woensdag 23 februari 2022

Kleurenkaartenteam

Voor het eerst in mijn leven doe ik mee met het Kleurenkaartenteam bij Martina.

De bedoeling is dat je met 2 gekozen kleuren een kaartje maakt. Het is een "schakel", dus elke maand wordt er een nieuwe kleur gekozen en valt er 1 weer af. Zo doet elke kleur dus 2 maanden mee (snap je het nog?)

Deze maand zijn de kleuren Jeans Blauw en Koper. Een hele mooie kleuren combinatie, geschikt voor mannen kaartjes vind ik en daar had ik er juist een paar van nodig, dus ik besloot mee te doen:

Met maarliefst 3 kaarten!!!🥰
De basis is héél donker blauw (onze oudste heeft een jeans broek die precies deze kleur heeft, dus geschikt bevonden voor deze uitdaging,  hihi)
De achtergrond maakte ik met blauwe distress inkt èn met koper kleurige pearl drops.
Eerst de blauwe distress inkt op een acryl blokje gedrukt,  daarna nat spuiten en op een wit achtergrondje gedrukt. 
Hetzelfde deed ik met de pearldrops, ging heel goed. 
Het volkswagen busje is een stans,  die ik gesneden heb uit jeansblauw papier. 
Hier gebruikte ik een stempel van een volkswagen busje. 
Zo lief, ik heb van Mijn Moeder een stempel set gekregen die zij gratis bij een bestelling van SU kreeg,  dank je wel mam!!
Happy Birthday is gesneden met mijn BigShot. 
Het busje gestempeld met blauw. 
En de laatste, met een Kever/lelijk Eendje erop. 
Uit dezelfde set van mijn moeder. 
De touwtjes van de laatste 2 kaartjes is koperkleurig garen.
Op de cirkel heb ik nog wat spetters gemaakt, met de pearldrops.

Zo leuk om nu eens mee te doen met het KKT.
Vaak denk ik te moeilijk met kaartjes maken. 
Ik blokkeer dan meteen, omdat je bv maar 2 kleuren mag gebruiken zoals hier....... dan komen er bijna geen ideeën naar boven. 
Maar nu,  ben ik er heel blij mee!!




29 opmerkingen:

  1. Hele mooie serie met stoere mannenkaarten heb je gemaakt! Wat lief dat je dat stempeltje van je moeder kreeg, je hebt het leuk verwerkt op je kaarten

    Hobbygroet Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dat heb je maar gedaan en hoe, super leuke serie kaarten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor een eerste keer heb je heel goed je best gedaan Daphne....het zijn echt hele mooie kaartjes geworden!
    Groetjes en op naar de volgende KKT,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kaartjes in de KKT kleuren Daphne. Leuk die achtergrondjes en de autootjes erop.
    Ik doe ook af en toe mee, maar had deze keer geen inspiratie.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. tof dat je ook aan het KKT meedoet, vaak wat nadenken, maar als je dan je blogrondje doet, zie je zoveel leuks hé. Je hebt een heel mooie reeks kaartjes gemaakt!
    groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt jezelf overtroffen met maar liefst 3 kaartjes! Heel mooi gedaan en die auto's zijn super leuk! Mooie mannenkaarten. Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een MOOIE serie kaartjes gemaakt Daphne.
    Liefs Wilma ☺☺☺

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gedaan, je hebt er nu toch maar mooi 3 kaarten bij en nog heel leuke ook. Mijn leeslijst van blogs gaat steeds meer dezelfde kleuren vertonen op de laatste woensdag van de maand, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk dat je ook meedoet Daphne!! En wat een toffe kaartjes zijn het geworden.
    Tot het volgende KKT!! (hoop ik)
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke serie kaarten heb je gemaakt, Daphne!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat je meedoet met het KKT
    Mooie serie heb je gemaakt
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt geweldige kaarten gemaakt!
    Niet te streng zijn voor jezelf en lekker meedoen met challenges.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi hoor Daph. Vooral die met die pearl drops op een blokje vind ik een heel leuk idee. Het is een mooie serie, hè Jan er weer meer voort.
    Kus mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een gave serie heb je gemaakt met deze mooie kleuren Daphne.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Welkom bij de club, leuke kaartjes heb je gemaakt, KKKT is echt niet moeilijk hoor, gewoon DOEN!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk, je eerste keer bij het KKT en meteen ook wel 3 kaarten gemaakt. Gezellig om je hier ook tegen te komen Daphne. Ik vind het iedere maand weer leuk om me te laten uitdagen, de ene keer lukt het beter dan de andere. Maar jij was lekker op dreef met drie toffe mannenkaarten.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik herken het wel, maar twee kleuren en meteen in de blokkade, ik doe ook niet iedere keer mee, maar soms ligt een kleur me eenmaal goed. Nou bij jouw is dat ook helemaal goed gekomen, maar liefst 3 prachtige kaartjes heb je gemaakt. groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat fijn dat je de uitdaging bent aangegaan ! dan meteen met 3 kaartjes, je hebt je lekker laten gaan zie ik.
    mooie kaartjes. Hopelijk zien we jou vaak terug in de lijst van het kleurenkaartenteam.
    fijn dat je er bij was deze maand, nog een fijne avond,
    grtjs, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou deze kleurencombinatie was wel aan jou besteed Daphne, wat maakte je maar liefst 3 prachtige kaarten xx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ook hier weer een toffe reeks kaartjes om naar te kijken. Gelukkig mogen we zelf kiezen waarmee we werken en vinden we meestal wel wat om te voldoen aan de gevraagde kleurtjes.
    Tof dat je voor 't eerst meedeed.
    Groetjes en nog een fijne avond.
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie kleuren hebben deze kaarten!
    Leuk zo'n uitdaging. Goed geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk dat je mee doet met de KKT . Het is zo leuk ik doe al wel ongeveer 10 jaar mee en vind het nog steeds leuk om te doen. Het is je allemaal heel goed gelukt , leuke kaartjes met die auto's. Zelf vind ik het wel meevallen dat je maar 2 kleuren mag gebruiken. Ik gebruik er wel graag wat wit of zwart bij, en dat mag ook. Of een tint donkerder of lichter wil ook helpen om het speels te maken. De ene keer lukt het beter als de andere keer, soms is de kleur net iets anders, maar ik blijf wel altijd bij mij zelf, als ik iets niet mooi vind in de kleur die ik heb, gebruik ik het niet. Ik hoop je de volgende maand weer te zien. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha Daphne, wat leuk om jou in de lijst te zien van het KKT. EN je bent meteen goed van start gegaan, met drie kaarten. Soms krijg je van jezelf gewoon inspiratie. EN die stempelset is erg leuk. Lief dat je die van je moeder kreeg.
    Ik laat Guus dit bericht maar niet lezen. Hij zou hoofdschuddend mopperen en zeggen dat je totaal geen verstand van auto's hebt...kever/lelijk eendje. Dat is echt wat anders. Het is echt zo dat hij bij een psycholoog zijn mond niet open gedaan heeft, toen hi een jaar of 15 was en toen ik vroeg waarom niet zei hij: "Ze is zo dom, ze weet niet eens de merken van auto's". 😂🤣 Met andere woorden: met haar heeft het geen zin te praten....
    Tot het volgende KKT??
    (weer even een reactie met mijn DT account. De robot plaagt me weer...)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Yes! Daar is Daphne! Welkom en ik ik hoop dat je nog vaker meedoet, het verenigd ons allemaal! Je maakte al gelijk een hele reeks. Tof! En deze keer kreeg jij een kadootje van je mama, wat hebben jullie het toch leuk met elkaar. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hey Daphne,

    Welkom in het kleurenkaartenteam! Het jeansblauw heb ik vorige maand gekozen en ik vind dat je meteen goed van start bent gegaan in de kleuren van deze maand... Hopelijk zien we je volgende maand weer terug... En altijd welkom op mijn blog!

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow, voor de 1e keer meedoen en dan meteen maar met 3 kaartjes. En dan ook nog van die stoere, gave kaarten.
    Wat een leuk idee om pearl drops op deze manier te gebruiken (onthouden!).
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuke kaarten.
    Erg leuk die afbeeldingen van oude auto's, vooral die mal van het camperbusje.
    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen