zondag 20 december 2020

Happy 2021

Vandaag laat ik jullie een kaart zien die ik gemaakt heb met een foto van ons gezin. Juist dat vind ik nou zo leuk aan zelf kaarten maken, je kan ze extra persoonlijk maken.:

Deze foto gebruikte ik ook voor het Sint Kadootje wat ik voor mijn familie heb laten maken. Ik vind dit echt een 2020 foto!!😉
Basiskaart komt uit mijn voorraad.
Deze past goed bij de kleuren op de foto,  die trouwens per ongeluk heel goed bij elkaar matchen. 
Veel blauw van de kleding en het mondkapje. Daarbij de achtergrond van de foto waar Mylo met zijn vriendin op straat,  past weer goed bij de kleur van onze kater (die je bijna niet ziet😂) en bij mijn jas. 
Verder wat neutrale kleuren als zwart, wit/beige en onze hond Lila, die héél donkerbruin is.  
Goh...... de foto is bijna perfect😇.
Om het geheel een vrolijk uiterlijk te geven combineerde ik het met warme kleuren oranje en een beetje goud. 

Bedankt voor de lieve opmerkingen op mijn vorige bericht. 
De operatie is héél goed gegaan. Het ontwaken uit een narcose ging wat lastiger, maar 's avonds kregen we telefoon dat mijn vriendin er weer helemaal was. 
Helaas kreeg ze de volgende dag wat complicaties. Hoesten,  benauwd en koorts. 
Dus werd er besloten om long foto's te nemen, bloed onderzoek te verrichten en voor de zekerheid nog een keer een corona test te doen.
Laat in de avond werden we gebeld en jullie raden het al, mevrouw is positief getest op corona....... wat een enorme schrik!!

Ze ligt nu in isolatie, wij blijven hopen dat het goed gaat,  vooralsnog lijkt ze zich er goed doorheen te slaan. 
Zelf ben ik ook getest, want ik had natuurrijk intensief contact gehad. Mijn uitslag is negatief, maar waarschijnlijk moet ik over een paar dagen nogmaals testen,  voor de zekerheid. 
We blijven rustig, maar dit geeft natuurlijk veel spanning. 
Ik ga straks maar even lekker wat kaartjes maken, daar kan ik altijd goed bij ontspannen. 
Challenges:

CSG, #55, Alles mag! (Eigenlijk was deze kaart bedoeld voor de #54 challenge, maar door de omstandigheden was ik hiervoor te laat. Gelukkig is nu de "alles mag")

GCC, #8, Alles Mag. 

21 opmerkingen:

  1. Prachtige creatie!!
    jee wat heftig zeg! Heel veel Beterschap en sterkte voor je vriendin. Hopelijk blijf jij ook negatief.

    Fijne dagen
    xx
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaart maar wat naar voor je vriendin spannende tijden nog voor jullie xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kaart Daphne, alles past zo mooi bij elkaar. Ach wat naar voor jullie vriendin, extra zorgen erbij. En ook voor jullie weer, hou je haaks hoor!
    Groetjes, Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze foto is zo leuk! Prachtig kaartje! Hoewel de reden van die mondkapjes natuurlijk helemaal niet leuk is.. Wat schrikken dat je vriendin corona heeft, zeker nu ze zo zwak is. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een vrolijk nieuwjaarskaartje met de hele familie, goed idee
    sterkte met de zieke, het blijft zo spannend in deze tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke kaart en zeker heel persoonlijk, leuk gedaan.
    Veel minder leuk is de situatie van jullie vriendin. Heel veel beterschap voor haar en sterkte ook voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een hele mooie kaart, deze heeft zeker iets.
    Jeetje wat heftig allemaal, ga duimen dat je negatief bent/blijft. En heel veel sterkte voor jullie allemaal.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel persoonlijke kaart. Dat is inderdaad het leuke aan zelf kaarten maken.
    Wat schrikken zeg. Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke persoonlijke kaart in vrolijke kleuren ookal,was 2020 niet zó vrolijk. Wat sneu voor de buurvrouw dat steeds het een na het ander de kop opsteekt. Hopelijk komt ze hier goed doorheen en blijf jij negatief testen Daphne. Ik zal duimen voor je.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie familiefoto verwerkt tot vrolijke kaart, Daphne
    2020 envmondkapjes gaan we niet licht vergeten...
    Ah wat sneu voor je vriendin, hopelijk gaat ze hier goed doorheen komen en hopelijk blijf jij ook negatief getest... veel sterkte!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is een heel leuke persoonlijke kaart Daphne...leuk met die foto erop, ja het jaar van de mondkapjes...mooie bijpassende kleurtjes ervoor gebruikt
    En beterschap met je vriendin, wat heftig dat ze nu ook nog corona heeft gekregen, hopelijk komt ze daar goed doorheen, en ook voor jullie is het te hopen dat de uitslag negatief uitpakt
    Afgelopen week is er een broer van mijn vriendin overleden aan corona, en nog maar 74 jaar oud..
    Het blijft altijd opletten ...
    Dan ook nog bedankt voor je 'bere' leuke kerstkaart die ik van je gekregen heb...en ook hele mooie wensen erin...Zo lief!!!
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Daphne,
    dat zit niet mee voor jullie vriendin, zeg! Is de operatie goed gegaan, heeft ze Covid! Sjonge, moet je dat allemaal nog meemaken op zo'n leeftijd.
    Je kaart is heel gaaf. Leuk dat jullie deze foto's allemaal gemaakt hebben, wordt inderdaad zo persoonlijk.
    Ik duim dat je negatief blijft (klinkt wel een beetje raar)...sterkte, ik snap dat dat best wat spanning geeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt er een leuke kaart mee gemaakt Daph. En ja, we blijven duimen voor TJ en voor jou. Fijn. Dat je zo goed onder controle blijft. Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heftig verhaal zeg. En ja wat ligt corona op de loer. Ik hoop dat je 2e test ook negatief is. Geeft toch weer spanning he die testen. Ik hoop dat jou vriendin er door komt. Een flinke operatie en dan corona krijgen. Leuke kaart maakte je, vrolijke kleuren en lekker persoonlijk en apart. Wij kregen een kaartje van mijn broer: oost west thuis kerst. En we gaan er wel wat van maken en dat gaat zeker lukken. Groet Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erg leuk hoe je deze leuke foto op zo’n mooie kaart verwerkt hebt Daphne.
    Ik heb wat gemist zie ik dus snel even teruglezen.
    Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hele mooie kaart. Wauw, wat schrikken zeg. Hopelijk gaat het helemaal goedkomen met je vriendin, en heb je het zelf niet ook opgelopen.
    Fijne maandag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een heel mooi kaartje van een mooi gezin.
    Hopelijk komt alles daar goed , ik denk aan je!
    ( bedankt voor je kaartje het zat vandaag bij mijn post)
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kwam hier toevallig langs Daphne en wilde even zeggen dat dit een geweldig mooie kaart is met de hele familie.
    Mooie kleurtjes en dan die mondkapjes, ook bij de hond.... kei-leuk geheel!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze kerstkaart is het perfecte plaatje...eeehhhh....kaartje. Heel mooi met de foto en de matchende kleuren.
    Wat een schrik dat je vriendin toch positief getest is. Toen ik vrijdag bericht kreeg dat mijn onderwijsassistente positief getest was werd ik daar toch echt wel zenuwachtig van. Gelukkig was mijn test ook negatief. Hopen dat het bij jou ook zo blijft bij de tweede test.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een hele leuke kaart heb je met deze 2020 gezinsfoto gemaakt. Fijn dat de operatie van je vriendin geslaagd is, maar wel schrikken dat ze er nu corona bij heeft gekregen.
    Hopelijk is bij jouw de komende test weer negatief.
    En bedankt voor je mooie kerstkaart die ik vandaag heb gekregen. Hij hangt al aan de deur! (vanwege de drukte bezorgen ze blijkbaar wel op maandag)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heftig verhaal met je vriendin, hopelijk knapt ze weer goed op, en dan nog corona erbij krijgen is niet niks natuurlijk. Ook voor jouw is het spannend, ik hoop dat het goed blijft gaan, want anders mag je haar ook nog niet gaan helpen..ik duim voor je....en deze serie kaartjes is ook al weer zo leuk geworden. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen