dinsdag 21 december 2021

8 Kleine "kadootjes"

Zoals ik jullie al eerder verteld heb loopt Mylo stage bij een dag besteding, op een groep van 8 kinderen. Hij is daar heel erg op zijn plek en vind het ontzettend leuk om 2x in de week daar naartoe te gaan. De kinderen in zijn groep zijn allemaal tussen de 10 en 12 jaar oud.

Afgelopen week kwam Mylo thuis met een klein kadootje, gekregen van 1 van de kinderen, met een ontzettend lief briefje erbij (geschreven door de ouders)! Ik las het briefje en weet nu dat Mylo enorm gewaardeerd wordt, ik kreeg er tranen van in mijn ogen, wat kunnen weinig woorden veel zeggen!

Die dag vroeg Mylo mij ook om "kaartjes" te maken die hij aan de kinderen kan geven om ze een fijne Kerst te wensen. 

Ons oog viel op deze kleine zakjes,  die ik al eens eerder gemaakt heb. 
Het patroon vond ik toen bij Sarah, die een duidelijke foto heeft geplaatst van hoe het zakje te maken is. 
Ik knipte en vouwde 8 verschillende van Kerst papier.
Op elk zakje maakte ik een Kerst figuurtje.
Alleen het hoofdje, want de zakjes zijn klein, zo'n 10 cm.
Het was veel werk om al die figuurtjes uit te snijden en in elkaar te pakken op de mini zakjes, maar afgelopen zondag, toen iedereen hier Feyenoord-Ajax zat te kijken ben ik met dit klusje begonnen en maakte het 's avonds af. 
In elk zakje zitten 2 chocolade Kerstkransjes.
Leuk om te maken en Mylo is er blij mee.
Hij vroeg meteen of ik ook nog "even" iets voor de juffen en meesters kon maken......."ja hè mam, dat kan jij wel hè".
ZUCHT!!!


14 opmerkingen:

  1. Wat een schattige zakjes! Superleuk dat hij dit wilt voor zijn groep, dat wil toch wat zeggen. En fijn dat hij zo gewaardeerd wordt.
    Ik zie dat bij ons op school ook, hoe kinderen echt genieten van de stagiaires of hun juf als de klik er is.
    En of je nog wat wilde maken hahaha, soms moeten we kunnen toveren he.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi moeders kunnen alles, super leuke zakjes Daphne! En zo fijn dat je zoon gewaardeerd wordt fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Daphne, deze kadozakjes!
    Fijn dat het zo gewaardeerd wordt!
    En hahaha hoe herkenbaar, ook nog eventjes iets voor se juffen?...
    Liefs Martha fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg lief en leuk Daph. Dat heb je toch maar weer mooi gedaan
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk cadeautje heb je voor de groep gemaakt Daphne. Daar zullen de kinderen vast blij mee zijn. Ja, creatief zijn heeft soms z'n nadelen hihi.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! En tof met het linkje, het bracht me terug in de tijd. Doosjes- dinsdag. Dat rubriekje wou ik nog eens verderzetten, want ik had nog iedeetjes. Maar toen ben ik begonnen met diertjesdinsdag en die ben ik nog niet beu. Komt wel weer in rustigere tijden.
    Ze werden super leuk en je hebt nog werk voor de boeg. Hihi, herkenbaar. X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach wat is dat toch fijn als je ziet dat je kind zo gewaardeerd wordt om wie hij is! Wat dat is. Natuurlijk ook om wat hij doet, maar als hij niet was wie hij was, had hij een ander briefje gekregen. Die tranen in je ogen snap ik heel goed.
    Je hebt prachtige attenties gemaakt , lief idee van Mylo en heel grappig dat hij dan met nog een 'bestelling' op de proppen komt. Dat is een indirekt compliment aan jou, he!?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat hij zo gewaardeerd wordt.
    En hij boft met een moeder die hem helpt om iets leuks te maken.
    Leuk idee deze zakjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahahaha, hoe herkenbaar... bij ons is het : mama, ..... ja ? zou je een kaartje willen maken ? eh, jaaaaa.... tegen wanneer ? eh... eigenlijk tegen gisteren, maar morgen is ook nog goed hoor hahahahahaha !
    tof dat ze je toch nog altijd terugvinden en er veel appreciatie voor is. Dit zal wel lekker scoren worden !
    grtjs,martina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahahaha. Om dat laatste moest ik zo lachen. Wel heel leuk dat hij je er voor vraagt haha. Je kadootjes zijn echt heel erg leuk geworden. Heel erg mooi gedaan hoor.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat Mylo zo gewaardeerd wordt op zijn stageplek. En je hebt leuke cadeautjes gemaakt voor de kinderen en vast ook voor de juffen en meesters.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen