zaterdag 26 februari 2022

Uitdaging met mijn moeder, #13

Vandaag zijn Mijn Moeder en ik er weer met onze maandelijkse uitdaging aan elkaar. Deze keer mocht mijn moeder iets verzinnen en zij koos ervoor om een kaart te liften. Ik kreeg een linkje via de app, "Hoi Daph, Hier vind je een kaart, die mag je liften naar eigen idee, maak het model en hoe je het verder in gaat vullen mag je zelf weten".  Natuurlijk was ik erg nieuwsgierigen en toen ik de link opende kreeg ik meteen inspiratie. Ik zat begin van deze maand met Corona thuis en had tijd genoeg! Daarom maakte ik 2 van deze kaarten,  ook (weer) 1 voor mijn zus:

De linker is naar mijn moeder gegaan,  de rechter naar mijn zus. 
Zo ziet het er van bovenaf uit,  nu zie je het model goed. 
Voor mijn moeder gebruikte ik heel leuk dp met vogeltje in de kleuren rood,  roze en een soort aqua blauw.
Voorop deze houten vogelkooi,  die ik met wat distress inkt hier en daar een kleurtje heb gegeven.
Toen mijn ATC kaartjes vind ik precies de juiste kleur blauw om te gebruiken bij het dp.
Ik heb de kaart verder "aangekleed" met houten vogeltjes, takjes en teksten.
Bovenstaande foto in de zon genomen,  de kleuren zijn hierop beter te zien. 
Deze tekst past bij mijn moeder. Na haar knie operatie moet ze veel oefeningen doen,  deze tekst is om haar aan te moedigen. Ik maakte het met zilver embossing poeder. 
De kaart voor mijn zus. 
DP met vlinders, in de kleuren zalm/oranje met aquablauw/groen (ook een hele aparte kleur, maar zo mooi)
Als je de kaart uit vouwt is er weer veel te zien. 
Bovenstaande foto in de zon wat een verschil met de vorige foto hè?!
De kleuren zijn in het echt meer zoals op deze foto.
              
Het lieve meisje stempelde ik, kleurde haar in met metallic acryl verf en knipte haar uit. 
Verhoogt op de kaart en de hand kus hartjes blaast ze zo naar mijn zus toe🥰.
Ik vind het een leuk model, voor herhaling vatbaar. Nu nog even kijken wat mijn moeder ervan gemaakt heeft. 
Challenges:
Carlin's kaartenparadijs,  #43, Hout en Embossing,  2de inzending (link de kaart voor mijn moeder)
Unicorn,  #73, Let's see some Red, 2de inzending, (link de kaart voor mijn moeder)
2 Sisters,  #59, Meer dan 1 vouw, 2de inzending (link de kaart voor mijn zus)

20 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige uitdaging 2 super mooie kaarten met dit toffe model Daphne. de kleuren en details heel mooi. Ik ga gauw bij je moeder kijken, fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kaarten Daphne
    Heel mooi gemaakt zowel die voor je moeder als die voor je zus, mooi kleuren en leuk model!
    Bedankt voor het delen van de link!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende kaartjes Daphne. Ik heb dat modelletje ook gemaakt maar net iets anders. Je zal het eind volgende week op mijn blog zien.
    Bedankt dat je nog eens meedoet met de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk ook die voor Ar. 👍👍
    Ik ben benieuwd wat jij bedenkt voor deze maand. 🙊😊

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig, weer een moeder/dochter post van jullie. Het modelletje is inderdaad super. Je bent er lekker op los gegaan zo te zien. Wel veel 'vlakjes' om te moeten vullen denk ik.. maar het is je goed gelukt, twee prachtige kaarten! Nu even snel bij je moeder kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Twee prachtige kaarten heb je gemaakt Daphne. Leuke modellen maar best veel werk om te decoreren. Mooie kleuren heb je gebruikt, het ziet er allemaal heel vrolijk uit. Past bij het weer van vandaag.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leuk dat jullie dit samen doen.
    Je moeder had een mooi modelletje uitgekozen, met veel plaats op, waar je je gang kan gaan.
    Mooie kaartjes.
    Bedankt om nog een keertje deel te nemen aan onze lopende challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jullie hebben elkaar weer lekker uitgedaagd. Stoer dat jullie er steeds 2 maken. Je zus wordt iedere maand maar flink verwend met 2 mooie kaarten.
    Mooi model kaart is dit. Ik zou alleen niet weten wat ik op al die paneeltjes zou moeten plakken. Vind een gewone kaart soms al lastig om te vullen.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superleuk allebei! Een heel leuk model en erg mooi aangekleed. Goed gedaan!
    De tekst lijkt momenteel wel speciaal voor je moeder gemaakt na de knieoperatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige kaarten. Echt heel erg mooi. Wauw.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn ze beiden mooi, en superleuk dat meisje die de hartjes zo wegblaast.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. via je moeders blog een kijkje bij jou, ook deze kaartjes zijn mooi geworden.
    leuk dat meisje met de handkusjes
    gtoetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat weer een mooie uitwerking van je moeders uitdaging. Mooie vrolijke kleuren. Daar word je toch blij van! Ik ben een heel eind terug gelezen. Supermooie kaarten heb je gemaakt. Jouw vintage slimline kaart sprong er voor mij uit. Prachtig. Ook dat gaat je goed af! Ik zal proberen een beetje bij te blijven.
    Liefs, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hee Daphne,
    je hebt twee heel mooie kaarten gemaakt met de uitdagingsopdracht van je moeder. Erg leuk model en je kunt er ook veel op kwijt. Lief voor je zus met al die hartjes. EN voor je moeder een mooie tekst gevonden. Ik vind ze beide top!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit model is echt heel leuk, heb ik ook wel eens gemaakt. Leuk dat je er eentje voor je moeder en je zus maakte!
    Dank je wel voor nog een mooie creatie!
    Groetjes Caroline DT 2Sistersontheblog

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk model. Je kan er een heel verhaal mee vertellen / verbeelden. Mooie kaarten heb je gemaakt. Daar zullen ze vast blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een hele mooie kaart. Ik ken dit model ook wel.
    Dankjewel voor het meedoen bij 2Sistersontheblog.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk model is dit. Je hebt er twee mooie kaarten mee gemaakt waar heel wat op te zien valt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow deze zijn echt prachtig Daphne!
    Ik ben eerst even bij je moeder gaan kijken, hoe leuk is dat als je moeder dezelfde hobby heeft!
    Lekker samen doen met alle spulletjes of ruilen heerlijk lijkt me dat.
    Ik ben haar meteen gaan volgen hoewel ik niet altijd trouw reacties geef bij elke nieuwe creatie…er is zoveel leuks te zien en ik kijk heel graag YouTube filmpjes zonder dat ik veel hoef te typen hahaha.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen