dinsdag 27 april 2021

KikkerPrins

Vorige week vertelde Jade, onze dochter, dat ze een kikker geredt had die op de weg liep. Ze was bang dat hij dood gereden zou worden, stapte van haar fiets,  pakte de kikker van de straat en zette hem aan de overkant in de berm, richting sloot. Lief hè, van haar. 🥰

Toen ze dit aan ons vertelde zei ik meteen "heb je hem gekust,  want misschien was het wel een Prins"....... 😉, maar nee,  dat had ze niet. We zullen het dus nooit weten😁

Dit gebeuren inspireerde mij om deze kaart te maken. Zelfde model als de kaart van gisteren,  maar toch is het iets heel anders geworden. 

De kikker, met zijn ondeugende koppie, vond ik op internet,  het past precies bij de tekst. 
"Kiss me" en de vlindertjes heb ik gemaakt met een stukje papier wat ik zelf gekleurd heb met mijn Neon verf van Ikea. 
De vlindertjes maakte ik met een hartjes pons. 2 hartjes met de puntjes tegen elkaar leggen en een glittersteentje in het midden.
Binnenin maakte ik de tekst af. 
Ik maakte een vlaggenlijn met daarop kleine lettertjes, 
De vlaggetjes heb ik gesneden met mijn BigShot en "opgehangen" aan een touwtje. 
De lettertjes ook gesneden met mijn BigShot en een kleine alfabet snijmal. 
Een heel gepriegel, maar heel leuk om te doen. 

De kikker bungelt aan een lintje binnenin en past, met zijn knipoogje, goed bij de tekst. 

Vandaag Koningsdag.
Helaas zitten we nòg steeds in de lockdown en wordt er nergens iets georganiseerd. 
Mijn man heeft daarom de zaak dicht vandaag.
Ik mag wel lekker aan het werk. 
Het houdt mij van de straat zeg ik altijd maar. 
Challenges:
MHH  #32, Kikkers. 
2 Sisters,  #49, Vlaggenlijn,  2de inzending. 
Creative Sketchy Girls, #59, Bingo,  2de inzending. (Diagonaal van links onder naar recht boven,  Vlinder/Diecuts-punches/lint)
Unicorn, #64, Dier op je kaart,  3de inzending. 

15 opmerkingen:

  1. Hij is super gaaf je kaartje, leuk dp en model de kikker zelf is een schatje, fijn werkdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat lief van haar en de kaart is echt uberdchattig

    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die is leuk! Heel creatief ook, met de zelf samengestelde vlindertjes en de grappige kikker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief van je dochter! Je kaartje is heel leuk, of het echt een vlaggenlijn is die mee kan doen moet onze challenge, dat weet ik niet. Maar bedankt voor je deelname!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kaart, net als die hieronder!
    En goed van je dochter, ze heeft hart voor de natuur...
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke kaart weer Daphne. Wat lief van je dochter dat ze de kikker hielp. Mooi hoor. Werk ze vandaag!
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een echte leukerd Daphne creatieve dochter Werkze
    Fijne koningsdag van Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Iekssss! Het idee alleen al om een kikker te kussen.... Wel heel lief! Je kaart is daarom extra mooi door het verhaal van Jade. Ja, koningsdag is wel saai zo. Hopelijk volgend jaar een stuk beter. Werk ze!
    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah wat lief van Jade, Daphne!
    En wat heb jij een leuk kikkerkaartje gemaakt!
    Jammer he dat ook Koningsdag niet door kan gaan!
    Werkse, liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhhh dit is zo'n leuk kaartje. Leuk verhaal over Jade, deed me mijmeren over een Prins die we vaak gekust hebben maar (gelukkig voor hem) nooit in een kikker is veranderd 😂😂. Ach ja, memories, hoe ouder je wordt hoe meer je er krijgt.
    Werk ze maar lekker en van mij weer een virtuele 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke kaart! Het verhaal erbij vind ik nog leuker. Wat lief van haar!
    Ook hier geeft de kikker aan het touwtje, die zowel op de voorkant als binnenin te zien is, dat verrassende effect. Om te onthouden ;-)
    Hopelijk heb je een goede werkdag gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh wat een lieffie deze kikker.

    Jade is een echte dierenvriendin.

    Groetnis fan Ina xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weet niet wat ik leuker vind.... het verhaal of de kaart! Allebei geweldig!!
    Gezellig dat je weer van de partij bent bij MHH en veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen