kaart met grappige digi voor de jarige. Ook een mooi kaartmodel. Zelf houd ik ook wel van een allerlei aparte vouwkaarten.
    Zelf heb ik gisteren boodschappen gedaan. Alles wat ik nodig had was er wel, behalve handgel. Ik heb gelukkig nog een beetje in een flesje. Ik vind het nl. wel handig om bij de hand te hebben voor mijn werk bij de thuiszorg. Maar ja, overal zijn de schappen van met dit product leeg.
    De hygiënische handgel wordt zelfs al uit de wc's van het ziekenhuis gestolen heb ik begrepen. Het moet toch niet gekker worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een superleuke kaart met humor! Dat hebben we ook nodig in deze tijden...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuke kaart, Daphne.
    Ja, hier vond ik het vandaag ook al zo koud. Zonnetjes schijnt wel heel vrolijk, maar een erg koude wind erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, geweldig, de gedachte achter dit kaartje (heeft wel wat weg van de tekst die ik op jouw kaartje schreef :-p) Ik vind vooral het schildje supermooi geworden!
    Het zijn onrustige tijden, met veel zorgen, hopelijk levert het ook nog iets goeds op als saamhorigheid en zorgzaamheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is een super leuk kaart geworden Daphne! Daar zal hij blij mee zijn.
    Vanmiddag kreeg ik ineens een leuk kaartje uit mijn handen en die voor een vriendin gemaakt. Ik dacht oh dat voelt ineens fijn, maar daarvoor totaal geen zin of fut.
    Ja het is superguur buiten..laat het maar iets warmer worden, dan kunnen we allemaal weer naar buiten in eigen tuin.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha die is leuk voor Richard, geweldige digi in combinatie met de tekst Daphne. Leuk dit model kaart.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je kaartje is top! Die tekst vind ik geweldig. Hier heb ik boodschappen gedaan vanmiddag, gaat er een man bij de kassa gewoon tegen me aan staan en gaat ook nog eens kletsen, nou ja.... als ik in de winkel loop probeer ik niet te hoesten, iedereen kijkt je dan zo raar aan, maar bij die man ben ik eens flink in mijn sjaal gaan hoesten. Je had moeten zien hoe snel hij naar achteren ging. Ik snap de mensen niet. Ze zien de ernst ervan nog niet in. Nou ik blijf lekker thuis als ik niet weg hoef. Wandelen met de hond doe ik achter op het land. Daar lopen geen kuddes mensen. Rust jij maar lekker uit, knutselen komt wel weer en de inspiratie ook.
    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie kaart maakte je voor de jarige. De digi is erg leuk voor iemand die motor rijdt. Hij zou ook goed bij mijn man passen maar dan puur voor het feit dat hij iets met schildpadden heeft!
    Vandaag voor het eerst weer een beetje rust in mijn hoofd. Misschien doordat het weekend is en ik er van uit ga dat er geen kindertjes meer thuis met schoolwerk bezig zijn. Vanmiddag met jongste zoon 20 kilometer gefietst. Er stond wel een koude wind maar het was heerlijk om even buiten te zijn.
    Blijf gezond!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een heel leuk kaartje voor de jarige Daphne, geinige stempel heb je gebruikt. Het was hier ook guur aan het einde van de middag toch even de deur uit gegaan ik had een tiental kaartjes gemaakt voor het verzorgingshuis hier in de buurt voor de oudere die geen bezoek mogen/kunnen ontvangen, gewoon in de bus gedaan kunnen ze zelf verdelen.
    En je inspiratie die komt wel weer.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een ontzettend gave kaart. Vind het zo leuk om persoonlijke kaarten te kunnen maken. Ik ben zelf ook bezig geweest met kaarten maken, maar ook met haken. Lekker thuis blijven nu.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi hoi Daphne,
    Hahaha, de kaart viel vanmiddag op de mat en jaaaa we hebben er vrolijk om gelachen, gewoon een tegenstelling van motorrace!
    Heel leuk dit modelletje, ik ga em zeker even lenen van je! Heel erg bedankt namens Richard en natuurlijk ook namens mij, heel attent van je!
    Liefs en ondanks alles een fijn weekend!
    Martha en Richard



    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Daphne, ik snap de onrust helemaal... Blijven ademen!
    Je kaart is zo grappig! Tof gemaakt en met veel liefde, dat zie je!
    Zie je het zitten om nu dinsdag om 8 u de uitdaging te plaatsen? De mijne is af,wat een mirakel is, want veel knutselen zit er niet in, maar ik probeer toch elke dag me even terug te trekken met een muziekje op mijn oren. Ik heb dat gewoon nodig...
    Als het jouw nog niet gelukt is, kunnen we het ook opschuiven naar 7 april. ( 31 maart is al bezet ). Hou je goed x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke details heeft jouw kaart.
    En vol met grapjes. Dat kunnen we nu zeker goed gebruiken.
    Succes voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ja, inderdaad, Daphne; het zijn rare tijden, maar we maken er het beste van, niet? deze kaart is alvast weer mooi geworden, met die mooie vouw en de zwevende ballonnetjes. Zal zeker gewaardeerd worden, vooral nu. A

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie kaart, leuk model!
    We leven maar per dag en kijken wat we kunnen doen (voor een ander)...
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super leuke kaart Daphne. Mooi model en mooi afgewerkt. De gedachte erachter is ook wel grappig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke kaart, deze bracht een lach op mijn gezicht en dat is iets wat we in deze tijd goed kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke kaart! Grappig om de schildpad te gebruiken terwijl hij normaal motorracet ;)

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Daphne,
    een ontzettend leuke kaart voor Richard! En dat vindt hij zelf ook zo te lezen! Ook lief van je dat je een apart model hebt gemaakt voor hem. Super!
    Houd je hoofd koel hoor! We zijn er nog niet en met zijn allen gan we hoer doorheen komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een geweldig gaaf kaartje heb je gemaakt voor Richard.
    heerlijk die humor...
    Liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hahaha, leuk bedacht! Wat is het een mooie kaart zeg! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Beautiful card. Love the fun fold and the amazing image!
    Thanks for playing along with us at our present challenge at Creative Crafting Uncles and good luck. Hope you will join us next challenge again.

    Crafty greetings
    Alex

    *Owner* Creative Crafting Uncles {#03 – Birthday}
    *DT + Admin* Do-Al(l) Kreatives {#39 – masculine birthday}
    *DT* Kreativ-Tanten Challenge {#39 – Spring / Easter}
    *GDT* Cards und More {#46 – Moodboard}
    Alex' Kreative Seite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It's me again... now with an other DT hat on... Thanks for playing along with us at our present challenge at Do-Al(l) Kreatives and good luck. Hope you will join us next month again.

      Crafty greetings, keep distance and stay healthy
      Alex

      Verwijderen
  27. Hi, I have just come across your blog and your card, it is delightful! (made me smile!) I just love the Tortoise on the skateboard! Fabulous! Hugs, Zowie x

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Amazing creation! I love the fab fold and the funny image!

    Thanks for playing along with our Do-Al(l) Kreatives Challenge and good luck!

    Hugs and please come back soon!
    Doris
    Kleido’s BastelStüble
    *Owner* Do-Al(l) Kreatives
    *List Manager* Challenges for Days

    BeantwoordenVerwijderen