maandag 27 december 2021

Kerstkaart voor onze buren

De dag voor Kerst was ik vrij en kwam ik erachter dat ik onze buurtjes vergeten was een kerstkaart in de bus te stoppen. Dus ging ik gauw aan de slag:

Dit idee zat al langer in mijn hoofd, en nu mocht het er eindelijk uit😊.
Kraft basis, daarop een witte opleg waar ik bovenaan washi-tape heb geplakt. 
De sokjes stempelde ik op verschillend dp en knipte ze uit. 
Daarna heb ik alle stukjes en "wollig" bovenrand gegeven met structuur pasta.
De tenen en hiel van de sokken maakte ik wit met acryl verf. 
Met foam tape verhoogd op de kaart geplakt.
Een pearl drops maakt dat het lijkt dat de sokjes aan een haakje opgehangen zijn. 
Al jaren vraag ik mij af of de sokken van de Kerstman naar Kerst ruiken of dat hij toch ook stinkende zweet voeten heeft😂
Op bovenstaande foto zie je goed dat de Washi-tape wat goud kleurig is,  dus de goud kleurige tekst (sticker) maakt de kaart af. 

Onze Kerst is rustig en gezellig verlopen. 
Ik had 1ste Kerstdag een vroege dienst en nadat ik uit mijn werk kwam hebben we lekker hapjes gegeten en daarbij kadootjes gegeven aan elkaar. 
Daarna nog een quiz gedaan.
De 2de dag weer vroege dienst en toen heeft mijn man samen met de kinderen een heeeeeeerlijk diner op de bbq bereidt. 
Nu ben ik lekker een weekje vrij en gaan we, net als andere jaren oliebollen bakken. 
Veel oliebollen, want we bakken voor onze (ex)collega Bakker Bart in Stadshagen, waar de bollen verkocht worden. 

Oh ja,  en deze foto had ik jullie nog beloofd, genomen 's morgens vroeg om half 6, toen iedereen nog sliep, Floor eigenijk ook. 
Ze kijkt daarom ook zo van "zucht, moet dit nu?"
😂🥰.
Challenges:
2 Sisters,  #57, Inspiratie foto. 
DAK, #60, Het ruikt naar Kerst (zweet sokken van de Kerstman), 2de inzending. 




14 opmerkingen:

  1. Whaaahsha die Floor, echt vrijwillig op de foto met muts, Daphne
    Geweldig gedaan
    Wat een leuk kerstkaartje met die sokken, dat bont met struktuurpasta is slim!
    Wat hebben jullie het gezellig gehad zo te lezen en nu lekker weekje vrij en maar bakken, succes!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig foto van Floor, hele mooie kaart Daphne ondanks dat je moets werken fijne dagen gehad :). Geniet van je week vrij, fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kaart heb je gemaakt. En wat een schattige foto van Floortje met haar muts. Ik moest ook werken met kerst. een vroege en daarna een late dienst. Altijd ook wel weer gezellig. Geniet van je vrije dagen.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk al die verschillende kerstsokken aan die "haakjes" Daphne en Die arme Floor levert wel een leuke foto op. Geniet van je vrije week .
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk kaartje met de kerstsokken. Idee om te stempelen op dessinpapier. Mooie afwerking van je kaartje.
    Zo, dat zal eind deze week flink naar oliebollen ruiken bij jullie in de buurt. Veel bakplezier.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De zweetsokken van de Kerstman....hoe bedenk je het!! Zo leuk deze kaart.
    Succes met oliebollen bakken!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel leuke kaart.
    Ik zie geen damp van de sokken afkomen, dus de stank zal wel meevallen.
    Fijne vrije week en succes met bakken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke kaart. Het lijkt net alsof de sokken echt aan een haakje hangen. Leuk gedaan.
    Succes en plezier met oliebollen bakken. Wij gaan donderdag aan de bak. Niet zo veel als jullie er gaan bakken hoor. Een gezellige en lekkere traditie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, ik dacht dat het sokken waren van de bewoners van de huizen en niet van de kerstman...hihihi.. Leuk idee om op DP te stempelen en dan met structuurpasta de randjes te doen.
    En oh ja, dat weet ik nog, jullie zijn dé oliebollenbakkers van Lierderholthuis en wijde omgeving, is ook zo!
    Succes er mee! Altijd een hele happening...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke kaart. Grappig die sokjes aan die knopjes.
    En die arme Floor 🙂🙂
    Kus mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk met al die kerstsokken.
    Leuk dat je meedoet bij 2Sistersontheblog.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je kaart is erg leuk! Ja ik ben er dit jaar ook vergeten, of ik nog aan de slag ga voor een nieuwjaarswens weet ik niet...hier een aantal dingen op een rijtje gezet.
    Hahaha Floor ziet er top uit, te moe om gauw weg te lopen voor de foto.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gezellig zo'n rij met sokjes op je kaart!
    Dank je wel voor het meedoen bij 2Sistersontheblog.
    Groetjes Caroline DT

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk Daphne! Die kerstsokken op een rij tof! X

    BeantwoordenVerwijderen