donderdag 31 december 2020

Oudjaarsdag

En dan ineens is het 31 December,  de laatste dag van het jaar. En wat voor een jaar, maar daarover wil ik het niet tel ang hebben. 
Ik kijk graag vooruit,  blijf niet teveel hangen in wat is geweest en benader alles het liefst met veel vertrouwen.
Blijf altijd positief,  dat zei ik vaak, maar na dit jaar durf ik zelfs dàt niet meer te zeggen. 😉
Toch heeft 2020 mij een mijn gezin ook veel moois gebracht. We hebben veel geleerd en zijn dankbaar voor alles wat we gekregen hebben. 

Vol vertrouwen kijk ik uit naar 2021.
Kom maar door met het nieuwe jaar,  wij zijn er klaar voor!!

De afgelopen dagen zijn wij weer druk met het bakken van de oliebollen.
Dit jaar bakken we ze "corona proof" bij ons thuis. Daarna brengen we ze naar onze winkel in Nunspeet en naar een collega Bakker Bart,  daar worden ze verkocht. 
Ik ben blij dat we de ruimte hebben thuis, het gaat echt hartstikke goed. 
De kinderen helpen allemaal weer mee, het is al bijna een traditie geworden😉.
We hebben een grote tent voor onze deur gezet, zodat er buiten kunnen bakken maar wel droog staan. 
Alle ingrediënten staan klaar om verwerkt te worden in het deeg. 
Mylo doet de oliebollen in het vet. 
Elke ochtend staat hij samen met mijn man héél vroeg op zodat mijn vader en ik de verse oliebollen op tijd kunnen bezorgen in de winkels. 
Als de bollen klaar zijn worden ze in kratjes gedaan,  die makkelijk achter in de auto kunnen. 
Ook dit jaar zijn ze weer heeeeeeeeerlijk.

Ik wens jullie allemaal een heel goed uiteinde. 
Voor 2021 héél veel geluk,  liefde,  gezondheid en blijf negatief met en positieve instelling😘
Héél veel lieve groetjes van mij!






13 opmerkingen:

  1. Wow dat ziet er goed uit Daphne altijd fijn al je het samen kunt doen. Fijne jaarwisseling xx.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn heerlijk en vandaag kom ik ook even langs om de sfeer mee te krijgen en er eentje vers uit het vet te proeven.
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw wat zien deze er professioneel uit! Geweldig, maar jullie zijn natuurlijk ook professionals. Heel fijne jaarwisseling voor jou en je geizin en ik vind jou altijd positief hoor (van wat ik lees dan natuurlijk..)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er goed georganiseerd uit. Succes nog vandaag.
    Goed uiteinde en een nog beter begin van 2021

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi dat jullie dit zo met elkaar doen, Daphne!
    Wel druk lijkt me, maar toch ook gezellig!
    Voor jullie een fijne jaarwisseling en al het goeds voor 2021!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Daphne,
    Wat ziet dat er handig uit zo. Wat gezellig dat de kinderen helpen met bakken. Succes vandaag. Fijne jaarwisseling gewenst en alvast een gezond, gelukkig en creatief 2021 gewenst.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat slim om op deze manier de traditie in stand te houden en wat knap om steeds zo vroeg op te staan en aan het bakken te gaan. Creatief en hart voor de zaak en de mensen, top.
    Leuk je hier nog even "gesproken en gezien" te hebben Daphne.
    Hopelijk kunnen we in het nieuwe jaar weer van je creativiteit genieten.
    Fijne jaarwisseling en een mooi en vooral gezond 2021 gewenst. Knuffel voor Lila.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat schrijf je dat mooi Daphne. Er zijn zo veel dingen om dankbaar voor te zijn en er is ook veel moois. Dingen gaan allemaal anders, maar dat wil niet zeggen dat het dan niet fijn is, wij staan ook op deze manier in het leven. Voor jullie drukke dagen nu, ook wel weer een bepaalde sfeer die het met zich meebrengt en een gevoel van saamhorigheid denk ik. Fijne jaarwisseling!
    Groetjes, Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn als je zo terug kunt kijken op dit bewogen jaar.
    Echt teamwork hoe jullie samen oliebollen bakken en verspreiden.
    Goede jaarwisseling gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er top uit zeg!! Een traditie is altijd mooi.
    Hmmm heb er al zin.
    Fijne jaarwisseling en een mooi en goed 2021 toegewenst.
    gRoetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er professioneel uit zeg! Wat een oliebollen! En lusten de bakkers zelf vanavond dan nog wel een oliebol?
    Het was een raar en voor velen een bewogen jaar. Hopelijk brengt 2021 ons vooral veel positiefs!
    Fijne jaarwisseling!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Daphne,
    Allereerst veel gezondheid en geluk gewenst, dat 2021 een mooi jaar mag worden!
    Daar word hard gewerkt zeg, wat een leuke foto’s.
    Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen