zaterdag 28 mei 2022

Uitdaging met mijn moeder, #16.

Zoals jullie ondertussen misschien wel weten plaatsen Mijn Moeder en ik op de laatste zaterdag van de maand onze uitdagingen aan elkaar. 

Deze maand mocht ik de opdracht verzinnen en ik koos voor een Bingo!!
Dat vind ik altijd zó leuk,  Bingo Challenges, daar doe ik altijd aan mee.
Dus heel logisch dat ik nu zelf een Bingo challenge gemaakt heb!!

Ik maakte eerst een kaart voor mijn zus.
Mijn zus is een hele stoere vrouw!! Ze is op Hemelvaartdag vertrokken naar Portugal om daar 3 weken lang een stuk van de Camino te lopen!! In haar 1tje (of nou ja, er lopen natuurlijk veel meer mensen, maar toch, mijn zus is alleen vertrokken en loopt ook alleen)
Vele kilometers per dag loopt ze en buiten de reis die ze geboekt heeft, heeft ze in Portugal niks geregeld maar bekijkt ze per dag wat er op haar pad komt en waar ze gaat overnachten. 
Ik zei het al, EEN HELE STOERE VROUW!!
Om haar succes te wensen maakte ik deze kaart. Die kan met haar mee en als ze het dan even nodig heeft kan ze er naar kijken en voelt ze dat wij heel dichtbij zijn. 
Ik gebruikte het middelste rijtje horizontaal voor deze kaart. 
Alhoewel, rechts vertikaal kan ook (1 Dier, 3 Hartjes en 5 gestanste figuurtjes op de kaart)
Of onder horizontaal. 
Of..... van links onder naar rechts boven diagonaal. 
Maar ik dwaal af......
De Digi heb ik gekleurd met mijn Action potloden.
Ik vind dit zo'n leuke afbeelding en nu zeer toepasselijk voor mijn zus.
Zoals jullie zien loopt ze door het bos, maar in Portugal zijn de bomen nogal dor en hebben ze weinig blad. 😉
Van bovenaf gezien zie de kaart er zo uit. 
Het ziet er moeilijk uit, maar dat is het echt niet, bekijk dit filmpje maar eens. 
Ik gebruikte een stukje van een oude landkaart als dp en de kleine groene stukjes is eigenlijk Kerstpapier. Die plakte ik zo op dat de Kerstboompjes nu pijlen zijn😊.
Ik kleurde het iets meer bijpassend bij de landkaart met groene distress inkt. 

Deze kaart link ik bij:
Alphabet Challenge, #D, Die cuts. 
Carlin's Kaartenparadijs, #46, Restjes dp en een dier, 3de inzending. 
Kleuren met Potloden, #Mei, Alles mag,  2de inzending.

Toen ging ik aan de slag voor mijn moeder.
Voor haar maakte ik een Tipi-Card en gebruikte  het linker rijtje verticaal. 
Alhoewel.......😊...... als ik goed kijk heb ik bijna de hele Bingo kaart vol, alleen de 2 rijtjes met de card in a box kan niet meedoen.
(1 dier, of 1 soort dp, of 1 mens, 1 foto, 1 lintje, enz. enz.
De tipi heeft 3 puntige zijdes, 3 hartjes, 3x een tekst, 5 Takjes bij de bloementoef)
Ik hou op hoor🤪.
Deze foto van Floor en van mij mocht niet ontbreken.
Mijn moeder weet hoe dol ik op Floor ben en nu kan ze af en toe even naar ons kijken. 
Dit is 1 van mijn favoriete foto's🥰
Als ze ons zat is kan ze de kaart draaien. 
Dan komt er een toepasselijke tekst tevoorschijn. 
Of een mooie bloementoef met en "Dikke Knuffel" erin. 
De basis van de tipi maakte ik van wit en alle randjes heb ik met groene distress inkt een kleurtje gegeven.

Nog even samen op de foto:
Benieuwd wat mijn moeder gemaakt heeft,  Klik dan hier

Het was weer een hele uitdaging, maar we vinden het nog steeds super leuk om te doen en elke maand zijn we verzekerd van leuke post😉. Dus we gaan gewoon door. 
De opdracht van volgende maand heeft mijn moeder mij alweer geappt, dus ik kan aan de slag. 




24 opmerkingen:

  1. Leuke kaarten!
    Lief met de foto van jou en Floor voor je moeder.
    Die voor je zus vind ik heel tof. Mooie tinten zo bij elkaar en heel toepasselijke details. En ja, stoere reis maakt ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een gave kaarten allebei! De bovenste is een heel leuk model, de stempel is heel mooi ingekleurd en je hebt de kaart mooi opgebouwd. Je zus is zeker een stoere.
    Bij de onderste foto moest ik lachen om je opmerking "als ze ons zat is", haha, ik denk dat de foto altijd voor blijft staan. Ook dat is een gave kaart, mooi aangekleed ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw hoe super zien deze kaarten er uit zeg.
    Vooral die voor je zus vind ik heel stoer, net als zij zelf, want begin daar maar in je ééntje aan.
    Een leuk model, waar je veel op kwijt kan en dat heb je supermooi gedaan.
    Bedankt om nog een keertje deel te nemen aan onze lopende challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt weer goed je best gedaan deze maand. Het zijn twee hele mooie creaties geworden. Stoere zus heb je hoor! Helemaal in je eentje zo'n tocht ondernemen. En jouw foto blijft bij je moeder vast vooraan staan.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat heb je mooie creaties gemaakt aan de hand van je bingo uitdaging Daphne. Héél stoer van je zus maar ik denk wel dat het heel mooi is juist om zoiets alleen te doen. Je maakte een hele mooie kaart voor haar en ook voor je moeder.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een mooie kaart voor Ariënne!!!
    En de mijne ook, leuk dat fotootje maar ook de kleuren vind ik mooi en het model. 👍👍

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig leuke creaties laat je ons zien, Daphne. Die schildpad met zijn stok is heel toepasselijk voor je stoere zus. Supergoed idee om als DP een oude landkaart te gebruiken. De tipi is ook erg tof. Ik weet alleen niet of je moeder hem vaak zal draaien, want ik denk dat ze maar al te graag naar jullie foto kijkt.
    Fijn weekend.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Twee leuke kaartmodelletjes Daphne. Prachtig gemaakt. Lief om een kaartje te maken voor je zus die zoiets alleen onderneemt.
    Bedankt dat je nog eens meedoet met de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 2 Schitterende kaarten heb je gemaakt Daphne, jouw schildpadden maken me op de een of andere manier altijd aan het lachen... Heel mooi gedaan net zoals de kaart voor je moeder in deze zachte kleuren.
    Je hebt een moedige zus! Hopelijk wordt het niet te warm daar.
    Nog een fijn weekend gewenst.
    GROET, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een keuke kaarten Daphen
    Dat model voor he zus ken ik nog niet ik ga er eens even voor zitten en wie weet...
    Zo lief jouw foto met Floor zo op dat tipikaartje, dus missie geslaagd kun je terecht zeggen
    Fijne tijd, liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. A fabulous fold and fun image,thank you for joining in at the Alphabet Challenge

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha die Daphne, ik kom net bij je moeder vandaan en zij heeft een gave card in a box gemaakt voor je zus. Jouw kaart is ook ontzettend leuk!! Zo toepasselijk. En ze inderdaad heel stoer. Natuurlijk lopen er meer mensen en ze zal vast leuke en misschien mooie ontmoetingen hebben. Dat gebeurt eerder als je alleen loopt dan wanneer je samen of in een groep loopt.
    De tipi kaart is ook heel erg leuk geworden!. Top idee die foto van jou met Floor.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooie bingo kaartjes heb je gemaakt voor je zus en moeder. Tja, je moet het maar durven er zo alleen op uit gaan en kijken wat er op je pad komt.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Twee heel mooie kaarten zijn het geworden! Wat een uitdaging gaat je zus aan, zeg. Goed van haar.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw wat een super leuke kaart voor je zus je moet er maar opkomen met de landkaart en stoffel het schildpad knap van jou en haar voor het lopen van zoveel kilometers. De tipi kaart is enig Daphne.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hihi als ik je post zo lees dan is het 1e wat in me opkomt; wat ben je toch een gekke druif 😜 ik heb genoten van je verhaal en nog meer van je kaarten!
    Beide zijn prachtig en wat een werk. Ga zo bij je moedertje kijken!

    Om terug te komen op je zus….ik weet niet of jij graag leest en misschien lid bent van de bieb? Ik las pas geleden een superleuk boek over de wandeling van je zus (al had die dame in het boek een andere reden -hoop ik- om deze te lopen maar het was erg leuk om te lezen; De Camino van Anya Niewierra….

    Een fijne zondag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey Daphne,
    Wauw, wat een ontzettend gave kaarten heb je gemaakt. Het zijn echt kunstwerkjes, zo ingewikkeld. En wat stoer van je zus wat ze gaat doen, succes voor haar. Heel tof.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooie creatie, bedankt om mee te doen,, bij kleuren met potloden,, grtjes Darline

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is nog eens een geweldig leuke uitdaging! Nog nooit gezien zo'n bingo uitdaging.... Die ga ik onthouden! Ook leuk voor andere zaken:)
    En wat zie ik onwijs gave kaarten, met veel plezier gemaakt.. dat straalt ervan af!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hey Daphne, wat gezellig weer die uitdaging tussen jullie twee. Heel tof het tipi kaartje!
    En nog een reactie op jouw reactie op mijn blog. Twee jaar geleden ging Aranka op eindreis gaan naar Italië, maar Corona heeft er een stokje voor gestoken en ze is niet kunnen gaan. Vorige maand dacht ik nog dat het voor Nomi ook niet kon gaan, maar met de versoepelingen is alles ineens snel gegaan en nu zit ze daar dus! Ze geniet ☀️

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat is een pittige maar superleuke bingo die je verzon. Voor je stoere zus maakte je een hele gave kaart die ze zeker zal koesteren. Ook je tipi kaart voor je moeder is leuk geworden.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heb je een leuke bingo uitdaging bedacht. De kaart voor je zus is prachtig. Heel mooi samengesteld met de oude landkaart als achtergrond en het is ook een leuk kaartmodel. Ook de tipi kaart voor je moeder is heel geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Natuurlijk moet je doorgaan ! Is toch een leuke challenge steeds weer !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuke schildpad heb je ingekleurd gezellig dat je mee doet bij kleuren met potloden
    groetjes Josje Dt

    BeantwoordenVerwijderen